Peking régi barátjától búcsúzik

Mély részvétét fejezte ki Hugo Chávez venezuelai elnök halála miatt Kína államelnöke, Hu Csin-tao és Hszi Csin-ping, a Kínai Kommunista Párt főtitkára - tájékoztatott a kínai külügyminisztérium szóvivője szerdán.
  
"Chávez elnök Venezuela kiemelkedő vezetője volt és a kínai emberek jó barátja" - állapította meg Hua Csun-jing szóvivő, hozzátéve, hogy Chávez jelentős mértékben hozzájárult a két ország közötti baráti kapcsolatokhoz.
 
"A Kínai Kommunista Párt, a kínai kormány és a kínai nép nagyra értékeli ezt a régi barátságot" - főzte hozzá Hua, s azt hangoztatta, hogy Kína kész a latin-amerikai országgal folytatni a kétoldalú, stratégiai partnerség elmélyítését.
 
Az éves ülését tartó kínai parlament elnöke, Vu Pang-kuo ugyancsak kifejezte együttérzését venezuelai partnerének. A kínai központi televízió rövid megemlékezésben méltatta Chávezt, beszámolva életútjának fontosabb állomásairól.

forrás: MTI

Talmácsi és Németh már Aragóniában visszatérne

Nemcsak az a közös bennük, hogy ugyanazon versenyhétvége edzésén sérültek meg, hanem az is, hogy mindketten úgy tervezik, a supersport-világbajnokság második, április 14-i futamán (Aragóniai Nagydíj) térnek vissza. Talmácsi Gábornak az állkapcsát műtötték meg a múlt héten, Németh Balázsnak a kulcscsontját. Mind a ketten lábadoznak, mind a ketten bevetik a legextrább módszereket is a gyógyulás meggyorsítása érdekében, és mind a ketten bizakodnak. Van is rá okuk. 



„Ma először sokkal-sokkal jobban érzem magam – mondta kedden Talmácsi. – Lement az arcomról a dagadás, hamarosan kiszedik a varratokat is. Közben járok fényterápiára, bevetek mindent a gyorsabb gyógyulás érdekében. Rágni még nem tudok rendesen, úgyhogy az étkezés nehézkes, de azt is megoldom valahogy. Egy szó, mint száz, látom a fényt az alagút végén, és bízom benne, hogy gyorsan összeforr a csontom. Ha igen, indulhatok az aragóniai futamon. Türelemjáték ez most, de ezen is túl kell lenni.” 

Németh Balázs is jobban van, már bejár az egyetemre, és bár a bal keze fel van kötve a kulcscsonttörés után, és a doktorok azt mondták, hat hét a gyógyulás, a pilóta ugyancsak bizakodó. 

„Összességében jól vagyok, nincsenek fájdalmaim, és mindent bevetek a gyorsabb gyógyulásért. Járok oxigénkamrás és ultrahangos kezelésre, csonterősítőket szedek, szóval próbálom lerövidíteni a hathetes gyógyulási időt. Mert nem elég, ha összeforr a csont, az erőnlétet is vissza kellene nyerni, és arra is kell legalább egy hét” – vázolta Németh Balázs.

Érdekesség, hogy mindkét versenyző nagy reményekkel várta a hétvégét, Talmácsi azért, mert a harmadik-negyedik helyen motorozott a szezon eleji teszteken, Németh pedig azért, mert ötödik volt az időmérőn, amikor bukott. Ez adhat nekik pluszerőt a következő hetekben.

forrás: NSO.hu 

BL: Szemüveget a bírónak!

Cuneyt Cakir török játékvezető beírta magát a Bajnokok Ligája történelemkönyvébe. Normális esetben nem lenne ott a helye, de a keddi Manchester United – Real Madrid (1-2) BL-mérkőzésen hozott egy-két olyan döntést, amellyel jócskán felborzolta a kedélyeket.

 

Nyilván minden meccset több szemüvegen keresztül lehet nézni. A két csapatén át mindenképp, példa van rá bőven, hogy a résztvevő felek más-más meccset láttak...

Jelen esetben mondjuk ezzel nincs probléma, Ferguson és Mourinho is egyforma állásponton van a fő kérdésben, vajon kiállítást ért-e Nani Arbeloa ellen elkövetett szabálytalansága. 

Nem, mondják ők egyöntetűen, és biztosan igazuk van.

Ugyanakkor, ha belekukkantunk az UEFA szemüvegébe – a „Szemüveget a bírónak!" kiáltás közben ugye ez van szerencsétlenen –, akkor már árnyaltabb a helyzet. 

Az idevonatkozó direktíva ugyanis kimondja: nem nézve, hogy szándékos volt-e vagy sem, minden olyan szabálytalanságot azonnal piros lappal kell büntetni, amellyel az elkövető a sértett játékos testi épségét veszélyezteti. (Az MLSZ játékvezetői testülete éppen a napokban járja körbe az összes magyar NB1-es klubot, és a játékosoknak tartott szokásos szezon előtti fejtágítás keretében ez kiemelt témaként szerepel.)


Mert első az egészség – ugye. Márpedig Nani cirka fejmagasságban nyújtott lábbal ütközött a felugró Arbeloával – ezért nem a fejét találta telibe.

A szituációt látva azonban kiderül az is, a manchesteri támadó és a spanyol egyaránt a labdát nézte, szándékosságról szó sem eshet, sőt: Nani, amint észlelte az érkező védőt, még vissza is húzza a lábát.
De mégis, a szabály, az szabály...

Úgyhogy, ha már elfogultsággal, szenvedélyes madridizmussal vádoljuk a török sporit – az angol média kiderítette, hogy Cuneyt Cakir a Twitteren követője volt a Real Madridnak, Cristiano Ronaldónak, a Marca című madridi napilapnak és egy spanyol turisztikai oldalnak –, akkor hánytorgassuk fel inkább azt a két „büntető szagú" szituációt, amit szemrebbenés nélkül engedett tovább. Szögezzük le gyorsan, mindkettővel a MU-t sújtotta.

Az első a 61. percben 1-0-s állásnál, amikor a 16-osra betörő Rafaelt rántotta le Özil, míg a második már 2-1-es Real vezetésnél történt a 84. perc magasságában, amikor – ki más? – Sergio Ramos tisztán és vitathatatlanul felrúgta Van Persiet. Ezeket, ha befújja, speciel kevesen vitatkoztak volna...

Mindez persze mit sem változtat a tényeken: a Real Madrid jutott a legjobb nyolc közé, míg 2005 óta először nem jutott oda az MU. Christiano Ronaldo 8 góllal egyedül vezeti az idei BL góllövőlistáját, összességében 47 BL-találatával beérte Filippo „Pippo" Inzaghit az öröklistán, ahol a hatodik helyre lépett fel. Ramos öngólja volt a BL 6000. találata, és ne felejtkezzünk el a 40. életévében járó Ryan Giggs bácsiról sem, aki az 1000. felnőtt mérkőzését játszotta kedd este.

forrás: sport24.hu

 

Maldonado jövőjére is kihatással lehet Chavez halála

Noha Pastor Maldonado kivételes tempója egyértelművé vált az elmúlt évben, nem titok, hogy a Venezuelából érkező komoly állami támogatás megkönnyítette számára a Forma-1-be vezető utat. 



A pilóta mögött álló olajtársaság, a PDVSA az elnök Hugo Chavez kezében volt, aki előszeretettel fektetett be a motorsportokba: az Amerikában szerencsét próbáló EJ Viso és Milka Duno is a támogatását élvezte. 

Chavez azonban kedden, a rákkal való hosszú küzdelem után 58 éves korában elhunyt, politikai bizonytalanságot előidézve az 1998 óta általa irányított országban, ami pedig továbbgyűrűzve akár az autóversenyzésbe való befektetésekre is kihathat. 

A feltételezések szerint a PDVSA évi 45 millió dollárral járul hozzá a Williams költségvetéséhez, akiknek autóját Maldonado tavaly a Spanyol Nagydíjon győzelemre is vezette, azonban ha a Venezuelában hamarosan sorra kerülő választásokon az eddig hatalmon lévő Egyesült Szocialista Párt elveszít, akár teljesen meg is szűnhet ez a támogatás, ami nem csak a pilóta, de a csapat jövőjére is kihatással lehet. 

Maldonado kedden éppen a Williams egy sajtórendezvénye előtt értesült barátja, Chavez haláláról, ami őt is megérintette. „Osztozom minden venezuelai polgár mély fájdalmában” - írta Twitteren. 

forrás: hírado.hu

Tíz éven át doppingolt a Tour-szakaszgyőztes

Vallomása szerint tíz éven át élt rendszeresen doppingszerekkel Michael Boogerd 2007-ben visszavonult holland kerékpáros, aki két szakaszt nyert meg a Tour de France-on. 


A 40 éves volt versenyző egy szerdai tévéinterjúban beismerte, hogy használt EPO vérdoppingot és kortizont, emellett vérátömlesztéseken is átesett.


"1997-től pályafutásom befejezéséig éltem tiltott anyagokkal" - jelentette ki a háromszoros holland bajnok, aki 1998-ban ötödik lett a Touron, 1999-ben pedig megnyerte az Amstel Gold Race elnevezésű hagyományos egynapos versenyt hazájában. 

Utóbbi viadalon másodikként az amerikai Lance Armstrong ért célba, akit - szintén doppingolás miatt - nemrég mind a hét Tour-diadalától megfosztottak.

forrás: MTI

A dizájner drogok példátlan terjedésére figyelmeztet az ENSZ

A "dizájner drogok" példátlan terjedésére hívta fel a figyelmet az ENSZ nemzetközi kábítószer-ellenőrzési Szervezete (INCB) kedden közzétett éves jelentésében. A szervezet egyben összehangolt cselekvésre hívta fel az országokat, hogy megakadályozzák ezeknek az anyagoknak az előállítását, kereskedelmét és használatát.  

Új pszichoaktív anyagok, az úgynevezett "legális hangulatjavítók", más néven "dizájner drogok" növekvő veszélyt jelentenek a lakosság egészségügyi állapotára - emelték ki az INCB közleményében. Ezek az új pszichoaktív anyagok könnyen beszerezhetőek az interneten keresztül, a számuk - amely máris több százra tehető - folyamatosan növekszik.
  
Egyedül Európában minden héten legalább egy új szer jelenik meg a piacon. Korábban, 2000 és 2005 között még évente átlagosan öt új pszichoaktív anyagot azonosítottak be a hatóságok - állapította meg az ENSZ ellenőrző szerve.
  
A receptre kapható gyógyszerekkel való visszaélés is jelentősen megnőtt a világ minden részén. Különösen aggodalomra ad okot például, hogy sok országban változatlanul nő a visszaélés a figyelemhiányos hiperaktivitási zavar (ADHD) kezelésére használt szerekkel.
  
A receptre kapható gyógyszerek vénába fecskendezve, kábítószerként való használata különösen Dél-Ázsiában terjed.
  
Egyes kábítószerek csökkenő előfordulása ellenére továbbra is Észak-Amerika a legnagyobb kábítószer-piac a világon, és ott a legmagasabb a kábítószer-fogyasztás okozta halálesetek aránya is. 15 és 60 éves kor között megközelítőleg minden húsz elhalálozásból egy kábítószer-fogyasztásra vezethető vissza.
  
Európában magas szinten stabilizálódott a drogfogyasztás. Az új pszichoaktív anyagok terjedése változatlanul nagy kihívást jelent Nyugat- és Közép-Európa országai számára. Az elmúlt két évben megduplázódott az Európai Unió tagállamaiban az ilyen anyagokat forgalmazó internetes oldalak száma. 2012-ban 690 ilyen honlap működött az INCB ismeretei szerint.

forrás: MTI

Martín: Igazi fieszta lesz a Fradi-Győr rangadó

A két, Bajnokok Ligájában is érdekelt női kézilabdacsapatunk, az FTC-Rail Cargo Hungaria és a Győri Audi ETO KC szerdán (19.00, tv: Sport Klub) a bajnokságban találkozik. Ambros Martín örül neki, hogy az NB I-ben is BL-szintű mecset játszhatnak, amely szerinte igazi fieszta lesz. 



„Mindenekelőtt szeretném kiemelni a teljes magyar bajnokság magas színvonalát, ahonnan több csapat van még mindig versenyben az európai kupasorozatokban! 

Hazai ellenfeleink közül a Fradi természetesen kiemelkedik, hiszen az elmúlt két évben is megnyerte a KEK-et. Emiatt az idei fantasztikus BL-menetelése engem egyáltalán nem lep meg.  Keményen készülünk, és örülünk, hogy a hazai bajnokságban is kiemelkedő, BL-szintű mérkőzést játszhatunk. 

De az biztos, hogy ennek a legnagyobb nyertesei a magyar kézilabda-szurkolók, hiszen a Fradi–Győr rangadó szerintem a sportág minden magyar rajongója számára igazi fieszta lesz!" – nyilatkozta Ambros Martín, a Győri ETO vezetőedzője.

Nagy kérdés azonban, hogy a BL-továbbjutását és a csoportgyőzelmét már korábban bebiztosító ETO-val szemben mennyire fog tartalékolni a Fradi a szombati, Valcea elleni sorsdöntő középdöntős meccsére.

forrás: NSO.hu

Cáfolja a Hondáról szóló pletykákat a McLaren

A McLaren Mercedes csapatfőnöke, Martin Whitmarsh cáfolta azokat a médiaértesüléseket, melyek szerint a wokingi gárda már jövőre szövetségre léphet korábbi motorpartnerével, a Hondával. 


A német Auto Motor und Sport című szaklap számolt be nemrégiben arról, a felek komoly tárgyalásokat folytatnak, miután a japán vállalat szeretne visszatérni a Forma-1-be: erre már jövőre sor kerülhet, ám az is lehet, hogy csupán 2015-ben.

A lap szerint a Honda mérnökei már a McLaren wokingi központjában is jártak, és egyeztetéseket folytattak az angol istálló szakembereivel.

A McLaren jelenleg a Mercedes motorjait használja a Forma-1-ben – a német gyártó már 1995 óta partnere a patinás istállónak.

Jövőre új motorformula lép életbe a királykategóriában: a jelenlegi, 2,4 literes V8-as aggregátokat 1,6 literes V6-os turbómotorok váltják majd, az új szabályok pedig a Honda figyelmét is felkeltették, mely ilyen feltételek mellett szívesen csatlakozna újra a Forma-1-hez.

Martin Whitmarsh, a McLaren csapatfőnöke a Sky Sports F1 televíziónak nyilatkozva kijelentette, 2015-ig biztos, hogy a stuttgarti vállalat erőforrásait használják majd a Forma-1-ben, noha valóban jó volna, ha a japánok ismét szállítanának motorokat a száguldó cirkusz mezőnyének.

„Amit mondhatok önöknek, az az, hogy szerződésünk van egy hosszú távú partnerrel, a Mercedes-Benzzel 2013-ra, 2014-re, illetve 2015-re is” – mondta a szakember a minap. „Tehát élő kontraktusunk van, ők a partnereink, és megpróbáljuk velük megnyerni a világbajnoki címeket, illetve a versenyeket.” 



A szakember – aki egyben a Forma-1-es Csapatok Érdekvédelmi Szervezetének (FOTA) elnöke is – bevallotta, jó volna, ha minél több autógyártó csatlakozna a királykategóriához.

„Rengeteg a spekuláció, én magam is hallottam a Porsche, a Hyundai, a Honda, illetve több gyártó nevét” – fogalmazott Whitmarsh. „A Forma-1 érdekében remélem, hogy ezek a gyártók visszatérnek majd – szükségünk van rájuk. Jelenleg itt van nekünk a Renault, a Mercedes és a Ferrari – de több motorszállítóra van szükségünk.”

Whitmarsh nem tartja kizártnak, hogy egy napon újra szövetségre lépnek majd a Hondával, jelenleg azonban nem terveznek hasonlót – kizárólag a Mercedesre összpontosítanak.

„Hosszú távra szóló, kiváló elkötelezettségünk van a Mercedes-Benzzel, és most erre fókuszálunk. Hogy a távolabbi jövőben mi történik, ki tudja? Örömmel vagyunk partnerei a Mercedesnek. Fantasztikus munkát végeztek eddig – különösen az elmúlt néhány évben –, sok versenyt nyertünk együtt, és a következő években megpróbáljuk tovább növelni győzelmeink számát.”

A Honda utoljára 2008-ban volt érintett a Forma-1-ben, ám a szezont követően a gazdasági világválságra hivatkozva hátat fordított a királykategóriának.


A japán vállalat 1988 és 1992 között szállított motorokat a McLarennek, ezen időszak alatt az összes egyéni- és konstruktőri világbajnoki címet bezsebelte a páros. 

forrás: hírado.hu

Tarquini: Az autó jobb, mint a tavalyi, de még fejlődnünk kell

Gabriele Tarquini a Honda gyári versenyzője lesz a 2013-as túraautó-világbajnoki szezonban, amely két és fél hét múlva veszi kezdetét Monzában. A múlt heti teszten a német Speed-Magazin, valamint a sorozat hivatalos weboldala is mikrofonvégre kapta az olasz veteránt, aki beszélt többek között saját és riválisai esélyeiről is.



Gabriele Tarquini a múlt héten Cremona mellett tesztelhette a JAS Motorsport idei Honda Civicjét (a gyakorláson jelen volt Michelisz Norbert is, aki a tavalyi autót próbálhatta ki). A 2009-es világbajnokot még a helyszínen faggatta ki a német Speed-Magazin újságírója, amelyet most mi is változtatások nélkül teszünk közzé.

 - Úgy gondolod, hogy a tapasztalatod segít abban, hogy megakadályozd Rob Huff címvédését?

Gabriele Tarquini: - Nem tudom, de már kíváncsi vagyok Rob teljesítményére, mert változtatni fog az autón és a SEAT Sport egy fantasztikus csapat, nagyon keményen dolgoznak és megpróbálják még tovább fejleszteni a kocsit, hogy a tavalyinál versenyképesebb legyen. Az autó még nem túl öreg, ezért jó esélyeik vannak. A Münnich Motorsportról nem tudok mit mondani, de úgy gondolom, Rob az elmúlt 2-3 évben előrelépett. Nem feltétlenül gyorsabb, de konstansabb. Mindazonáltal személy szerint úgy gondolom, hogy az RML a favorit a Chevy-kkel, legalább is akkor, ha lesz egy top pilótájuk (az interjú időpontjából még nem lehetett tudni, hogy az RML Yvan Mullerrel és Tom Chiltonnal áll rajthoz – a szerk.). Meg lennék lepve, ha Rob az első versenyen fél másodperccel gyorsabb lenne, mint a riválisai.


- Hogy látod az esélyeidet ebben a szezonban?

- Úgy gondolom, jó alapunk van, de majd Monzában látjuk ezt meg. Nem gondolom, hogy a leggyorsabbak leszünk ott, mert ez lesz az első versenye a kocsinak. Ugyanakkor azt gondolom, hogy versenyképesek leszünk. Bosszantana, ha az időmérőn és a futamokon nem lennénk az első hatban. Ezt várom. Remélem, olyan hamar tudunk versenyt nyerni, amennyire csak lehetséges, mert ez jót tesz a csapatszellemnek és magának az alakulatnak is, és a világbajnoki címért küzdhetünk, ha az RML legjobb autójának problémái akadnak. A tavalyi Chevrolet egy más csapat volt, mint idén az RML lesz. Az autó valamivel még gyorsabb, de nem három profi versenyző fogja őket vezetni, és nem fog egy nagy szponzor mögöttük állni. Azt várom, hogy noha az RML fantasztikus lesz, már nem olyan erős, mint 2012-ben.


- Mit vársz a Ladától – a csapattól, amiről senki sem beszél?

- Ez tényleg ismeretlen, senki nem tudja, mennyi potenciál rejlik az autóban, és James Thompson WTCC-versenyeken mutatott teljesítménye nem volt igazán jó. A motor már elég jó volt, de még muszáj javítaniuk az autót, és sok idejük volt ezt megtenni, és segítségükre volt az Oreca ebben a fejlesztésben. A SEAT-tal ellentétben jobb motorjuk is van, mivel a SEAT-ok motorja nem alumíniumból van, míg a Lada motorjai könnyűek. Ezért azt gondolom, hogy a Lada is az élen lehet.



Tarquinivel az fiawtcc.com is készített egy videointerjút, amelyben főként a 2013-as Civicről, valamint a téli felkészülési időszakról esett szó. „Nem elegendőt” – válaszolta arra a kérdésre, hogy mennyit teszteltek a holtszezonban. „Ez sosem lehet elég. Hat napot teszteltünk, de még többre lenne szükségünk.”

Az olasz pilóta így válaszolt arra a kérdésre, hogy mi az erőssége az idei kocsinak: „Az autó egy nagyon jó alap, amivel elindulhatunk, sok tekintetben fejlődtünk tavalyhoz képest, és még néhány más szempontból fejlődnünk is kell egy kicsit. 

A kocsi jobb, mint amivel Tiago ment tavaly Makaóban (ott Monteiro a dobogóra állt az első futamon – a szerk.), egy kicsit a vezethetőség, valamint a motor és a visszajelzések tekintetében, de még egy kicsit fejlődnünk kell.”
S hogy milyen pályákra lehet jó a 2013-as Honda Civic?

„Jelenleg a nagyon kanyargós pályákra jó a kocsi és a lassú kanyarokra. Fejlődnünk kell az aerodinamikai egyensúly tekintetében, különösen Monzára, akárcsak a végsebességet illetően.”

forrás: P1Race.hu

Véget ért válogatott irányítónk szezonja

A hétvégi kupadöntőn ujjtörést szenvedett a szlovén Celje magyar válogatott irányítója, Lékai Máté, aki a sérülés miatt a szezon hátralévő részét kénytelen lesz kihagyni.

 

Vasárnap a Celje együttese 28-24 arányban legyőzte a Gorenje Velenje csapatát a szlovén kupa döntőjében, ezzel története 16. kupaelsőségét szerezte meg. 

A két Bajnokok Ligája-nyolcaddöntős együttes találkozóján a Vladan Matics irányította Celje végig előnyben volt, a félidőben már nyolcgólos is volt a különbség a két csapat között, így megérdemelten gyűjtötte be a serleget.

A Celje egyik legjobbja az egykori szegedi játékmester, Lékai Máté volt, aki öt gólig jutott a mérkőzésen. Sajnos a fiatal irányító öröme közel sem lehet felhőtlen, hiszen a találkozón ujjtörést szenvedett. 

Azt még egyelőre nem lehet tudni, hogy kell-e műteni a sérült testrészt, ugyanakkor az már szinte biztosra vehető, hogy az idei idényben már nem léphet többet pályára.

Lékai kiválása komoly veszteség mind klubja, mind a válogatott számára, hiszen előbbi a BL nyolcaddöntőjében a német Hamburggal csap össze, míg Mocsai Lajos együttese áprilisban Horvátországgal vív majd fontos Európa-bajnoki selejtezőt.

forrás: hatharom.hu

 

NASCAR: Kyle Busch, ahogy szokta

Kyle Busch hosszú - pályafutása második leghosszabb, 24 versenyből álló - nyeretlenségi szériájának ért a végére, mikor megnyerte a szombaton rendezett Dollar General 200 Fueled By AmeriGas elnevezésű versenyt a Phoenix Inernational Speedway-en.



Verőfényes nap, tűzforró aszfalt, az időmérőn használt gumiabroncsok (mivel parc fermé volt érvényben, senki nem nyúlhatott az autókhoz) minden adott volt tehát ahhoz, hogy az elvakított pilóták össze-vissza csúszkáljanak.

A hőségnek és a vakító napnak volt ellenszere. Amíg a pilóták be nem szálltak az autóba, a teljes "üvegházat" letakarták vastag vászonnal, hogy a fülke nem melegedjen fel túlságosan, a nap ellen pedig improvizált ellenzőket eszkábáltak a csapatok.



A mezőnyben ott volt a Sprint Kupa elit jó része, még maga az ötszörös bajnok Jimmie Johnson is. A szegycsont műtéten átesett Michael Annett autóját ezúttal Aric Almirola tergette, az eltiltott Jeremy Clements-et pedig Ryan Sieg helyettesítette.



Busch rajtolt a pólból, az #54-es rajtszámú Joe Gibbs autó volánja mögött. Busch egy sikertelen (mert a csapat egyetlen győzelmét a bátyja, Kurt szerezte) évet követően feladta anyagi függetlenségét, melyenek következménye a csapat csatlakozása a Joe Gibbs istállóhoz való csatlakozás volt (Busch saját autója az idei évben a #77-es rajtszámú, Parker Klingermann-nal a volán mögött).



Phoenix egyik jellegzetes védjegye a levágható kanyar, mely amióta szélesen lebetonozták, egy plusz előzési pontot jelent. A pálya korábbi konfigurációjában itt füves térség volt, így csak módjával lehetett lerövidíteni a kanyart. Viszont aki mostanság itt szeretne előnyhöz jutni, jobban teszi, ha csak lassú autókat próbál megelőzni, ugyanis a kanyar levágása azt jelenti, hogy nagy sebességgel sodródik majd ez az autó keresztbe ott, ahol ismét visszatér a pályára, pont a következő kanyar előtt. Ebből pedig számtalan baleset alakult ki a múltban.

A Goodyear egy teljesen új abronccsal (illetve abroncsokkal, hiszen a bal és a jobb oldal nem azonos összetételű) érkezett Phoenixbe. A keverék elvben puhább, mint a tavalyi, így jobb tapadást biztosít. Elvben. Aki ugyanis a porosabb, korlát közeli aszfaltra sodródik, az azonnal lelassul. Travis Pastrana is 4 helyet bukott már az elős kör végén.



Az első balestre a harmadik körben került sor. Johanna Long nekiütközött Sam Hornish Jr autójának, s ettől megsérült a #70-as Chevy orra, a kiömlő hűtővízen többen megcsúsztak, amiből tömegbaleset alakult ki. Az első, aki megcsúszott maga Long volt, nem tudta bevenni a következő anyart, és a falnak csapódott. Jamie Dick, Alex Bowman, Pastrana és Hornish pedig nem tudott lelassítani kitérni az előttük megperdülő autó elöl. Mindannyian a pitbe hajtottak, ahol komoly szigszalagozásra került sor, hogy mentsék a menthetőt. Csak Long esett ki a versenyből ekkor.



Mikor Hornish nekiment Dick autójának, az #55 egyik jeladója (ezekből több is van az autón) átkerült a #12-es Ford orrára, és minden Hornish által befejezett kör után Dick is - aki éppen a garázsban volt - feltűnt az eredmény jelzőn. Hornishnak ezért új ki kellett mennie, s így kört veszített, de a NASCAR megengedte, hogy visszavegye az még a zöld jelzés előtt.


Busch zavartalanul rótta a köröket ez élen - s a JGR dominanciáját bizonyítandó, Matt Kenseth és Brian Vickers követte őt a második illetve harmadik helyen. A 34. körben arra kérte a csapatfőnököt, hogy csökkentsék a fékek hűtésére szolgáló nyílások méretét, mert a hideg fékek nagyon vibrálnak.



A 39.-ben a kanadai Dexter Stacy perdült meg - Brad Keselowski lökte ki -, újra bejött a felvezető autó (mögöttük Johnson és Austin Dillon is koccant). Stacy autója nem sérült meg, Keselowskié viszont igen. A pitben Busch elnézte a pitzónáját. Mivel 2013-ban 40-re csökkentették a mezőnyt, az első box használaton kívül került. Busch reflexből hajtott volna oda, késve vette érszre, hogy a csapata a második boxot foglalja el. Az időveszteség azt jelentette, hogy negyedikként jött vissza a pitből, de mivel gyorshajtás miatt is elmeszelték, Busch a 23.-re esett vissza.



Kenseth, Vickers, Justin Allgaier és Kevin Harvick volt a sorrend.



Az 51. körben a korábban említett kanyart levágó Nelsinho Piquet sodródott neki a 18. helyen haladó Joe Nemecheknek. A #87-es autót nem lehetett helyrehozni a pitben, így kiesett a versenyből.



A restartnál továbbra is a JGR pilóták és Harvick volt az első három, Busch pedig a 13. pozícióban. De nem sokáig. A 82. körben utolérte kollégáit és mivel az #54-es autóra négy új abroncsot raktak, a #18-asra és a #20-asra viszont csak kettőt, csak az volt a kérdés, mikor veszi vissza az elsőséget Busch. A 89-ben...



A 103.-ben Harvick jobb első defekt miatt a falnak csapódott. Újra sárga. A pitben most nem hibázott Busch, az első helyre tért vissza. Hornish csak két kereket kapott, tíz pozíciót ugrott előre egészen a hatodikig, de már rajtnál kicsúszott. A pálya legszélesebb pontján könnyedén kerülték ki a piruettező #12-est a többiek, egyedül Bayne autója sérült meg az incidensben.



Zöld alatt Busch tovább vezetett az élen, az egyedüli JGR autó, mely a kezdettől irányíthatósági problémákkal küzdött, a #11-es volt, az előző két évben második helyen végzett Elliott Sadlerrel a volán mögött. Időközben Klingermann is a falnak csapódott, de nem jött a sárga, így aztán két körös hátrányba került a #77-es KBM autó. Ezzel szemben pár körrel később, mikor Kyle Larson szemmel láthatóan alig érintette a falat, azonnal beküldték a felvezető autót. Fő a következetesség.



Keselowski megkaparintotta ugyan a vezetést, de nem tudta ő sem feltartóztatni Buscht, aki egy rövid, kétkörös adok-kapok után végleg visszaszerezte az első helyet.



A 173.-ban Vicker üldözte Bayne-t, de egy lassabb autóban Mike Harmon nem tudta eldönteni, merre húzódjon le. Vickers döntött helyette, összeütköztek.



A restart után sem változott a verseny képe, Busch simán nyert, majd kétmásodperces előnnyel, 142 kört töltve az élen (ez azt jelentette, hogy átlépte a 11 ezer első pozícióban megtett kört). Minden szériát egybeszámolva, Busch 106 győzelemnél jár, amivel holtversenyben David Pearsonnal a második az örökranglistán. További statiszikák: 52. Nationwide győzelem Busch számára, a 75. a Toyota számára (melyből 41-et Busch ért el).


“Elég rég jártunk már a Victory Lane-en" mondta Busch. "Sajnálatos módon, tavaly nem sikerült ezt elérnünk a Kyle Busch Motorsports-szal. De nagyra értékelem a Joe Gibbs Racinges srácok munkáját, erre a hétvégére egy fenomenális autót raktak össze nekem."


1154Kyle BuschMonster Energy0
200
Toyota
2922Brad KeselowskiDiscount Tire0
200
Ford
3531Justin AllgaierBrandt41
200
Chevrolet
446Trevor BayneValvoline40
200
Ford
51511Elliott SadlerOneMain Financial39
200
Toyota
663Austin DillonAdvoCare38
200
Chevrolet
71912Sam Hornish Jr.Detroit Genuine Parts37
200
Ford
8843Aric AlmirolaPilot Flying J0
200
Ford
9318Matt KensethRESER'S0
200
Toyota
10212Brian ScottWhite Tail34
200
Chevrolet
11137Regan SmithTaxSlayer.com33
200
Chevrolet
1275Jimmie JohnsonGreat Clips0
200
Chevrolet
131432Kyle LarsonEveready31
200
Chevrolet
142219Mike BlissSheraton30
200
Toyota
152330Nelson Piquet Jr.Worx29
200
Chevrolet
163024Blake KochSecond-Salt Life28
200
Toyota
17220Brian VickersDollar General28
199
Toyota
183640Reed SorensonTheMotorsportsGroup.com26
198
Chevrolet
191177Parker KligermanKyle Busch Motorsports25
198
Toyota
202779Jeffrey EarnhardtGo Green Racing24
198
Ford
213551Ryan SiegClements Automotive0
198
Chevrolet
223200Jason WhiteHeadrush22
197
Toyota
232444Hal MartinAmerican Custom Yachts21
197
Toyota
242892Dexter StaceyMaddie's Place20
195
Ford
253323Harrison RhodesRick Ware Racing0
194
Chevrolet
263815Juan Carlos BlumVMP18
193
Ford
274074Mike HarmonMike Harmon Racing17
192
Chevrolet
281260Travis PastranaRoush Fenway16
189
Ford
292014Eric McClureHefty/Reynolds Wrap15Motor187
Toyota
303752Joey GaseJimmy Means Racing14Váltó150
Chevrolet
311899Alex BowmanRAB Racing13
142
Toyota
322501Mike WallaceJD Motorsports12
139
Chevrolet
331033Kevin HarvickMenards0Baleset101
Chevrolet
34394Daryl HarrJD Motorsports10Motor95
Chevrolet
351755Jamie DickViva Auto Group9Baleset59
Chevrolet
362987Joe NemechekNEMCO Motorsports8

Baleset
50
Toyota
372610Jeff GreenEmbassy Suites7Futómű17
Toyota
383142Josh WiseCurtis Key Plumbing6Fék10
Chevrolet
393446Chase MillerCurtis Key Plumbing5Vibráció8
Chevrolet
401670Johanna LongForetravel4Baleset2
Chevrolet
forrás: Irace.hu

NHL: Őrült tempóban száguld a Chicago, fékezett a Montreal

A Chicago Blackhawks egyelőre nem úgy tűnik, hogy behúzza a kéziféket az észak-amerikai profi jégkorong-bajnokságban (NHL). Az együttes franchise-rekordot állított fel zsinórban tizedik győzelmével, ami azt jelenti, hogy pontszerző sorozata már 29 meccs óta tart. Kedden éjszaka egyébként a Minnesota Wild sem tudta megállítani a Chicagót (5–3).


A Montreal Canadiens 11 meccs óta tartó pontszerző szériája New Yorkban szakadt meg, az Islanders 6–3-ra jobbnak bizonyult kanadai ellenfelénél. 

 45. JÁTÉKNAP

Carolina Hurricanes–Buffalo Sabres 4–3

Columbus Blue Jackets–Edmonton Oilers 4–3 – szétlövéssel

New Jersey Devils–Tampa Bay Lightning 2–5


Washington Capitals–Boston Bruins 4–3 – hu

Detroit Red Wings–Colorado Avalanche 2–1

Florida Panthers–Winnipeg Jets 4–1

New York Rangers–Philadelphia Flyers 4–2

Chicago Blackhawks–Minnesota Wild 5–3

Vancouver Canucks–San Jose Sharks 2–3 – szétlövéssel


Los Angeles Kings–St. Louis Blues 6–4

forrás: NSO.hu

NBA: A Lakers elázott az oklahomai kosáresőben, Bryant megsérült

Kikapott a Los Angeles Lakers az észak-amerikai profi kosárlabda-bajnokság (NBA) 116. játéknapján az Oklahoma City Thunder vendégeként (122–105). Kobe Bryanték voltak 18 pontos hátrányban is, majd feljöttek ötre, ám az utolsó 6 percben nem dobtak kosarat, míg a házigazdák tizenkettőt is, így a vereség elkerülhetetlen volt a vendégek számára.



Ráadásul a Lakersnél aggódhatnak a 30 pontig jutó Kobe Bryant állapotáért is, hiszen a jobb könyöke megsérült, ám közel ötperces ápolás után még visszatért a pályára, de később ismét elhagyta azt. 

A Denver immáron hat mérkőzés óta veretlen, a 24 pontot szóró Ty Lawson vezérletével győzött a Nuggets a Sacramento Kings ellen. A Boston a szezoncsúcsig jutó Avery Bradley (22 pont) vezetésével győzött a Philadelphia ellen.

 116. JÁTÉKNAP

Philadelphia 76ers–Boston Celtics 101–109


Oklahoma City Thunder–Los Angeles Lakers 122–105


Sacramento Kings–Denver Nuggets 113–120


forrás: NSO.hu

CAS: Jövő héten felfüggeszthetik a zárt kapus büntetést a magyar-románra

Az AP hírügynökség jelentése szerint a nemzetközi Sportdöntőbíróság (CAS) már a jövő héten dönthet arról, hogy felfüggeszti-e a Nemzetközi Labdarúgó-szövetségnek (FIFA) a március 22-i Magyarország–Románia világbajnoki selejtezőre vonatkozó zárt kapus büntetését, míg a végső döntést később hozza meg.



A Magyar Labdarúgó-szövetség (MLSZ) múlt hétfőn nyújtotta be mintegy 40 oldalas keresetét a CAS-hoz a FIFA másodfokú döntésével szemben, amely szerint a magyar válogatott zárt kapuk mögött kénytelen fogadni a román együttest, továbbá az MLSZ-nek 40 ezer svájci frankos büntetést kell fizetnie.

Ha a CAS felfüggeszti a FIFA-szankció végrehajtását, akkor elvileg csak a magyar–román találkozó után lesz jogerős döntés az ügyben. Ez azt jelenti, hogy ha a FIFA ítéletét helybenhagynák, a büntetés a következő, észtek elleni hazai meccsre vonatkozna, tehát a románok elleni selejtezőt nézők előtt lehetne megrendezni.

Kérdés, hogy a CAS mikor tűzi napirendre a magyar ügyet, mert a testület hivatalos honlapján szereplő meghallgatási menetrendben még nincs feltüntetve.    

A mai hírrel kapcsolatban felkerestük a Magyar Labdarúgó-szövetség szóvivőjét, jogi igazgatóját, Borbély Zoltánt, aki röviden reagált:  

„Minden létező jogi és eljárási lépést megtettünk annak érdekében, hogy számunkra kedvező döntés szülessen. A továbbiakat a CAS eljárásrendje határozza meg” – nyilatkozta a Nemzeti Sport Online-nak Borbély Zoltán.

A magyar válogatottat azért büntette meg a FIFA, mert az Izrael elleni, augusztus 15-i barátságos mérkőzésen a hazai szurkolók egy csoportja antiszemita rigmusokat kiabált, és sértő jelképeket mutatott fel a Puskás Ferenc Stadionban.

Túlzott reményeket egyelőre nem érdemes táplálni a büntetés megváltoztatásával kapcsolatban. Ugyanakkor jogi szempontból van realitása annak, hogy az idő rövidsége miatt – annak érdekében, hogy megalapozott és arányos döntés szülessen – a CAS felfüggeszti a FIFA büntetését, és végleges határozatot csak a románok elleni meccs után hoz. 

A magyar válogatott négy mérkőzésen kilenc pontot szerzett a világbajnoki selejtezőcsoportban, és ezzel a vb-ezüstérmes hollandok mögött a második helyen várja a tavaszi folytatást. A románokat jobb gólkülönbségével előzi meg Egervári Sándor szövetségi kapitány csapata.

forrás: MTI/NSO.hu

BL: Egy piros lap lett a főszereplő, nyolc között a Real Madrid és a Dortmund

Bár közel hatvan percig magabiztosan tartotta a saját továbbjutását jelentő eredményt, sőt veszélyesebb volt a Manchester United, Nani kiállítása után fordított és továbbjutott a Bajnokok Ligája nyolcaddöntőjéből a Real Madrid.

 

A szakértők többsége azon tanakodott a meccs előtt, hogy a Manchester United beáll-e hazai pályán bekkelni őrizve az első mérkőzésen idegenben szerzett góllal kicsikart minimális előnyt. Nos, Sir Alex igennel felelt a kérdésre, de nagyon hatékony szerkezetet talált ki, amellyel egész térfelüket megszállták a Vörös Ördögök, nem engedtek teret a statikus Real Madrid-játékosoknak, akiknek alig volt lehetőségük.

Vidic egy szöglet után kapufát fejelt, majd van Persie és Welbeck lövéseit is védenie kellett Diego Lópeznek, így jóval veszélyesebb volt a United annak ellenére, hogy nagyrészt a szervezett lerohanásokra koncentrált. Gólt azonban a hazaiak sem szereztek, így a második félidőre maradtak az izgalmak.

A szünet után gyorsan megszületett a hazai találat: van Persie lesgyanús helyezkedése és két blokkolt lövés után Nanihoz került a bal oldalra a labda, ő középre lőtt, Ramos pedig a saját kapujába juttatta a játékszert, miután Welbeck egy picit belepiszkált a passzba. (1-0)

Eleinte nem tűnt úgy, hogy a Real Madrid tud reagálni a helyzetre, de egy kiállítás átsegítette a Királyi Gárdát a mélyponton. Nani a saját térfelén letalpalta a levegőben Arbeloát, amiért a játékvezető piros lapot adott neki. Durva mozdulat volt ez tény, legfeljebb az menthette volna fel a portugált, hogy a labdát nézte.

Emberhátrányban nem igen tudott játékban maradni a Manchester United, mélyen behátrált a kapuja elé és úgy tűnt, csak óriási szerencsével őrizheti meg az előnyét. Ugyan egy jó lövése van Persie-nek még volt, de rendre lendületből indulhattak a Real Madrid középpályásai és csatárai a hazai védelemre, így csak idő kérdése volt az egyenlítés. Ez Modric átlövéséből született meg. A horvát középpályás csodálatosan találta el a labdát, amely egy centivel ment el Evra feje felett, majd a bal kapufáról pattant be. (1-1)


Két perccel később az exmanchesteri, egyébként nem jól játszó Cristiano Ronaldo is betalált. Özil sarokkal passzolt Higuaín elé, ő középre lőtt, a portugál pedig a hosszún érkezve passzolt a kapuba. (1-2)

Ekkor az angol csapatnak már két gólt kellett volna szereznie a továbbjutáshoz. Volt is esélyük a hazaiaknak, de innentől kezdve Diego López nagyszerűen védett. Carrick fejesénél, majd van Persie ziccerénél is hárított, Rooney magasról kapura húzott labdáját pedig a felső léc fölé imádkozta. Kakának volt még egy lehetősége a góllövésre, de neki sem volt szerencséje - a kapufáról De Gea hátára pattant a játékszer, de onnan sem ment be -, így nem változott az eredmény.

A Real Madrid jutott tehát a két óriás párharcából a legjobb nyolc közé, Alex Fergusonnak és játékosainak valószínűleg csak a játékvezető szidalmazása marad. Nyilván nem is fog ez elmaradni.

 Manchester United-Real Madrid 1-2 (0-0)
 gólszerzők: Ramos (48. - öngól), illetve Modric (67.), Ronaldo (69.)
 kiállítva: Nani (57.)

Továbbjutott a Real Madrid 3-2-es összesítéssel.

A továbbjutás kérdését már az első félidőben eldöntötte a Borussia Dortmund, amely Santana és Götze góljával a szünetre 2-0-ás előnyt kapart össze magának a Sahtar Donyeck elleni Bajnokok Ligája-nyolcaddöntő visszavágóján.

A németek ugyanakkor a második félidőben sem álltak meg, s Jakub Blaszczykowski révén a harmadikat is begyötörték Andrij Pjatov kapusnak. A sárga-feketék 5-2-es összesítéssel, teljesen megérdemelten jutottak tovább a negyeddöntőbe.

Borussia Dortmund - Sahtar Donyeck 3-0 (2-0) 

Gól: Santana (31.), Götze (37.), Blaszczykowski (59.)

Továbbjutott a Dortmund 5-2-es összesítéssel.

forrás: hatharom.hu



 


 

 

 

Élő tv-közvetítések - Szerda, csütörtök

A szerdai és csütörtöki élő sportközvetítések a hazai televíziókban:


  március 6., szerda:

        Sport 1
17.45: Labdarúgás, Ligakupa, negyeddöntő, visszavágó, DVSC-TEVA -Videoton

    SportKlub
18.30: Kézilabda, női NB I, FTC-Rail Cargo Hungaria - Győri Audi ETO KC

    Eurosport
14.45: Kerékpár, Párizs-Nizza, 3. szakasz
17.45: Labdarúgás, Algarve Kupa, Dánia-Németország

    Eurosport 2
14.30: Kerékpár, Tirrén-Adria körverseny, 1. szakasz
17.00: Labdarúgás, Algarve Kupa, Svédország-Kína
20.30: Kosárlabda, Európa Kupa, negyeddöntő, 1. mérkőzés, Valencia-Kazany

    Digisport 1
20.15: Labdarúgás, Bajnokok Ligája, nyolcaddöntő, visszavágó, PSG-Valencia

    Digisport 2
17.45: Jégkorong, MOL Liga, döntő, 3. mérkőzés, Miskolci Jegesmedvék - Dab.Docler
20.40: Labdarúgás, Bajnokok Ligája, nyolcaddöntő, visszavágó, Juventus-Celtic

 március 7., csütörtök:


     Story 4
20.55: Labdarúgás, Európa Liga, nyolcaddöntő, 1. mérkőzés, Tottenham Hotspur-Internazionale

    Sport 1
1.00: Jégkorong, NHL, alapszakasz, Toronto Maple Leafs-Ottawa Senators

    Sport 2
16.30: Jégkorong, KHL, rájátszás

    Eurosport
12.00: Sílövészet, Világkupa, Oroszország, női egyéni
15.15: Sílövészet, Világkupa, Oroszország, férfi egyéni

    Eurosport 2
14.45: Kerékpár, Párizs-Nizza, 4. szakasz

    Digisport 1
18.45: Labdarúgás, Európa Liga, nyolcaddöntő, 1. mérkőzés, VfB Stuttgart-Lazio
20.50: Labdarúgás, Európa Liga, nyolcaddöntő, 1. mérkőzés, Benfica-Bordeaux

    Digisport 2
4.55: Kosárlabda, NCAA, California-Stanford
18.55: Labdarúgás, Európa Liga, nyolcaddöntő, 1. mérkőzés, Steaua Bucuresti-Chelsea
21.00: Labdarúgás, Európa Liga, nyolcaddöntő, 1. mérkőzés, FC Basel-Zenit Szentpétervár


forrás: MTI 

Egyre idősebb gépeket használnak a magyar háztartások

A magyar családok által használt nagy háztartási gépek minden kategóriájában nőtt a nyolcévesnél idősebb készülékek aránya 2009 óta - derül ki a CECED Magyarország Egyesülés, a hazai háztartásigép-gyártó és –forgalmazó vállalatokat tömörítő szakmai szövetség legfrissebb tanulmányából.
   
Az egyesülés honlapján található összefoglaló szerint a CECED Magyarország 2009-ben vizsgálta először, hogy hány évesek a hazai háztartásokban használt hűtőgépek, fagyasztók, mosógépek és elektromos tűzhelyek, illetve ezek a készülékek mennyit fogyasztanak. Négy évvel ezelőtt a készülékek 43 százaléka volt nyolc évnél idősebb, és ezek a gépek feleltek az összes nagy háztartási gép fogyasztásának 72 százalékáért.
  
A CECED Magyarország megbízásából a GfK Hungária tavaly november és idén január között felmérést végzett, amelyből kiderült, hogy jelenleg a gépek 46 százaléka korosabb nyolc évesnél, a fogyasztásuk pedig már az összfogyasztás 73 százalékát teszi ki.
  
2009-ben a régi gépek évente 2,68 millió megawattóra energiát fogyasztottak, ez 2013-ra több mint 3 millió megawattórára emelkedett. Az elmúlt négy évben 1,66 millió tonnáról 1,94 millióra nőtt a nagy háztartási gépek által okozott szén-dioxid kibocsátás.
  
Az uniós szabályozás szerint a tagállamoknak évi 1 százalék megtakarítást kell elérni. A CECED Magyarország 2009-es tanulmánya szerint ez az 1 százalék Magyarország számára 1,54 millió tonna szén-dioxid-megtakarítást jelentett. Az ország tehát az évi 1 százalékos előírást bőven teljesítené, ha a háztartások minden régi gépet takarékos, új készülékre cserélnének - közölte az egyesülés.
  
A tapasztalatok szerint azonban a családok a válság hatására elhalasztják a vásárlásokat, még azokban a háztartásokban is alig magasabb az átlagosnál a vásárlási hajlandóság, ahol tíz évnél idősebb gépek vannak.
  
A CECED Magyarország a régi háztartási gépek cseréjének állami ösztönzését sürgeti. Tájékoztatásuk szerint ez a megoldás már több európai országban, például Hollandiában, Olaszországban és Spanyolországban is sikerrel járult hozzá a környezetvédelmi és energiahatékonysági célkitűzések eléréséhez.
  
Az egyesülés szerint ezzel a megoldással mindenki nyerhet: a gyártók és a kereskedők azért, mert az előrehozott vásárlásokkal javulhatnak a piaci trendek, a vásárlók pedig azért, mert kedvezménnyel juthatnának hozzá korszerű gépekhez, amelyek használatával csökken a villanyszámlájuk.
  
Nyerhet az állam is, miután a program a környezettudatos szemléletre nevelés mellett az energiahatékonysági célkitűzések eléréséhez is hatékony eszköz. A CECED Magyarország szerint emellett most különösen időszerű lehet egy olyan támogatási forma, amely a hosszú távú környezetvédelmi előnyök mellett rövidtávú, válságenyhítő hatással is bír: a kevesebb energia használata miatt csökken az ország energiafüggése, a program gazdaságélénkítő hatása pedig kedvező hatással lehet Magyarország versenyképességére és a munkahelyek megőrzésére is.

forrás: MTI

Megnyílt a 83. Nemzetközi Genfi Autókiállítás

A sajtónappal kezdetét vette kedden a 83. Nemzetközi Genfi Autókiállítás, amelyre március 7-től 17-ig mintegy 700 ezer látogatót várnak a szervezők.
  
A világ egyik legfontosabb mustráján 130 világ- és európai premiert tartanak, a közel 260 kiállító közül nem hiányzik egyetlen, az európai piacon jelen lévő gyártó sem: egyebek mellett a Volkswagen-csoport (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda, Lamborghini), a Fiat-csoport (Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Maserati, Ferrari), a PSA-csoport (Peugeot-Citroen), a Toyota és a BMW is kiállítja legújabb modelljeit, de a fontosabb tervező stúdiók, háttéripari- és kisszériás gyártók is jelen vannak.

A gyártók mintegy 900 autót mutatnak be a 11 a napos  benmutatón. A szériaautók mellett a gyártók nagy hangsúlyt fektettek a koncepció járművek kiállítására is, ezzel irányt mutatva a jövő autógyártásának.

A Palexpo 110 ezer négyzetméteres, hét csarnokra osztott épületében kedden az autógyártók, szerdán pedig a háttéripar mutatja meg a sajtó képviselőinek újdonságait, a látogatók március 7-től 17-ig látogathatják a kiállítást. A világ minden tájáról több mint 10 ezer újságíró érkezett az eseményre.

Mint 2009 óta minden évben, a szervezők az idén is kiemelt szerepet szánnak a zöld energia népszerűsítésének, külön csarnokban mutatják be azokat a modelleket, amelyek alternatív meghajtásúak. A jövő autózásáról és szállítmányozásáról tíz szakember tart konferenciát március 8. és 15. között.

A kiállításhoz kapcsolódva hétfőn ismertette az európai "Év Autója 2013" zsűrije, hogy ebben az évben a Volkswagen Golf viselheti ezt a címet. A döntőben nyolc autó (a Golfon kívül a Toyota ST86/Subaru BRZ, a Volvo V40, a Ford B-Max, a Magyarországon gyártott Mercedes A-osztály, a Renault Clio, a Peugeot 208 és a Hyundai i30) közül választotta ki a nyertest a 22 országból verbuvált 57 tagú zsűri, amelynek magyar tagjai Gajdán Miklós és Csikós Zsolt.

A Magyarországon gyárral rendelkező Mercedes, Audi és Suzuki is tartott világpremiert a svájci városban: az Audi az A3-as konnektorról is tölthető hibrid változatát, az RS6 Avantot, a Mercedes a Magyarországon gyártott A-osztály legsportosabb, A45 AMG verzióját mutatta be, a Suzuki pedig az SX4 S-Cross szabadidő terepjárót (SUV) mutatta be.

A genfi autókiállítást a világ öt legfontosabb mustrájának egyikeként tartják számon, a detroiti, a tokyio-i, a frankfurti és a Los Angeles-i mellett.

forrás: MTI

A genfi autószalonon mutatja be az új SX4-et a Suzuki

A Suzuki Motor Corporation a Genfi Nemzetközi Autószalonon mutatja be az új SX4-et - tájékoztatta kedden az MTI-t a Suzuki.

A kocsi, bár nagyobb lett elődjénél és egy magasabb, s az úgynevezett C kategóriás "crossover" kategóriát képviseli, továbbra is az SX4 modellmegjelölést viseli majd. Az új SX4 a C kategóriához méltó méreteinek, tágas utasterének és csomagterének köszönhetően családi autóvá lépett elő.
 
Az autó 1,6 liter lökettérfogatú benzin- és 1,6 literes dízelüzemű motorral lesz kapható öt- vagy hatfokozatú manuális, valamint hétfokozatú automata váltóval.
 
Az új SX4 a Magyar Suzuki esztergomi gyárában készül és az idén ősszel kerül piacra.
 
A Suzuki Motor Corporation a 2012-es naptári évben 7,1 százalékkal 2,68 millióra növelte globális autóeladásait, bár ugyanezen idő alatt európai értékesítései az általános autópiaci forgalomcsökkenés miatt 13,5 százalékkal, 202 ezerre estek vissza.
 
A Suzuki legsikeresebb modellje a Swift idén januárban - nyolc évvel és két hónappal a 2004-es piaci bevezetés után - elérte a hárommilliós értékesített darabszámot.
 
Az áprilistól márciusig tartó pénzügyi éve első kilenc hónapjában, 2012 áprilisától decemberig a Suzuki Motor 1823 milliárd jen (4244 milliárd forint) értékesítési árbevételt ért el, 1,4 százalékkal magasabbat az egy évvel korábbinál.

forrás: MTI

Nézőcsúcs lehet Ausztráliában

A szervezők szerint minden idők legsikeresebb Forma-1-es Ausztrál Nagydíjára kerülhet sor jövő hétvégén, Melbourne-ben, már most több belépőjegy kelt el ugyanis a 2013-as szezon első versenyére, mint a tavalyi idénynyitóra összesen.


Annak érdekében, hogy minden igényt kielégítsenek, a futam szervezői egy vadonatúj tribünt is felállítottak – az ún. Világbajnok Lelátó a címvédő Sebastian Vettel eredményei előtt tiszteleg, és rálátást nyújt a melbourne-i versenypálya 3-as, 4-es és 5-ös kanyarjaira.
Nemcsak az állóhelyekre, illetve a tribünökre, de a paddockba is gyorsan fogynak a jegyek.

„Mivel ez lesz a szezon első versenye, hatalmas várakozás és izgalom előzi meg” – mondta Ron Walker, az Australian Grand Prix Corporation elnöke. 


„Televíziónézők milliói láthatják majd a lélegzetelállító felvételeket városunkról, annak standjáról és kikötőjéről, amikor bekapcsolják készülékeiket, hogy lássák a 2013-as Forma-1-es szezon első versenyét festői utcai pályánkon.”
Az Ausztrál Nagydíjat március 15-17. között, azaz jövő hétégén tartják majd Melbourne-ben. 


A szombati időmérőt, illetve a másnapi versenyt az M1 élőben közvetíti. 

forrás: hírado.hu