A harmadik edzés Vettelé lett Montrealban

Sebastian Vettel hat ezredmásodperccel volt gyorsabb Fernando Alonsónál a Kanadai Nagydíj 3. szabadedzésén. Nemcsak az első kettő között volt szoros a versenyfutás, az első 15 pilóta egy másodpercen belül volt egymáshoz képest. Nico Rosberg egyetlen kört sem tudott megtenni a Mercedes műszaki hibája miatt. Folytatás magyar idő szerint 19 órakor az időmérő edzéssel.





A Kanadai Nagydíj 3. szabadedzése 24 fokos melegben, 29 fokos aszfalton kezdődött meg, az első percekben Kovalainen vezérletével hajtottak ki a pilóták a pályára.


Az új időjárási körülmények miatt a pilóták próbakörökkel kezdték a tréninget, egy-egy kör után mindenki visszatért a boxba, ahol a 2. szabadedzés után leszakadó eső miatt a pályán történt változásokat jelentették, és ellenőrizték az autókat. Utolsóként Hamilton és Rosberg ment ki a pályára, a Mercedes pilótája az első körében félreállt a pályáról.
A Mercedes sokat remélt a Kanadai Nagydíjtól, a Kínai GP győztesének leállása azonban megnehezítheti a csapat feladatát.


A következő percekben kiürült a pálya. A csendet a 10. percben Kobajasi törte meg. A japánt Button követte ki a boxból, az angol pénteken alig tudott körözni autója váltóhibája miatt, ezért szüksége volt a körözésre, hogy „érezze” a pályát. Váltócseréje egyébként nem jár rajtbüntetéssel, egyrészt mert miután kiesett Monacóban, szabadon használhat új váltót.


Kobajasi 1:17.376-tal nyitott. Button1:19.008-at ment elsőre, majd Kobajasi 1:17.223-ra javított. Többen is kijöttek a pályára. Button 1:16.297-tel átvette a vezetést, Räikkönen feljött mögé másodiknak. Kobajasi a következő körében az első két szektorban pazar eredményt elérve 1:16.104-es eredményt ért el, és az élre állt.
A Saubernél az első nap után elégedettek voltak az autó teljesítményével, nem úgy a Toro Rossónál, ahol elismerték, túl lassú az autó. Vergne a 2-es kanyarban kisodródva a gumifalba hajtott, ami nem segít a csapatának, ez az edzés a francia számára véget ért. Kovalainen és Senna pénteki balesetével ellentétben ezúttal nem volt szükség a tréning piros zászlós megszakítására.


Button közben az autójára panaszkodott, ennek ellenére 1:15.833 perces eredménnyel átvette a vezetést. Eredményét nem veszélyeztethették, Vergne autójának mentése miatt a célegyenes végén sárga zászlót lengettek, mindenkinek lassítania kellett.


A veszély elmúltával Webber a 23. percben legjobb első szektort futott, de csak az 5. helyre jött fel. Pérez a Sauber gyorsaságát bizonyítva feljött a 2. helyre, 105 ezreddel Button mögé.
A pálya egyre inkább gyorsult, Vettel 1:15.440-nel az élre állt, majd még gyorsabb lett, 1:15.022 perces eredménnyel jelezte, hogy az elmúlt két versenyhétvégével ellentétben igenis jól érzi magát a Red Bullban, és harcba száll a pole pozícióért.


A vb-címvédő mögé Massa, Schumacher, Grosjean és Maldonado sorakozott fel. Massa hátránya fél másodperc volt. Alonso első valamirevaló mért körével megelőzte csapattársát, 26 századdal Vettel mögé a 2. helyre jött fel.


A pilóták a lágy gumikon száguldották, a szuperlágyakat későbbre tartogatták. Alonso a lágyakon az első szektorban körről körre gyorsult, de a pálya második felében annyi időt veszített, hogy nem tudott közelebb kerülni Vettel időeredményéhez.
Aztán mire 1:14.737-tel megelőzte a németet, ismét a második helyen találta magát, Hamilton ugyanis 1:14.712-vel az élre ugrott.


Huszonöt perccel az edzés vége előtt Button és Räikkönen próbált meg felzárkózni az élmezőnyhöz a lágy gumikon. Räikkönen Rosberghez, Schumacherhez és Maldonadóhoz hasonlóan új motort kapott a Kanadai GP-re. A finn feljött az 5., helyre, Button pedig nála is jobbat ment, a 4. pozícióba zárkózott fel. Grosjean mindkettejüket lepipálta, és a 3. helyre jött be – a francia már a szuperlágy gumikat használta. 20 perc maradt hátra.


Vettel egy ezreddel megverte Hamilton idejét, és ismét az élre állt. A lágy gumikon száguldó német újabb két villámgyors kört futott, Schumacher a szuperlágyon 85 ezredre megközelítette, a Mercedes pilótája ezzel a 4. helyre jött fel Vettel, Hamilton és Alonso mögé.


A Ferrari pilótái 11 perccel az edzés vége előtt szuperlágy gumikon kezdték meg mért körüket. Alonso mindhárom szektorban csúcsot döntve 1:14.448-cal az élre állt, Massa 402 ezredes hátránnyal az 5. helyre jött fel. A jelek szerint nagyon jól működik a Scuderia új kipufogó-kialakítása.


Massa a következő körében a 8-as kanyarnál csúnyán elfékezte magát, Räikkönen a szuperlágy gumikon elmaradt csapattársától, Grosjeantól, sőt Hülkenbergtől is. A Force India Kanadában megcélozta az első öt rajtsort.




A Ferrari pilótái 11 perccel az edzés vége előtt szuperlágy gumikon kezdték meg mért körüket. Alonso mindhárom szektorban csúcsot döntve 1:14.448-cal az élre állt, Massa 402 ezredes hátránnyal az 5. helyre jött fel. A jelek szerint nagyon jól működik a Scuderia új kipufogó-kialakítása.


Massa a következő körében a 8-as kanyarnál csúnyán elfékezte magát, Räikkönen a szuperlágy gumikon elmaradt csapattársától, Grosjeantól, sőt Hülkenbergtől is. A Force India Kanadában megcélozta az első öt rajtsort.


KANADAI NAGYDÍJ, 3. SZABADEDZÉS
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:14.442 átlag: 210.897 km/ó 22 kör
2. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:14.448 0.006 mp h. 17
3. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:14.712 0.270 19
4. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:14.724 0.282 21
5. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:14.755 0.313 22
6. Felipe Massa brazil Ferrari 1:14.767 0.325 21
7. Michael Schumacher német Mercedes 1:14.796 0.354 19
8. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:14.873 0.431 20
9. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:14.977 0.535 21
10. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:14.992 0.550 22
11. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:15.067 0.625 19
12. Sergio Perez mexikói Sauber-Ferrari 1:15.112 0.670 21
13. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:15.126 0.684 24
14. Bruno Senna brazil Williams-Renault 1:15.237 0.795 22
15. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:15.327 0.885 22
16. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:15.498 1.056 19
17. Vitalij Petrov orosz Caterham-Renault 1:16.268 1.826 24
18. Heikki Kovalainen finn Caterham-Renault 1:16.545 2.103 20
19. Pedro de la Rosa spanyol HRT-Cosworth 1:17.705 3.263 21
20. Timo Glock német Marussia-Cosworth 1:17.974 3.532 23
21. Narain Karthikeyan indiai HRT-Cosworth 1:18.189 3.747 21
22. Charles Pic francia Marussia-Cosworth 1:18.684 4.242 23
23. Jean-Eric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari idő nélkül 3
24. Nico Rosberg német Mercedes idő nélkül 1


Forrás: NSO.hu