KS-reagálás a Messi-cikk ügyében

A Képes Sport 2012. évi 28., július 11-én megjelent lapszámban található Lionel Messi-cikk (KS X. évf., 28. szám, 2011. július 11-17.) ügyében a KS-szerkesztőség hivatalos álláspontja az alábbiakban olvasható.



RÉSZLET A KS X. ÉVF. 28. SZÁMÁNAK 10-11. OLDALÁN MEGJELENT CIKKBŐL

– Lionel Messi: Egy kicsit kinyíltam, ma már nem vagyok annyira félénk az öltözőben, mint a La Masián voltam. Cesc Fabregas mesélte, hogy gyerekként mindig olyan csendben öltöztem át, hogy kezdetben azt hitték, néma vagyok. Alapvetően nem változtam, elvégre nem szerepet játszom, minden pillanatban magamat adom. Ám akármit is teszek, azt úgy kell értékelni, hogy még mindig csak 25 vagyok.





Kollégánk nem állította, hogy személyesen beszélt volna az argentin futballistával, ennek látszatát is elkerülendő a szerző neve mellett fő forrásként megjelölve található a www.goal.com internetes oldal. Minden információt helyesen és pontosan fordított le, nem adott olyan szavakat Lionel Messi szájába, amelyek nem hangzottak el.


Ezt azért is érdemes kihangsúlyozni, mert sajnálattal olvastuk, hogy az index.hu-hoz tartozó SportGéza olyan szavakat és kifejezéseket is kapcsolatba hoz a mi cikkünkkel, amelyek nem szerepelnek benne. Az index.hu újságírója a KS cikkét nem olvasva közölt belőle részleteket a spanyol, illetve egyéb külföldi oldalakra hivatkozva. A Képes Sportban a „debil" kifejezés nem jelent meg, csakhogy a legsúlyosabb ferdítést említsem.

A spanyol újságok címlapsztorija is abból fakad, hogy a fordítást végző „kolléga” helytelenül ültette át a magyar szöveget spanyolra, katalánra (legalábbis nagyon remélem, hogy egyszerű tévedésről, és nem rosszindulatról van szó), így került a Képes Sport ebbe a kellemetlen kabátlopási ügybe.

Nagyon bosszantó és sajnálatos, hogy a magyar médiumok többsége tényként közölte a spanyol oldalakon olvasott mondatokat, és közlés előtt a Képes Sport szerkesztőségéből senkit nem kerestek meg. Természetesen tisztelet a kivételnek.



Bőle Tamás
a Képes Sport felelős szerkesztője

forrás: NSO.hu