A világ legnagyobb közösségi portáljának eddigi egységes hírfolyamát a felhasználó több specializált szekcióra oszthatja fel, például külön tartománya van a zenének és a fotóknak. Az átalakítás célja, hogy az eddiginél jobban személyre szabhatóvá tegye a szolgáltatást, hogy az aktivitásra és interaktivitásra ösztönözze a felhasználókat, és vonzóbbá tegye a portált a hirdetők számára.
A hírfolyam mellett a szolgáltatás másik két fő pillére a keresés és a felhasználói profil funkció lesz.
"Ez lehetővé teszi az emberek számára, hogy mélyebbre ássanak az őket érdeklő témákban" - jelentette ki Mark Zuckerberg, a Facebook vezérigazgatója.
Ha valaki kívánja, úgy alakíthatja ki a saját oldalát, hogy csak a legszűkebb baráti köre, vagy a családtagjai által feltöltött posztokat láthassa, vagy éppen csak a sport-, netán a zenei hírekre szűrjön rá, és olyan legyen, mint egy szaklap.
A változtatás segíthet leküzdeni az úgynevezett Facebook-fásultságot is A Pew kutatóintézet egy felméréséből kiderült, hogy a felhasználók 61 százaléka hűtlen lesz a portálhoz az ott felbukkanó rengeteg, a számára tökéletesen érdektelen információ miatt.
A ma már több mint 1 milliárd ember által használt Facebookon legutóbb 2011 szeptemberében hajtottak végre változtatást, amikor a reklámok egy része közvetlenül bekerült a hírfolyamra, és a hangsúly áthelyeződött a mobilkészülékekre. Az új verzió egyelőre csak az asztali és a hordozható számítógépeken lesz elérhető, a táblagépeken és az okostelefonokon néhány hét múlva lesz elérhető az új alkalmazás.
A hír jót tett a Facebook-részvényeknek: a New York-i tőzsdén zárásra 4,10 százalékkal 28,578 dollárra növekedett az árfolyam.
forrás: MTI