Mikroelektronikai "játszóház" és robotépítés a Design Terminálban

Robotépítéssel, 3D-s nyomtatással és mikroelektronikai "játszóházzal" várja a gyerekeket a Design Terminálban november 14. és 17. között a Startra kész Magyarország! programja, amely a fiatalabb korosztály tagjainak kívánja játékos formában bemutatni a tudomány és technológia újdonságait.

A foglalkozáson két nagysikerű amerikai programmal ismerkedhetnek meg a látogatók: a NASA kutatóközpontjában született Hackidemia és a Stanford egyetem Design Intézetének City X interaktív programjai lehetővé teszik, hogy a gyerekek a tudományról és technológiáról játékos módon tanuljanak - közölte a Design Terminál közleménye az MTI-vel.
   
A Hackidemia program egyes moduljai olyan új technikákat járnak körbe, mint a 3D technológia, a robottechnológia, a víz és a levegő szennyezettségének, szűrésének állandó kérdésköre. Ezeken az interaktív foglalkozásokon a 8-14 évesek műhelyfoglalkozásokon webkamerákból készíthetnek mikroszkópokat, kipróbálhatják, hogyan lehet olyan hatalmas világító léggömböket készíteni, amelyek a környező levegő minőségére reagálnak, de építhetnek "robotbarátot" vagy akkumulátort, természetes táptalaj és baktériumok felhasználásával.
   
A City X Project egy olyan oktatási program, amely lehetővé teszi, hogy a világ különböző pontján élő gyerekek együtt hozhassák létre saját jövőképüket. A program kerettörténete szerint emberek, egy Földhöz hasonló, idegen bolygón szálltak le, amelynek fővárosából, City X-ből nagy nehézségek árán egy térképet jutattak vissza hazájukba, hogy az ott lévő fiatal tervezők csapata segítsen a városrendezési feladatok ellátásában.
   
A gyerekek a programban, rajzolás, gyurmázás, a 3D-s tervezés és 3D-s nyomtatás segítségével egy saját elképzelt várost építhetnek fel, és megoldást kereshetnek saját környezetükben tapasztalt problémákra. Ezekből a várostervekből tanulságos képzeletbeli jövőkép rajzolódik ki, amelyet egy különleges installációval mutatnak be a Design Terminálban.
   
A Design Terminálban zajló programok időpontjáról az intézmény Facebook-oldalán


forrás: MTI
kép: mobilarena.hu

Magyar cég gyártja a BMW első villanyautójának váltóházait

Magyarországon csaknem 10 ezer ember dolgozik a németországi BMW autógyárnak több mint 50 különböző beszállítón keresztül, a BMW vadonatúj, i3-as villanyautójához az alumínium váltóházakat az egyik magyarországi beszállító, a békéscsabai Csaba Metál Kft. gyártja.

A BMW kétnapos sajtóúton mutatta be az újságíróknak a magyarországi beszállítókat. Ezen kiderült, hogy a régióban Magyarország a BMW legnagyobb beszállítója, összesen 54 itteni cég gyárt különböző alkatrészeket a cégcsoportnak és további 42 vállalatot potenciális jövőbeli beszállítói partnernek tartanak.
   
Baudouin Denis, a BMW Magyarország ügyvezető igazgatója "láthatatlan gyárnak" nevezte a magyarországi beszállítói bázist, akiknél összesen mintegy egymilliárd eurót költenek el alkatrészekre.
   
A BMW régiós beszerzéseit koordináló Mátyus Péter elmondta, hogy a cég folyamatosan keresi a régióban és Magyarországon is az új beszállítóit, az autóipar rendkívül magas követelményeinek azonban nehéz megfelelni. Minden szerződéskötést komoly minősítési eljárás előz meg és az is szempont, hogy a cég a termékfejlesztés kezdeti szakaszában is közreműködjön. Ehhez arra van szükség, hogy olyan mérnököket is alkalmazzon, akik együtt tudnak dolgozni a BMW fejlesztőmérnökeivel. Mátyus Péter szerint Magyarországon egyelőre kevés gyártó látja be, hogy szükség van ilyen mérnöki kapacitásra.
   
Egyebek között ez az oka annak, hogy az 54 magyarországi beszállító közül nem éri el a tízet a magyar tulajdonú cégek száma, a többi mind külföldi társaság leányvállalata.
   
Az egyik kivétel az 1993-ban alapított békéscsabai Csaba Metál Zrt., amelynél látogatást tehettek az újságírók. A cég tulajdonosa Majoros Béla, aki egy korábbi kovácsműhelyt bérelt ki, majd nagynyomású alumíniumöntéssel kezdett foglalkozni. Tavaly már 28 millió euró volt a cég árbevétele, az idén pedig 35 millió eurót várnak.
   
A továbbra is egyedüli tulajdonos kezében lévő Csaba Metál többek között az Audinak, a BMW-nek, a Chryslernek, a Fordnak, a Jaguárnak, és a Volkswagennek állandó beszállítója, de kis darabszámú megrendeléseket is vállal: készítettek például 5000 darab alumínium vészkioldókart a Ferrarinak és a Maseratinak.
   
Az elmúlt két évben 100 új munkahely jött létre a Csaba Metálnál, jelenleg már több mint 660 ember dolgozik itt.
   
A BMW idén nyáron bemutatott villanyautójához, az i3-ashoz a Csaba Metál gyártja a váltóházat, amelyből összesen 190 ezer darabra kapott megrendelést, ezt a mennyiséget a tervek szerint 7 év alatt kell legyártaniuk.
   
A BMW egy másik hazai beszállítója a német tulajdonú egri ZF Lenksysteme Hungária Kft., amely kormányzástechnikai berendezéseket és más alkatrészeket készít személy- és haszonjárművekbe. A német ZF cégcsoport 18 gyárat üzemeltet a világ 8 országában. A 2008-ban alapított egri cég termelésének 80 százalékát a hidraulikus szervókormányművek adják, a maradék 20 százalék pedig kormányoszlopokból és kormánytengelyekből áll. A 600 embert foglalkoztató cég az idén 200 millió eurós bevétellel számol.
   
A BMW tavaly közel 1600 BMW-t és 123 Mini-t adott el Magyarországon.
   
A társaság az elektromos autók piacán is sikerre számít, a 170 lóerős villanymotorral szerelt i3-as modellre például világszerte már 8000 megrendelés érkezett úgy, hogy még nincs a szalonokban az autó.
   
A BMW villanyautóinak sorsa egyelőre még képlékeny Magyarországon, ugyanis a 2013 év végi piacra lépést csak azokban az országokban tervezik, ahol az elektromos közlekedés iránti igény a legígéretesebb és ahol a közterületi töltési infrastruktúra a leginkább kiépült. Magyarország egyelőre nem tartozik ezen országok közé, de az MTI úgy tudja, több gyártó is igyekszik majd elérni a kormányzatnál, hogy az elektromos meghajtású autók vásárlói kapjanak olyan kedvezményeket - például ingyenes parkolás -, amelyek segítenek elterjeszteni az elektromos közlekedést.

forrás: MTI
kép: autohirek.hu

Mecsek-rali - Turán nyert, Kazár megvédte bajnoki címét

A Turán Frigyes, Csökő Zoltán kettős nyerte meg a Pécsen és környékén rendezett Mecsek-ralit, amelyen a negyedikként záró Kazár Miklós megvédte bajnoki címét.

Turánék mögött a verseny hivatalos honlapja szerint a Krózser Menyhért, Papp György duó végzett a második, míg a Herczig Norbert, Bacigal Igor páros a harmadik helyen.
   
Az országos bajnokságot a Citroen WRC-vel autózó Kazár Miklós, Szőke Tamás kettős nyerte, mögöttük Herczigék zártak a második, Turánék pedig a harmadik helyen.

Mecsek-rali, végeredmény 7 gyorsasági szakasz (139,45 km) után:

1. Turán Frigyes, Csökő Zoltán (Ford Focus WRC) 1:10.24.3 óra
2. Krózser Menyhért, Papp György (Subaru Impreza WRC) 1:19.5 perc hátrány
3. Herczig Norbert, Bacigal Igor (Skoda Fabia S2000) 1:29.6 p h.

Bajnai: csak az Együtt-PM-nek van esélye megnyerni a bizonytalanokat

A kormányváltást akaró, de ma még párt nélküli bizonytalanok megnyerését nevezte az Együtt-PM legfontosabb feladatának a szövetséget vezető Bajnai Gordon szombaton Budapesten, a párt egyéni képviselőjelöltjeinek bemutatásakor.

Szerinte a bizonytalanok megszólítására csak az Együtt-PM-nek van esélye.
   
Bajnai Gordon azt mondta, aki kormányt akar váltani, annak nem elég a biztos szavazók elbizonytalanításával újraosztani az ellenzéki tábort, hanem új támogatókat kell találnia.
   
A szövetség vezetője kijelentette: a választási győzelemhez az kell, hogy a 2014-es választás Orbán Viktor hatalomban maradásáról szóló népszavazás legyen, az emberek többsége ugyanis kormányváltást akar.
   
Szólt arról is, hogy az "Orbán-rezsim főkolomposaival nincs kiegyezés", az országot azonban egyesíteni kell, közös célok megfogalmazásával.
forrás: MTI
kép: parameter.sk

Elindult a "vágy metrókocsija" Prágában

Hivatalosan is a flört, az ismerkedés színhelye mostantól szombatonként a prágai metró szerelvényeinek középső kocsija.

A néhány hónapja bejelentett, élénk hazai és nemzetközi visszhangot kiváltó újítást a prágai közlekedési vállalat (DPP) egyebek mellett azzal a nem titkol a céllal vezette be, hogy a szingli autósokat rávegye a tömegközlekedésre.
  
"Az embereknek ma kevés a lehetőségük az ismerkedésre, esetleg valamilyen rendezvényen vagy a munkában. A metróban az emberek ma már rendszerint olvasnak, tanulnak, zenét hallgatnak. Tehát miért ne lehetne kihasználni a metrót ismerkedésre is?" - magyarázta az ötletet a közlekedési vállalat szóvivője.
  
A hivatalos nevén "kommunikációs kocsi" az eredeti elképzelések szerint az utolsó lett volna a szerelvényeken, de a végül is a középső kocsi fogja ezt a szerepet betölteni. "Rájöttünk, hogy az utolsó kocsikból a végállomásokon első kocsi lenne, ezért a középső mellett döntöttünk" - jelentette ki Jaroslav Duris, a DPP igazgatója.
  
A prágai sajtóban csak "flörtvagonnak" nevezett intézményt először a metró A jelzésű, zöld vonalán vezetik be. A kocsik nincsenek külön megjelölve, de minden metróállomáson plakátokon és a hangosbeszélőn is tájékoztatják róla az utasokat. Aki tehát beszáll a középső kocsiba, tudni fogja, hogy az az ismerkedésre is szolgál. A "vágy metrókocsija" egyelőre szombatonként délelőtt tíztől este tízig áll az érdeklődők rendelkezésére.
  
A nem szokványos ötletnek hatalmas visszhangja támadt Csehországban, de az európai és az amerikai sajtó is felkapta. A lapokban és az internetes közösségi portálokon megjelent reakciókból az tűnt ki, hogy a széles közönség vevő az ötletre. Külföldön pedig azt emelik ki, hogy Prága ezzel újabb turistacsalogatóhoz juthat.
  
Ugyanakkor vannak, akiknek nem tetszik az ötlet, és rámutatnak a lehetséges problémákra is. "Ha a nagy rohanásban véletlenül a +szerelemvagonba+ szállok be, s ezt a férjem is megtudja, ki fogja neki megmagyarázni, hogy ennek csak a sietség az oka?" - tette fel a kérdést egy fiatal édesanya. "A fiatalok már most is túlságosan szabadosak, miért kell nekik ezt még megkönnyíteni?" - kérdi egy középkorú vallásos férfi.
  
Másoknak pedig kiegészítő javaslataik vannak. "Nem lenne rossz, ha egy kis bár is lenne a kocsiban. Olvastam, hogy valamikor volt ilyesmi a villamosokon" - írta a Facebookon egy cseh egyetemista.
  
A prágai metróhálózat hossza mintegy 60 kilométer, utasainak száma évente mintegy hatszázmillió. A cseh sajtó azt írja, hogy a terv megvalósításával a prágai metró lesz a világ egyik legnagyobb ismerkedő helye.
  
"Tekintettel az utasok és az egyedül élők nagy számára nem kétséges, hogy lesz miből válogatni" - jegyezte meg a Mladá Fronta Dnes című napilap.

49 éves dédnagymama, rokkan nyugdíjas...

- Magda, a dédnagymama, 49 éves, rokkantnyugdíjas...
- Edit a nagyi, 33 éves, rokkantnyugdíjas...
- Mónika, az édesanya, 15 éves, gyesen...
- a kis Olivér pedig 2 éves...

Tiszta szívből gratulálunk a családnak és nagy megnyugvás és öröm tölt el bennünket, hogy adónk nagy hányadát a család további fenntartására, fejlődésére költi az ország!!!
Csak így tovább!!!

kép: Facebook

Véget ért az idei pollenszezon

Véget ért a 2013-as pollenszezon – közölte az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat (ÁNTSZ) szombaton az MTI-vel.

Közölték: az Országos Környezetegészségügyi Intézet (OKI) a héten utoljára tett közzé országos pollenjelentést. A részletes szezonjelentés várhatóan november végére készül el.
   
Az Aerobiológiai Monitorozási Hálózat adatai szerint néhány allergén növény virágpora már legfeljebb alacsony koncentrációban fordulhat elő a csapdákban. Így a parlagfű, a csalánfélék, a pázsitfűfélék, az üröm, a fészkesvirágzatúak, a libatopfélék, az útifű, a lórom és az ernyősvirágzatúak sem okoznak már tüneteket.
   
A téli időszakban az allergén gombák koncentrációja emelkedhet meg – írta az ÁNTSZ, hozzátéve: a fűtési szezonban a beltéri allergénterhelés révén gyakoribbá válhatnak a penészgomba és a poratka által kiváltott allergiás megbetegedések.
   
Az OKI országos pollenjelentéssel legközelebb a mogyoró és az éger virágzásának kezdetén, jövő év január-februárban jelentkezik. Addig is működik azonban néhány mérőállomás, hogy a 2014-es szezon kezdetét pontosan jelezni tudják a szakemberek – olvasható az ÁNTSZ közleményében.

forrás: MTI
kép: nepszava.com

Az érintettek maguk jegyeznék be az ingó jelzálogjogot

Az új hitelbiztosítéki nyilvántartásba nem a közjegyzők, hanem a zálogszerződés érintettjei - felei - jegyeznék be a zálogjogot, a hitelbiztosítéki nyilvántartásról a kormány honlapján olvasható törvénytervezet szerint.

A jövő év március közepén hatályba lépő új Ptk.-hoz számos részletszabályt kell megalkotni, ezek sorába tartozik a hitelbiztosítéki nyilvántartásé is. Jelenleg ha valaki ingó dolgot - például autót, traktort, gyártósort, raktárkészletet vagy éppen egy állatcsordát - zálogosít el, akkor azt a Magyar Országos Közjegyzői Kamara (MOKK) által vezetett zálogjogi nyilvántartásba kell bevezetni. Harmadik személyek innen szerezhetnek tudomást arról, hogy az adott ingóság tehermentes, vagy pedig zálogjog terheli.
   
Ebbe a nyilvántartásba most csak közjegyzők jegyezhetik be a zálogjogot, mégpedig az általuk hitelesített zálogszerződés alapján. Az új hitelbiztosítéki nyilvántartásba ezzel szemben a zálogszerződés érintettjei - felei - jegyzik be a zálogjogot. Ha a zálogjogosult kezdeményezi a bejegyzést akkor azt csak a zálogkötelezett hozzájárulásával teheti meg, míg a törlésnél éppen fordított a helyzet.
   
A tervezet részletesen szabályozza a felhasználóként való regisztrálás szabályit.
   
Bármilyen ingó dolgon fennálló követelés csak a hitelbiztosítéki nyilvántartásba való bejegyzéssel zálogosítható el. Az új Ptk. külön kiemeli, hogy ebbe a nyilvántartásba kell bejegyezni a tulajdonjog fenntartással történt eladást, a lízing- továbbá a faktoring szerződéseket is.
forrás: MTI
kép: piacesprofit.hu

Multimediális kiállítás a beat mozgalomról a Lumúban

Film- és hangfelvételeken, fotókon, kéziratokon, számos eddig soha nem látható dokumentumon keresztül idézi fel Ginsberg, Kerouac, Burroughs és társaik alakját, a beat mozgalom történetét a Beat-nemzedék - Allen Ginsberg című kiállítás, amely szombattól látható a Ludwig Múzeum - Kortárs Művészeti Múzeumban (Lumú).

A három franciaországi és egy német intézmény (Pompidou Központ, Metz; Champs Libres, Rennes; Fresnoy, Tourcoing; ZKM, Karlsruhe) együttműködésével 2013 tavaszán létrejött tárlat anyagát Jean-Jacques Lebel, a francia beat "fenegyereke" állította össze, aki maga is jó barátságban volt a beat mozgalom legtöbb nagy alakjával - mondta a budapesti kiállítás péntek esti megnyitója előtt Szipőcs Krisztina.
   
A Lumú tárlatának szervezője hozzátette: Lebel kutatásának kiindulópontja az az általa készített 1992-es Allen Ginsberg-videointerjú, amelyben a beatnemzedék központ figurájaként számon tartott költő részletesen elmeséli a mozgalom történetét. A 40 órás anyagból a Lumú közönsége egy négyórás vágott verziót láthat, akinek azonban nincs ideje ezt végignézni, a kiállításban elhelyezett számítógépeken fejezetenként is belenézhet az interjúba.
   
A beat a negyvenes években, a kezdődő hidegháború idején indult el New Yorkban és San Franciscóban, abból az elemi szabadságvágyból táplálkozva, amely az addig létező korlátok meghaladását tűzte ki célul mind a művészetekben, mind a társadalomban. Az Allen Ginsberg, Jack Kerouac és William S. Burroughs írásaival jelentkező generáció új nyelvet és életformát vezetett be, amely éppen mostanában éli reneszánszát világszerte - hangsúlyozta Szipőcs Krisztina.
   
Az Allen Ginsberg munkássága és személyisége köré épített multimédiás kiállítás ebbe a történetbe nyújt betekintést: anyagát performansz-felvételek, filmek (köztük olyan klasszikusok, mint a Pull My Daisy), szövegek, fényképek, riportok, kézirat-reprodukciók és eddig még nem publikált dokumentumok alkotják.
   
Szipőcs Krisztina szólt a beatkorszak magyar vonatkozásairól is, amelyekkel a tárlat számos kísérőprogramja ismerteti meg a látogatókat. A 2014. január 12-ig látható kiállításban szombaton 16 órakor Jean-Jacques Lebel exkluzív tárlatvezetést tart.

forrás: MTI
kép: kulturpont.hu

Irányonként újra két forgalmi sáv járható az Erzsébet hídon

Felgyorsul az autós közlekedés Budáról Pest felé, miután péntektől újra irányonként két forgalmi sáv járható az Erzsébet híd - Szabad sajtó út - Kossuth Lajos utca tengelyen - írta az MTI-hez péntek reggel eljuttatott közleményében a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).

Ezzel párhuzamosan megszűnik a Hegyalja úton az autóbuszsáv ideiglenes utolsó szakasza is, így a Mészáros utcától ismét két sávon lehet közlekedni Pest felé. A Budapest Szíve Program Budapest Új Főutcája beruházás II. ütemében a Váci utca és Városház utca közötti szakasz aszfaltozását november 3-án fejezték be, ezt követően november 7-ére az Erzsébet híd pesti hídfője is végleges aszfaltburkolatot kapott.
   
Az útmenti járdákon még kivitelezési munkákat végeznek, ezért a buszsávok területe továbbra is le lesz zárva: a Duna és a Városház utca közé eső szakaszon nem lesz buszsáv. Az Erzsébet híd Pest felé vezető oldalán a középső forgalmi sáv továbbra is a szélső buszsávba torkollik, ahol az autóbuszok élveznek elsőbbséget.
   
A BKK közleménye arra is kitér, hogy Belváros-Lipótváros Önkormányzata 2006-ban döntött arról, hogy a mára elavult és sok kényelmetlenséget okozó, nem akadálymentesített útfelületek és aluljárók helyett a gyalogosok, a közösségi közlekedést használók és az autósok számára a Fővárosi Önkormányzattal közösen egy európai színvonalú, élhetőbb belvárost alakít ki. A közterületek megújításával valósult meg a Kálvin tér és Szabadság tér közötti belvárosi új főutca fejlesztése is. A projekt első szakasza már lezárult, ezt követte 2011-ben a Fővárosi Önkormányzat beruházásában és a BKK szakmai irányításával a Károly körút és a Március 15. tér északi felének átépítése. A Budapest Szíve Program következő szakaszában, 2012 novemberétől a Budapesti Közlekedési Központ közreműködésével és szakmai segítségével Belváros-Lipótváros Önkormányzata folytatja a főutca kiépítését. A kapcsolódó rekonstrukciós munkálatok eredményeként a Ferenciek tere és a Március 15. tér, valamint környezetük új arculatot kap.

forrás: MTI
kép: budapest.varosom.hu

Tarlós: nem akarom eltávolítani a BKK vezetőjét

A főpolgármester szerint a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója olyat nem tett, amiért el kellene távolítani posztjáról, ugyanakkor a Vitézy Dávidnak írt húsz pontos intézkedéscsomaggal rá akarja szorítani "bizonyos lakossági igények kielégítésére".

Tarlós István péntek reggel a tv2 Mokka című műsorában magyarázatként kifejtette: a budapestiek többsége elégedetlen volt, és nem minden alap nélkül, ezért kényszerült arra, hogy nyílt levelet írjon Vitézy Dávidnak.
   
Úgy vélte: nem az autósok és a közösségi közlekedés szembenállásáról van szó, hanem az arányokról, és a BKK részéről több olyan intézkedés született, amely nem veszi figyelembe a jelenlegi közlekedési viszonyokat. Leszögezte: Vitézy Dávid olyat nem tett, amiért el kellene távolítani a vezérigazgatói székből.
   
Arra utalva, hogy a BKK vezetőjét nem engedi nyilatkozni a sajtónak, Tarlós István úgy fogalmazott: nála idősebb és rutinosabb fővárosi cégvezetők sem nyilatkoznak, a vezérigazgató "nem primadonna", nyilatkozatok helyett dolgoznia kell.

forrás: MTI
kép: mandiner.hu

Húsz hónapos erekciója lett motorozástól

Motorozás miatt túl tartós, 20 hónapos lankadatlan erekció miatt perli a német BMW céget egy kaliforniai férfi.
Henry Wolf csupán négy órán át motorozott egy BMW-vel, ám nagyon hosszúra nyúlt az út következménye. Wolf szerint egyértelműen a motor, és annak gerinc kiképzésű nyerge a ludas erekciójáért, így a nyerget gyártó Corbin-Pacific nevű cég ellen is pert indított.

A motorozás még 2010 szeptemberében volt, a férfi azóta is kínlódik merevedésével, amely meglehetősen fájdalmas. Egyebek közt ezért, továbbá kiesett munkabére, orvosi költségei, érzelmi gondjai miatt követel kártérítést. Hogy mekkora összeget, arra nem tért ki a brit Metro újság.
forrás: Dabas Kritika

Óvakodj Az ittasSTOHL!

Készítsd el saját saját egyedi tervezésű pólódat. Vagy válogass a kész termékek között.
Óvakodj Az ittasSTOHL!

3 900,- HUF
Ezt a pólót itt tudod megtekinteni.
www.eae.polomania.hu

Füvet árulnak a stadionok


Füvet árulnak Nagy-Britanniában teljesen nyíltan és legálisan - futballstadionok. A gyepdarabok igazoltan "játékban" voltak, azaz a klubok pályáiról származnak. Egy darab belőlük 45 font - 16 ezer forint.

A kínálat kellően széles, jelenleg már a Chelsea, a Manchester City, az Everton, a Fulham, a Westham, az Arsenal, a Newcastle és a Rangers csapatok stadionjainak gyepéből áll a fűválaszték. Az árusító cég neve Authentic Grass Sports, azaz már nevében is hiteles.

Portékájukhoz igazolást is adnak, bizonyítva, hogy a gyeptégla mely stadionból származik. A foci megszállottai így olyan pályarelikviára tehetnek szert, amelyen kedvenceik ontottak "vért, verítéket és könnyeket" - fogalmazott a brit Metro újság Winston Churchill híres, II. világháborús beszédére utalva. A focisták legendásan híres köpők. "Észbontó a gondolat, hogy ráadásul még nyálat látott is lehet az ajándékfű!" - lelkendezett egy vevő.

A gyepdarabokat nemcsak férfiak veszik, hanem egyre több nő is, bár zömük nem magának, hanem férfinak: a párjának.

forrás: MTI

Fotótárlattal nyílt meg a Budapest Airport kiállítótere

Magyar iparművészeti ékszereket ábrázoló fotótárlattal nyílt meg a Budapest Airport kiállítótere csütörtökön délután a 2A és 2B terminálok érkezési szintjét összekötő folyosón.

A BUD Gallery a tervek szerint elsősorban fotókiállításoknak ad majd helyet. A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport főként magyar művészek színvonalas alkotásait szeretné bemutatni. A tárlat anyagát 4-5 havonta kívánják megújítani - ismertette közleményében az MTI-vel a Budapest Airport Zrt. kommunikációs igazgatója.
   
Az első kiállítást a Pro Jugendstil Művészeti Alapítvány közreműködésével kortárs magyar ékszerkészítő iparművészek munkáiról szóló fotósorozatból rendezték.
   
Szarvas Gábor, a Budapest Airport közösségi kapcsolatokért felelős igazgatója megnyitóbeszédében kiemelte: a kultúra és művészet kiváló eszköz lehet arra, hogy az utasok számára valódi élményt jelentsen a repülés és a repülőtéren eltöltött idő.
   
A galéria megnyitását üdvözlő Kucsák László, a XVIII. kerület országgyűlési képviselője arról beszélt, hogy reményei szerint "a jövőben kerületi művészek alkotásai is megjelennek a repülőtér terminálján".

forrás: MTI
kép: repulout.hu

Tévésorozat készül az Alkonyattól pirkadatig című kultfilmből

Tízrészes tévésorozat készül Robert Rodriguez Alkonyattól pirkadatig című vámpíros kultfilmjéből. A szériát jövő tavasszal mutatják be Don Johnson főszereplésével.

Johnson, akit legtöbben a nyolcvanas évekbeli Miami Vice című sikersorozatból ismernek, ezúttal Earl McGraw seriff szerepét játssza el. Az 1996-os kultfilm rendezője, Robert Rodriguez a sorozat executive producere lesz, és ő rendezi az első két epizódot is - ismertette csütörtökön a BBC News.
   
"Ha a film a novella, akkor a sorozat a regény" - magyarázta Rodriguez, aki arról is beszámolt, hogy "remek stábot" szedtek össze, és a nézők "őrült kaland" részesei lesznek, amikor a sorozat bemutatkozik az El Rey tévécsatornán.
    
Az El Rey Network egy 24 órás angol nyelvű csatorna, amelyet Rodriguez alapított. Az Egyesült Államokban decemberben induló tévéhálózaton eredeti drámákat, játékfilmeket, horrort, sci-fit is láthatnak a nézők.
   
Az Alkonyattól pirkadatig című filmben, amelynek forgatókönyvét Quentin Tarantino írta, a bűnöző Gecko fivéreket alakító George Clooney és a színészként is megjelenő Tarantino eredeti szerepét, DJ Cotrona és Zane Holtz veszi át a sorozatban.
   
A történetben a Gecko testvérek Mexikóba akarnak szökni egy bankrablás után, foglyul ejtenek egy tiszteletest a családjával, és lakókocsijukkal jutnak el a célhoz, egy mexikói mulatóhoz, amelyet azonban vámpírok leptek el.

(http://www.bbc.co.uk/news/entertainment-arts-24849747)

forrás: MTI
kép: biosstars.com

Magyar Kedvezmény Kártya

A Magyar Kedvezmény Kártya rendszerét, ami teljesen ingyenes, nincs semmilyen díjfizetés, vásárlás vagy értékesítés, mindössze annyi a dolgod, hogy ajánlod a Magyar Kedvezmény Kártya hálózatát másoknak is.

A kártyát használhatod tankoláshoz, üzletláncokban vásárláshoz és még sok ezer helyen.
Nem utolsó sorban jól kereshetsz vele: minden regisztráltad után rögtön 5.000 Ft-ot írnak jóvá!


Kgfb - Elindult a Mabisz díjnavigátora

Az összes érintett biztosító részvételével elindult a Mabisz hitelesített díjnavigátora, amely pontosan és teljeskörűen tartalmazza a biztosítók jövő évre vonatkozó kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) tarifáit és kedvezményeit - közölte a Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz).

A díjakat összehasonlító internetes felületen (www.dijnavigator.hu) közzétett tarifákat és az összes elérhető kedvezményt az érintett biztosítók előzetesen ellenőrizték, tesztelték, és írásban jóváhagyták, a Mabisz díjnavigátorában szereplő adatok így minden esetben hiánytalanok és pontosak.
   
A Mabisz felhívta a figyelmet arra, hogy a kgfb-törvény 2010. január elsejei hatályba lépése óta nem szükségszerűen esik egybe a biztosítási évforduló a naptári évvel. A szövetség adatai szerint az összes gépjármű 65 százaléka ugyanakkor még mindig december 31-i évfordulós kgfb-vel rendelkezik. A segédmotor-kerékpárokat nem számítva a 4,021 millió jármű közül 2,652 millió tartozik ebbe a körbe.
   
A magánszemélyek tulajdonában álló személyautók esetében csaknem 70 százalékos ez az arány: ebben a kategóriában a 2,5 millióból 1,78 millió személygépkocsit érinthet az idei kampány.
   
A szövetség adatai szerint a magánszemélyek tulajdonában álló személygépkocsik 51 százaléka bónusz 10-es kategóriába sorolt. Azaz több mint 907 ezer járműtulajdonos élvezi a legmagasabb bónuszosztály nyújtotta előnyöket - olvasható a közleményben.

forrás: MTI
kép: slideshare.net

Sikeresen lezárult a televíziózásban a digitális átállás

Október végén átállt az ország a televíziózásban a digitális vételre, ennek költsége eddig mintegy 8 milliárd forint volt a Nemzet Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) számára – mondta csütörtöki sajtótájékoztatóján az Országgyűlés Kulturális és sajtó bizottságának fideszes elnöke.

Az átállás előkészítése, dinamizálása és lebonyolítása súlyos terheket jelentett a kormányra és háttérszervezeteire – tette hozzá L. Simon László, kijelentve: ennek folyamata 2010 előtt megfeneklett.
   
Hozzátette ugyanakkor: „a kormány és az NMHH együttműködésének eredményeképpen ma nem beszélhetünk olyan családról, akiknek ne biztosítottuk volna a lehetőséget a korszerű televíziózáshoz szükséges vételi eszközök beszerzésére és üzembe állítására”.
   
Felhívta a figyelmet arra, hogy az eddig analóg tévésugárzásra használt 800 megahertzes frekvenciasáv felszabadult, így itt lehetőség lesz a legmodernebb telekommunikációs eszközök használatára, szélessávú mobilnet sugárzására. 
   
Már 2008 óta foghatók az országban digitális adások, a lefedettség azonban nem volt megfelelő, október végére vált csaknem száz százalékossá.
   
Az átállás első üteme, vagyis július vége előtt több mint félmillió ingatlanban csak hagyományos tévévételre volt lehetőség, számukra kellett megoldani az átállás zavartalanságát – mondta. A hatóság szakemberei összesen 482 ezer háztartást kerestek fel személyesen – hangsúlyozta -, közülük november elejéig több mint 142 ezer helyre már eljutott a szükséges segítség.
   
Hozzátette, az átállás második ütemének területén élő rászorulók november végéig még igényelhetnek támogatást: a vételi eszköz ingyenes beszerelését vagy hozzájárulást a tévé-előfizetéshez.
   
Beszámolt arról is, hogy a médiatanács a Magyar Média Mecenatúra programja keretében összesen 245 millió forintból támogatta a televíziós csatornákat, így segítve a digitális átálláshoz kapcsolódó technikai eszközök beszerzését.

forrás: MTI

A világ 10 legjobb stadionja

Ezen a listán nem a világ legnagyobb stadionjai vannak felsorolva, sem a legjobb felszereltséggel rendelkezők, hanem azok, ahol a legnehezebb az ellenfeleknek pályára lépniük.


Igazi kihívást jelent minden csapat számára ezekben a létesítményekben komoly eredményt elérni, arról nem is beszélve, hogy a 3 pont megszerzése ritka sikerélménnyel azonosítható. Természetesen a rangsor felállításakor a csapatok erőssége volt a legfontosabb tényező.

Itt a 10 legjobb stadion 2013-ra!

10. Old Trafford – Manchester United
Befogadóképesség : 75,811 fő
Talán a világ leghíresebb stadionja, amely arra készteti a United ellenfeleit, hogy a lehető legjobb formájukat nyújtsák. Az elmúlt években a megszokottnál több pontot veszített hazai pályán a United, de az idei 10 Premier League mérőzésen aratott 9 győzelem azt bizonyítja, hogy a legendás stadion újra a legszebb fényében tündököl..

9. Santiago Bernabéu – Real Madrid
Befogadóképesség : 85,454 fő
Minden csapat stadionja, ahol éppen Jose Mourinho az edző, valószínűleg rajta lesz ezen a listán. A Bernabeu stadion nagysága, a szurkolók közelsége és a Real csapatának erőssége megfélemlítő lehet minden ellenfél számára.

8. Etihad Stadium – Manchester City
Befogadóképesség :  47,435 fő
Talán meglepő ezt a stadiont ezen a listán látni, de ha az elmúlt egy és fél évet nézzük, a City a Premier League-ben 29 mérkőzésből 25 győzelmet aratott, 3 döntetlent játszott, és csak egyszer kapott ki. Szinte lehetetlen az Etihad Stadiumról pontokkal távozni az ellenfeleknek.

7. Signal Iduna Park – Dortmund
Signal Iduna Park stadiontól
 Befogadóképesség :  80,645 fő
A déli kanyar, ahol több mint 25000 ember végig felállva buzdítja csapatát, önmagáért beszél. Ez Európa egyik leghíresebb és legrémisztőbb stadionja.

6. Donbass Arena – Shaktar Donetsk
Befogadóképesség :  52,187 fő
Az ukrán csapatok nem tudják felvenni a versenyt a Shaktarral, a legnagyobb Európai klubok is nagyon nehezen távoznak Donyeckből győztesen. A mérkőzés napokon a stadion látványa, és a szurkolók buzdítása lenyűgöző, az építészek előtt pedig le a kalappal!

5. Stamford Bridge – Chelsea
Stamford Bridge stadion Befogadóképesség : 41,827 fő
A Kékek ritkán veszítenek hazai pályán nagy mérkőzéseken, felér egy rémálommal az európai klubok számára a londoni vendégjáték. Szinte fel sem merül az ellenfeleknél, hogy három ponttal távoznak a Chelsea otthonából.

 4. Turk Telekom Arena – Galatasaray
Befogadóképesség :  52,652 fő
Ez a világ „leghangosabb” stadionja. Igazi példa lehet ez a létesítmény bármely olyan klub számára, amely stadionépítésre adja a fejét, a rajongók fanatikussága és szeretete a csapatuk iránt pedig leírhatatlan.

3. Camp Nou - Barcelona
Befogadóképesség : 98,787 fő

Sokak szerint a Barcelona a legjobb csapat a világon, a klub csapatok közül a katalánoké a legnagyobb befogadóképességgel rendelkező stadion. Nincs csapat, aki szívesen menne Barcelonába, főleg egy Kupameccsre.

2. Estadio do Dragao – Porto
Befogadóképesség :  52,399 fő
A statisztikát nézve, Európában a Porto stadionján a legnehezebb jó eredményt elérni. Bár a kinézetet tekintve nem tűnik impozánsnak a létesítmény, van benne valami különleges. A hazaiak évek óta nem veszítettek mérkőzést a do Dragao stadionban.

1. Juventus Stadium – Juventus
legjobb stadion a világon
Befogadóképesség : 41,000 fő
A Juventus az új otthonában mindössze egy mérkőzésen kapott ki. A Bianconeri egy másik arcát mutatja, ha hazai pályán fogadja ellenfelét. Ne lepődjetek meg, ha a létesítménynek köszönhetően, a Juve 2013-ban Európában is sikereket fog elérni.

Molnár Szabolcs fordítása

forrás: Juventusfc.hu