Véget ért válogatott irányítónk szezonja

A hétvégi kupadöntőn ujjtörést szenvedett a szlovén Celje magyar válogatott irányítója, Lékai Máté, aki a sérülés miatt a szezon hátralévő részét kénytelen lesz kihagyni.

 

Vasárnap a Celje együttese 28-24 arányban legyőzte a Gorenje Velenje csapatát a szlovén kupa döntőjében, ezzel története 16. kupaelsőségét szerezte meg. 

A két Bajnokok Ligája-nyolcaddöntős együttes találkozóján a Vladan Matics irányította Celje végig előnyben volt, a félidőben már nyolcgólos is volt a különbség a két csapat között, így megérdemelten gyűjtötte be a serleget.

A Celje egyik legjobbja az egykori szegedi játékmester, Lékai Máté volt, aki öt gólig jutott a mérkőzésen. Sajnos a fiatal irányító öröme közel sem lehet felhőtlen, hiszen a találkozón ujjtörést szenvedett. 

Azt még egyelőre nem lehet tudni, hogy kell-e műteni a sérült testrészt, ugyanakkor az már szinte biztosra vehető, hogy az idei idényben már nem léphet többet pályára.

Lékai kiválása komoly veszteség mind klubja, mind a válogatott számára, hiszen előbbi a BL nyolcaddöntőjében a német Hamburggal csap össze, míg Mocsai Lajos együttese áprilisban Horvátországgal vív majd fontos Európa-bajnoki selejtezőt.

forrás: hatharom.hu

 

NASCAR: Kyle Busch, ahogy szokta

Kyle Busch hosszú - pályafutása második leghosszabb, 24 versenyből álló - nyeretlenségi szériájának ért a végére, mikor megnyerte a szombaton rendezett Dollar General 200 Fueled By AmeriGas elnevezésű versenyt a Phoenix Inernational Speedway-en.



Verőfényes nap, tűzforró aszfalt, az időmérőn használt gumiabroncsok (mivel parc fermé volt érvényben, senki nem nyúlhatott az autókhoz) minden adott volt tehát ahhoz, hogy az elvakított pilóták össze-vissza csúszkáljanak.

A hőségnek és a vakító napnak volt ellenszere. Amíg a pilóták be nem szálltak az autóba, a teljes "üvegházat" letakarták vastag vászonnal, hogy a fülke nem melegedjen fel túlságosan, a nap ellen pedig improvizált ellenzőket eszkábáltak a csapatok.



A mezőnyben ott volt a Sprint Kupa elit jó része, még maga az ötszörös bajnok Jimmie Johnson is. A szegycsont műtéten átesett Michael Annett autóját ezúttal Aric Almirola tergette, az eltiltott Jeremy Clements-et pedig Ryan Sieg helyettesítette.



Busch rajtolt a pólból, az #54-es rajtszámú Joe Gibbs autó volánja mögött. Busch egy sikertelen (mert a csapat egyetlen győzelmét a bátyja, Kurt szerezte) évet követően feladta anyagi függetlenségét, melyenek következménye a csapat csatlakozása a Joe Gibbs istállóhoz való csatlakozás volt (Busch saját autója az idei évben a #77-es rajtszámú, Parker Klingermann-nal a volán mögött).



Phoenix egyik jellegzetes védjegye a levágható kanyar, mely amióta szélesen lebetonozták, egy plusz előzési pontot jelent. A pálya korábbi konfigurációjában itt füves térség volt, így csak módjával lehetett lerövidíteni a kanyart. Viszont aki mostanság itt szeretne előnyhöz jutni, jobban teszi, ha csak lassú autókat próbál megelőzni, ugyanis a kanyar levágása azt jelenti, hogy nagy sebességgel sodródik majd ez az autó keresztbe ott, ahol ismét visszatér a pályára, pont a következő kanyar előtt. Ebből pedig számtalan baleset alakult ki a múltban.

A Goodyear egy teljesen új abronccsal (illetve abroncsokkal, hiszen a bal és a jobb oldal nem azonos összetételű) érkezett Phoenixbe. A keverék elvben puhább, mint a tavalyi, így jobb tapadást biztosít. Elvben. Aki ugyanis a porosabb, korlát közeli aszfaltra sodródik, az azonnal lelassul. Travis Pastrana is 4 helyet bukott már az elős kör végén.



Az első balestre a harmadik körben került sor. Johanna Long nekiütközött Sam Hornish Jr autójának, s ettől megsérült a #70-as Chevy orra, a kiömlő hűtővízen többen megcsúsztak, amiből tömegbaleset alakult ki. Az első, aki megcsúszott maga Long volt, nem tudta bevenni a következő anyart, és a falnak csapódott. Jamie Dick, Alex Bowman, Pastrana és Hornish pedig nem tudott lelassítani kitérni az előttük megperdülő autó elöl. Mindannyian a pitbe hajtottak, ahol komoly szigszalagozásra került sor, hogy mentsék a menthetőt. Csak Long esett ki a versenyből ekkor.



Mikor Hornish nekiment Dick autójának, az #55 egyik jeladója (ezekből több is van az autón) átkerült a #12-es Ford orrára, és minden Hornish által befejezett kör után Dick is - aki éppen a garázsban volt - feltűnt az eredmény jelzőn. Hornishnak ezért új ki kellett mennie, s így kört veszített, de a NASCAR megengedte, hogy visszavegye az még a zöld jelzés előtt.


Busch zavartalanul rótta a köröket ez élen - s a JGR dominanciáját bizonyítandó, Matt Kenseth és Brian Vickers követte őt a második illetve harmadik helyen. A 34. körben arra kérte a csapatfőnököt, hogy csökkentsék a fékek hűtésére szolgáló nyílások méretét, mert a hideg fékek nagyon vibrálnak.



A 39.-ben a kanadai Dexter Stacy perdült meg - Brad Keselowski lökte ki -, újra bejött a felvezető autó (mögöttük Johnson és Austin Dillon is koccant). Stacy autója nem sérült meg, Keselowskié viszont igen. A pitben Busch elnézte a pitzónáját. Mivel 2013-ban 40-re csökkentették a mezőnyt, az első box használaton kívül került. Busch reflexből hajtott volna oda, késve vette érszre, hogy a csapata a második boxot foglalja el. Az időveszteség azt jelentette, hogy negyedikként jött vissza a pitből, de mivel gyorshajtás miatt is elmeszelték, Busch a 23.-re esett vissza.



Kenseth, Vickers, Justin Allgaier és Kevin Harvick volt a sorrend.



Az 51. körben a korábban említett kanyart levágó Nelsinho Piquet sodródott neki a 18. helyen haladó Joe Nemecheknek. A #87-es autót nem lehetett helyrehozni a pitben, így kiesett a versenyből.



A restartnál továbbra is a JGR pilóták és Harvick volt az első három, Busch pedig a 13. pozícióban. De nem sokáig. A 82. körben utolérte kollégáit és mivel az #54-es autóra négy új abroncsot raktak, a #18-asra és a #20-asra viszont csak kettőt, csak az volt a kérdés, mikor veszi vissza az elsőséget Busch. A 89-ben...



A 103.-ben Harvick jobb első defekt miatt a falnak csapódott. Újra sárga. A pitben most nem hibázott Busch, az első helyre tért vissza. Hornish csak két kereket kapott, tíz pozíciót ugrott előre egészen a hatodikig, de már rajtnál kicsúszott. A pálya legszélesebb pontján könnyedén kerülték ki a piruettező #12-est a többiek, egyedül Bayne autója sérült meg az incidensben.



Zöld alatt Busch tovább vezetett az élen, az egyedüli JGR autó, mely a kezdettől irányíthatósági problémákkal küzdött, a #11-es volt, az előző két évben második helyen végzett Elliott Sadlerrel a volán mögött. Időközben Klingermann is a falnak csapódott, de nem jött a sárga, így aztán két körös hátrányba került a #77-es KBM autó. Ezzel szemben pár körrel később, mikor Kyle Larson szemmel láthatóan alig érintette a falat, azonnal beküldték a felvezető autót. Fő a következetesség.



Keselowski megkaparintotta ugyan a vezetést, de nem tudta ő sem feltartóztatni Buscht, aki egy rövid, kétkörös adok-kapok után végleg visszaszerezte az első helyet.



A 173.-ban Vicker üldözte Bayne-t, de egy lassabb autóban Mike Harmon nem tudta eldönteni, merre húzódjon le. Vickers döntött helyette, összeütköztek.



A restart után sem változott a verseny képe, Busch simán nyert, majd kétmásodperces előnnyel, 142 kört töltve az élen (ez azt jelentette, hogy átlépte a 11 ezer első pozícióban megtett kört). Minden szériát egybeszámolva, Busch 106 győzelemnél jár, amivel holtversenyben David Pearsonnal a második az örökranglistán. További statiszikák: 52. Nationwide győzelem Busch számára, a 75. a Toyota számára (melyből 41-et Busch ért el).


“Elég rég jártunk már a Victory Lane-en" mondta Busch. "Sajnálatos módon, tavaly nem sikerült ezt elérnünk a Kyle Busch Motorsports-szal. De nagyra értékelem a Joe Gibbs Racinges srácok munkáját, erre a hétvégére egy fenomenális autót raktak össze nekem."


1154Kyle BuschMonster Energy0
200
Toyota
2922Brad KeselowskiDiscount Tire0
200
Ford
3531Justin AllgaierBrandt41
200
Chevrolet
446Trevor BayneValvoline40
200
Ford
51511Elliott SadlerOneMain Financial39
200
Toyota
663Austin DillonAdvoCare38
200
Chevrolet
71912Sam Hornish Jr.Detroit Genuine Parts37
200
Ford
8843Aric AlmirolaPilot Flying J0
200
Ford
9318Matt KensethRESER'S0
200
Toyota
10212Brian ScottWhite Tail34
200
Chevrolet
11137Regan SmithTaxSlayer.com33
200
Chevrolet
1275Jimmie JohnsonGreat Clips0
200
Chevrolet
131432Kyle LarsonEveready31
200
Chevrolet
142219Mike BlissSheraton30
200
Toyota
152330Nelson Piquet Jr.Worx29
200
Chevrolet
163024Blake KochSecond-Salt Life28
200
Toyota
17220Brian VickersDollar General28
199
Toyota
183640Reed SorensonTheMotorsportsGroup.com26
198
Chevrolet
191177Parker KligermanKyle Busch Motorsports25
198
Toyota
202779Jeffrey EarnhardtGo Green Racing24
198
Ford
213551Ryan SiegClements Automotive0
198
Chevrolet
223200Jason WhiteHeadrush22
197
Toyota
232444Hal MartinAmerican Custom Yachts21
197
Toyota
242892Dexter StaceyMaddie's Place20
195
Ford
253323Harrison RhodesRick Ware Racing0
194
Chevrolet
263815Juan Carlos BlumVMP18
193
Ford
274074Mike HarmonMike Harmon Racing17
192
Chevrolet
281260Travis PastranaRoush Fenway16
189
Ford
292014Eric McClureHefty/Reynolds Wrap15Motor187
Toyota
303752Joey GaseJimmy Means Racing14Váltó150
Chevrolet
311899Alex BowmanRAB Racing13
142
Toyota
322501Mike WallaceJD Motorsports12
139
Chevrolet
331033Kevin HarvickMenards0Baleset101
Chevrolet
34394Daryl HarrJD Motorsports10Motor95
Chevrolet
351755Jamie DickViva Auto Group9Baleset59
Chevrolet
362987Joe NemechekNEMCO Motorsports8

Baleset
50
Toyota
372610Jeff GreenEmbassy Suites7Futómű17
Toyota
383142Josh WiseCurtis Key Plumbing6Fék10
Chevrolet
393446Chase MillerCurtis Key Plumbing5Vibráció8
Chevrolet
401670Johanna LongForetravel4Baleset2
Chevrolet
forrás: Irace.hu

NHL: Őrült tempóban száguld a Chicago, fékezett a Montreal

A Chicago Blackhawks egyelőre nem úgy tűnik, hogy behúzza a kéziféket az észak-amerikai profi jégkorong-bajnokságban (NHL). Az együttes franchise-rekordot állított fel zsinórban tizedik győzelmével, ami azt jelenti, hogy pontszerző sorozata már 29 meccs óta tart. Kedden éjszaka egyébként a Minnesota Wild sem tudta megállítani a Chicagót (5–3).


A Montreal Canadiens 11 meccs óta tartó pontszerző szériája New Yorkban szakadt meg, az Islanders 6–3-ra jobbnak bizonyult kanadai ellenfelénél. 

 45. JÁTÉKNAP

Carolina Hurricanes–Buffalo Sabres 4–3

Columbus Blue Jackets–Edmonton Oilers 4–3 – szétlövéssel

New Jersey Devils–Tampa Bay Lightning 2–5


Washington Capitals–Boston Bruins 4–3 – hu

Detroit Red Wings–Colorado Avalanche 2–1

Florida Panthers–Winnipeg Jets 4–1

New York Rangers–Philadelphia Flyers 4–2

Chicago Blackhawks–Minnesota Wild 5–3

Vancouver Canucks–San Jose Sharks 2–3 – szétlövéssel


Los Angeles Kings–St. Louis Blues 6–4

forrás: NSO.hu

NBA: A Lakers elázott az oklahomai kosáresőben, Bryant megsérült

Kikapott a Los Angeles Lakers az észak-amerikai profi kosárlabda-bajnokság (NBA) 116. játéknapján az Oklahoma City Thunder vendégeként (122–105). Kobe Bryanték voltak 18 pontos hátrányban is, majd feljöttek ötre, ám az utolsó 6 percben nem dobtak kosarat, míg a házigazdák tizenkettőt is, így a vereség elkerülhetetlen volt a vendégek számára.



Ráadásul a Lakersnél aggódhatnak a 30 pontig jutó Kobe Bryant állapotáért is, hiszen a jobb könyöke megsérült, ám közel ötperces ápolás után még visszatért a pályára, de később ismét elhagyta azt. 

A Denver immáron hat mérkőzés óta veretlen, a 24 pontot szóró Ty Lawson vezérletével győzött a Nuggets a Sacramento Kings ellen. A Boston a szezoncsúcsig jutó Avery Bradley (22 pont) vezetésével győzött a Philadelphia ellen.

 116. JÁTÉKNAP

Philadelphia 76ers–Boston Celtics 101–109


Oklahoma City Thunder–Los Angeles Lakers 122–105


Sacramento Kings–Denver Nuggets 113–120


forrás: NSO.hu

CAS: Jövő héten felfüggeszthetik a zárt kapus büntetést a magyar-románra

Az AP hírügynökség jelentése szerint a nemzetközi Sportdöntőbíróság (CAS) már a jövő héten dönthet arról, hogy felfüggeszti-e a Nemzetközi Labdarúgó-szövetségnek (FIFA) a március 22-i Magyarország–Románia világbajnoki selejtezőre vonatkozó zárt kapus büntetését, míg a végső döntést később hozza meg.



A Magyar Labdarúgó-szövetség (MLSZ) múlt hétfőn nyújtotta be mintegy 40 oldalas keresetét a CAS-hoz a FIFA másodfokú döntésével szemben, amely szerint a magyar válogatott zárt kapuk mögött kénytelen fogadni a román együttest, továbbá az MLSZ-nek 40 ezer svájci frankos büntetést kell fizetnie.

Ha a CAS felfüggeszti a FIFA-szankció végrehajtását, akkor elvileg csak a magyar–román találkozó után lesz jogerős döntés az ügyben. Ez azt jelenti, hogy ha a FIFA ítéletét helybenhagynák, a büntetés a következő, észtek elleni hazai meccsre vonatkozna, tehát a románok elleni selejtezőt nézők előtt lehetne megrendezni.

Kérdés, hogy a CAS mikor tűzi napirendre a magyar ügyet, mert a testület hivatalos honlapján szereplő meghallgatási menetrendben még nincs feltüntetve.    

A mai hírrel kapcsolatban felkerestük a Magyar Labdarúgó-szövetség szóvivőjét, jogi igazgatóját, Borbély Zoltánt, aki röviden reagált:  

„Minden létező jogi és eljárási lépést megtettünk annak érdekében, hogy számunkra kedvező döntés szülessen. A továbbiakat a CAS eljárásrendje határozza meg” – nyilatkozta a Nemzeti Sport Online-nak Borbély Zoltán.

A magyar válogatottat azért büntette meg a FIFA, mert az Izrael elleni, augusztus 15-i barátságos mérkőzésen a hazai szurkolók egy csoportja antiszemita rigmusokat kiabált, és sértő jelképeket mutatott fel a Puskás Ferenc Stadionban.

Túlzott reményeket egyelőre nem érdemes táplálni a büntetés megváltoztatásával kapcsolatban. Ugyanakkor jogi szempontból van realitása annak, hogy az idő rövidsége miatt – annak érdekében, hogy megalapozott és arányos döntés szülessen – a CAS felfüggeszti a FIFA büntetését, és végleges határozatot csak a románok elleni meccs után hoz. 

A magyar válogatott négy mérkőzésen kilenc pontot szerzett a világbajnoki selejtezőcsoportban, és ezzel a vb-ezüstérmes hollandok mögött a második helyen várja a tavaszi folytatást. A románokat jobb gólkülönbségével előzi meg Egervári Sándor szövetségi kapitány csapata.

forrás: MTI/NSO.hu

BL: Egy piros lap lett a főszereplő, nyolc között a Real Madrid és a Dortmund

Bár közel hatvan percig magabiztosan tartotta a saját továbbjutását jelentő eredményt, sőt veszélyesebb volt a Manchester United, Nani kiállítása után fordított és továbbjutott a Bajnokok Ligája nyolcaddöntőjéből a Real Madrid.

 

A szakértők többsége azon tanakodott a meccs előtt, hogy a Manchester United beáll-e hazai pályán bekkelni őrizve az első mérkőzésen idegenben szerzett góllal kicsikart minimális előnyt. Nos, Sir Alex igennel felelt a kérdésre, de nagyon hatékony szerkezetet talált ki, amellyel egész térfelüket megszállták a Vörös Ördögök, nem engedtek teret a statikus Real Madrid-játékosoknak, akiknek alig volt lehetőségük.

Vidic egy szöglet után kapufát fejelt, majd van Persie és Welbeck lövéseit is védenie kellett Diego Lópeznek, így jóval veszélyesebb volt a United annak ellenére, hogy nagyrészt a szervezett lerohanásokra koncentrált. Gólt azonban a hazaiak sem szereztek, így a második félidőre maradtak az izgalmak.

A szünet után gyorsan megszületett a hazai találat: van Persie lesgyanús helyezkedése és két blokkolt lövés után Nanihoz került a bal oldalra a labda, ő középre lőtt, Ramos pedig a saját kapujába juttatta a játékszert, miután Welbeck egy picit belepiszkált a passzba. (1-0)

Eleinte nem tűnt úgy, hogy a Real Madrid tud reagálni a helyzetre, de egy kiállítás átsegítette a Királyi Gárdát a mélyponton. Nani a saját térfelén letalpalta a levegőben Arbeloát, amiért a játékvezető piros lapot adott neki. Durva mozdulat volt ez tény, legfeljebb az menthette volna fel a portugált, hogy a labdát nézte.

Emberhátrányban nem igen tudott játékban maradni a Manchester United, mélyen behátrált a kapuja elé és úgy tűnt, csak óriási szerencsével őrizheti meg az előnyét. Ugyan egy jó lövése van Persie-nek még volt, de rendre lendületből indulhattak a Real Madrid középpályásai és csatárai a hazai védelemre, így csak idő kérdése volt az egyenlítés. Ez Modric átlövéséből született meg. A horvát középpályás csodálatosan találta el a labdát, amely egy centivel ment el Evra feje felett, majd a bal kapufáról pattant be. (1-1)


Két perccel később az exmanchesteri, egyébként nem jól játszó Cristiano Ronaldo is betalált. Özil sarokkal passzolt Higuaín elé, ő középre lőtt, a portugál pedig a hosszún érkezve passzolt a kapuba. (1-2)

Ekkor az angol csapatnak már két gólt kellett volna szereznie a továbbjutáshoz. Volt is esélyük a hazaiaknak, de innentől kezdve Diego López nagyszerűen védett. Carrick fejesénél, majd van Persie ziccerénél is hárított, Rooney magasról kapura húzott labdáját pedig a felső léc fölé imádkozta. Kakának volt még egy lehetősége a góllövésre, de neki sem volt szerencséje - a kapufáról De Gea hátára pattant a játékszer, de onnan sem ment be -, így nem változott az eredmény.

A Real Madrid jutott tehát a két óriás párharcából a legjobb nyolc közé, Alex Fergusonnak és játékosainak valószínűleg csak a játékvezető szidalmazása marad. Nyilván nem is fog ez elmaradni.

 Manchester United-Real Madrid 1-2 (0-0)
 gólszerzők: Ramos (48. - öngól), illetve Modric (67.), Ronaldo (69.)
 kiállítva: Nani (57.)

Továbbjutott a Real Madrid 3-2-es összesítéssel.

A továbbjutás kérdését már az első félidőben eldöntötte a Borussia Dortmund, amely Santana és Götze góljával a szünetre 2-0-ás előnyt kapart össze magának a Sahtar Donyeck elleni Bajnokok Ligája-nyolcaddöntő visszavágóján.

A németek ugyanakkor a második félidőben sem álltak meg, s Jakub Blaszczykowski révén a harmadikat is begyötörték Andrij Pjatov kapusnak. A sárga-feketék 5-2-es összesítéssel, teljesen megérdemelten jutottak tovább a negyeddöntőbe.

Borussia Dortmund - Sahtar Donyeck 3-0 (2-0) 

Gól: Santana (31.), Götze (37.), Blaszczykowski (59.)

Továbbjutott a Dortmund 5-2-es összesítéssel.

forrás: hatharom.hu



 


 

 

 

Élő tv-közvetítések - Szerda, csütörtök

A szerdai és csütörtöki élő sportközvetítések a hazai televíziókban:


  március 6., szerda:

        Sport 1
17.45: Labdarúgás, Ligakupa, negyeddöntő, visszavágó, DVSC-TEVA -Videoton

    SportKlub
18.30: Kézilabda, női NB I, FTC-Rail Cargo Hungaria - Győri Audi ETO KC

    Eurosport
14.45: Kerékpár, Párizs-Nizza, 3. szakasz
17.45: Labdarúgás, Algarve Kupa, Dánia-Németország

    Eurosport 2
14.30: Kerékpár, Tirrén-Adria körverseny, 1. szakasz
17.00: Labdarúgás, Algarve Kupa, Svédország-Kína
20.30: Kosárlabda, Európa Kupa, negyeddöntő, 1. mérkőzés, Valencia-Kazany

    Digisport 1
20.15: Labdarúgás, Bajnokok Ligája, nyolcaddöntő, visszavágó, PSG-Valencia

    Digisport 2
17.45: Jégkorong, MOL Liga, döntő, 3. mérkőzés, Miskolci Jegesmedvék - Dab.Docler
20.40: Labdarúgás, Bajnokok Ligája, nyolcaddöntő, visszavágó, Juventus-Celtic

 március 7., csütörtök:


     Story 4
20.55: Labdarúgás, Európa Liga, nyolcaddöntő, 1. mérkőzés, Tottenham Hotspur-Internazionale

    Sport 1
1.00: Jégkorong, NHL, alapszakasz, Toronto Maple Leafs-Ottawa Senators

    Sport 2
16.30: Jégkorong, KHL, rájátszás

    Eurosport
12.00: Sílövészet, Világkupa, Oroszország, női egyéni
15.15: Sílövészet, Világkupa, Oroszország, férfi egyéni

    Eurosport 2
14.45: Kerékpár, Párizs-Nizza, 4. szakasz

    Digisport 1
18.45: Labdarúgás, Európa Liga, nyolcaddöntő, 1. mérkőzés, VfB Stuttgart-Lazio
20.50: Labdarúgás, Európa Liga, nyolcaddöntő, 1. mérkőzés, Benfica-Bordeaux

    Digisport 2
4.55: Kosárlabda, NCAA, California-Stanford
18.55: Labdarúgás, Európa Liga, nyolcaddöntő, 1. mérkőzés, Steaua Bucuresti-Chelsea
21.00: Labdarúgás, Európa Liga, nyolcaddöntő, 1. mérkőzés, FC Basel-Zenit Szentpétervár


forrás: MTI 

Egyre idősebb gépeket használnak a magyar háztartások

A magyar családok által használt nagy háztartási gépek minden kategóriájában nőtt a nyolcévesnél idősebb készülékek aránya 2009 óta - derül ki a CECED Magyarország Egyesülés, a hazai háztartásigép-gyártó és –forgalmazó vállalatokat tömörítő szakmai szövetség legfrissebb tanulmányából.
   
Az egyesülés honlapján található összefoglaló szerint a CECED Magyarország 2009-ben vizsgálta először, hogy hány évesek a hazai háztartásokban használt hűtőgépek, fagyasztók, mosógépek és elektromos tűzhelyek, illetve ezek a készülékek mennyit fogyasztanak. Négy évvel ezelőtt a készülékek 43 százaléka volt nyolc évnél idősebb, és ezek a gépek feleltek az összes nagy háztartási gép fogyasztásának 72 százalékáért.
  
A CECED Magyarország megbízásából a GfK Hungária tavaly november és idén január között felmérést végzett, amelyből kiderült, hogy jelenleg a gépek 46 százaléka korosabb nyolc évesnél, a fogyasztásuk pedig már az összfogyasztás 73 százalékát teszi ki.
  
2009-ben a régi gépek évente 2,68 millió megawattóra energiát fogyasztottak, ez 2013-ra több mint 3 millió megawattórára emelkedett. Az elmúlt négy évben 1,66 millió tonnáról 1,94 millióra nőtt a nagy háztartási gépek által okozott szén-dioxid kibocsátás.
  
Az uniós szabályozás szerint a tagállamoknak évi 1 százalék megtakarítást kell elérni. A CECED Magyarország 2009-es tanulmánya szerint ez az 1 százalék Magyarország számára 1,54 millió tonna szén-dioxid-megtakarítást jelentett. Az ország tehát az évi 1 százalékos előírást bőven teljesítené, ha a háztartások minden régi gépet takarékos, új készülékre cserélnének - közölte az egyesülés.
  
A tapasztalatok szerint azonban a családok a válság hatására elhalasztják a vásárlásokat, még azokban a háztartásokban is alig magasabb az átlagosnál a vásárlási hajlandóság, ahol tíz évnél idősebb gépek vannak.
  
A CECED Magyarország a régi háztartási gépek cseréjének állami ösztönzését sürgeti. Tájékoztatásuk szerint ez a megoldás már több európai országban, például Hollandiában, Olaszországban és Spanyolországban is sikerrel járult hozzá a környezetvédelmi és energiahatékonysági célkitűzések eléréséhez.
  
Az egyesülés szerint ezzel a megoldással mindenki nyerhet: a gyártók és a kereskedők azért, mert az előrehozott vásárlásokkal javulhatnak a piaci trendek, a vásárlók pedig azért, mert kedvezménnyel juthatnának hozzá korszerű gépekhez, amelyek használatával csökken a villanyszámlájuk.
  
Nyerhet az állam is, miután a program a környezettudatos szemléletre nevelés mellett az energiahatékonysági célkitűzések eléréséhez is hatékony eszköz. A CECED Magyarország szerint emellett most különösen időszerű lehet egy olyan támogatási forma, amely a hosszú távú környezetvédelmi előnyök mellett rövidtávú, válságenyhítő hatással is bír: a kevesebb energia használata miatt csökken az ország energiafüggése, a program gazdaságélénkítő hatása pedig kedvező hatással lehet Magyarország versenyképességére és a munkahelyek megőrzésére is.

forrás: MTI

Megnyílt a 83. Nemzetközi Genfi Autókiállítás

A sajtónappal kezdetét vette kedden a 83. Nemzetközi Genfi Autókiállítás, amelyre március 7-től 17-ig mintegy 700 ezer látogatót várnak a szervezők.
  
A világ egyik legfontosabb mustráján 130 világ- és európai premiert tartanak, a közel 260 kiállító közül nem hiányzik egyetlen, az európai piacon jelen lévő gyártó sem: egyebek mellett a Volkswagen-csoport (Volkswagen, Audi, Seat, Skoda, Lamborghini), a Fiat-csoport (Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Maserati, Ferrari), a PSA-csoport (Peugeot-Citroen), a Toyota és a BMW is kiállítja legújabb modelljeit, de a fontosabb tervező stúdiók, háttéripari- és kisszériás gyártók is jelen vannak.

A gyártók mintegy 900 autót mutatnak be a 11 a napos  benmutatón. A szériaautók mellett a gyártók nagy hangsúlyt fektettek a koncepció járművek kiállítására is, ezzel irányt mutatva a jövő autógyártásának.

A Palexpo 110 ezer négyzetméteres, hét csarnokra osztott épületében kedden az autógyártók, szerdán pedig a háttéripar mutatja meg a sajtó képviselőinek újdonságait, a látogatók március 7-től 17-ig látogathatják a kiállítást. A világ minden tájáról több mint 10 ezer újságíró érkezett az eseményre.

Mint 2009 óta minden évben, a szervezők az idén is kiemelt szerepet szánnak a zöld energia népszerűsítésének, külön csarnokban mutatják be azokat a modelleket, amelyek alternatív meghajtásúak. A jövő autózásáról és szállítmányozásáról tíz szakember tart konferenciát március 8. és 15. között.

A kiállításhoz kapcsolódva hétfőn ismertette az európai "Év Autója 2013" zsűrije, hogy ebben az évben a Volkswagen Golf viselheti ezt a címet. A döntőben nyolc autó (a Golfon kívül a Toyota ST86/Subaru BRZ, a Volvo V40, a Ford B-Max, a Magyarországon gyártott Mercedes A-osztály, a Renault Clio, a Peugeot 208 és a Hyundai i30) közül választotta ki a nyertest a 22 országból verbuvált 57 tagú zsűri, amelynek magyar tagjai Gajdán Miklós és Csikós Zsolt.

A Magyarországon gyárral rendelkező Mercedes, Audi és Suzuki is tartott világpremiert a svájci városban: az Audi az A3-as konnektorról is tölthető hibrid változatát, az RS6 Avantot, a Mercedes a Magyarországon gyártott A-osztály legsportosabb, A45 AMG verzióját mutatta be, a Suzuki pedig az SX4 S-Cross szabadidő terepjárót (SUV) mutatta be.

A genfi autókiállítást a világ öt legfontosabb mustrájának egyikeként tartják számon, a detroiti, a tokyio-i, a frankfurti és a Los Angeles-i mellett.

forrás: MTI

A genfi autószalonon mutatja be az új SX4-et a Suzuki

A Suzuki Motor Corporation a Genfi Nemzetközi Autószalonon mutatja be az új SX4-et - tájékoztatta kedden az MTI-t a Suzuki.

A kocsi, bár nagyobb lett elődjénél és egy magasabb, s az úgynevezett C kategóriás "crossover" kategóriát képviseli, továbbra is az SX4 modellmegjelölést viseli majd. Az új SX4 a C kategóriához méltó méreteinek, tágas utasterének és csomagterének köszönhetően családi autóvá lépett elő.
 
Az autó 1,6 liter lökettérfogatú benzin- és 1,6 literes dízelüzemű motorral lesz kapható öt- vagy hatfokozatú manuális, valamint hétfokozatú automata váltóval.
 
Az új SX4 a Magyar Suzuki esztergomi gyárában készül és az idén ősszel kerül piacra.
 
A Suzuki Motor Corporation a 2012-es naptári évben 7,1 százalékkal 2,68 millióra növelte globális autóeladásait, bár ugyanezen idő alatt európai értékesítései az általános autópiaci forgalomcsökkenés miatt 13,5 százalékkal, 202 ezerre estek vissza.
 
A Suzuki legsikeresebb modellje a Swift idén januárban - nyolc évvel és két hónappal a 2004-es piaci bevezetés után - elérte a hárommilliós értékesített darabszámot.
 
Az áprilistól márciusig tartó pénzügyi éve első kilenc hónapjában, 2012 áprilisától decemberig a Suzuki Motor 1823 milliárd jen (4244 milliárd forint) értékesítési árbevételt ért el, 1,4 százalékkal magasabbat az egy évvel korábbinál.

forrás: MTI

Nézőcsúcs lehet Ausztráliában

A szervezők szerint minden idők legsikeresebb Forma-1-es Ausztrál Nagydíjára kerülhet sor jövő hétvégén, Melbourne-ben, már most több belépőjegy kelt el ugyanis a 2013-as szezon első versenyére, mint a tavalyi idénynyitóra összesen.


Annak érdekében, hogy minden igényt kielégítsenek, a futam szervezői egy vadonatúj tribünt is felállítottak – az ún. Világbajnok Lelátó a címvédő Sebastian Vettel eredményei előtt tiszteleg, és rálátást nyújt a melbourne-i versenypálya 3-as, 4-es és 5-ös kanyarjaira.
Nemcsak az állóhelyekre, illetve a tribünökre, de a paddockba is gyorsan fogynak a jegyek.

„Mivel ez lesz a szezon első versenye, hatalmas várakozás és izgalom előzi meg” – mondta Ron Walker, az Australian Grand Prix Corporation elnöke. 


„Televíziónézők milliói láthatják majd a lélegzetelállító felvételeket városunkról, annak standjáról és kikötőjéről, amikor bekapcsolják készülékeiket, hogy lássák a 2013-as Forma-1-es szezon első versenyét festői utcai pályánkon.”
Az Ausztrál Nagydíjat március 15-17. között, azaz jövő hétégén tartják majd Melbourne-ben. 


A szombati időmérőt, illetve a másnapi versenyt az M1 élőben közvetíti. 

forrás: hírado.hu

FTC: Most mégsem bontják az Albert Stadiont

Még nincs meg a közbeszerzési pályázat győztese, így a korábbi hírekkel ellentétben csütörtökön nem kezdődik meg az Albert Stadion bontása.


A Ferencváros labdarúgóklubjától származó információ szerint nem kerül sor szerdán a létesítmény búcsúztatására sem, a zöld-fehérek a Rapid Wiennel szerettek volna játszani, de az osztrák együttesnek nem felelt meg az időpont.

Az egyesület keddi tájékoztatása szerint több együttessel is tárgyalásban állnak a búcsúmeccset illetően, mivel az FTC méltóképpen szeretné elbúcsúztatni a stadiont, amely 1974 óta szolgál a csapat otthonául.

Arra a kérdésre, hogy így valóban vasárnap az ősi rivális Újpest elleni bajnoki találkozó lesz-e az utolsó tétmérkőzés az arénában, a klub nem adott egyértelmű választ.

A Ferencváros több tárgyalást folytatott arra a helyzetre készülve, amikor már nem játszhatja jelenlegi stadionjában a hazai meccseit, az egyik lehetséges opció a Puskás Ferenc Stadion.
Az új stadion a tervek szerint 2014 őszére készül el.  


forrás: telesport.hu

Korábbi edzőpartnerével bokszol címmeccset Vlagyimir Klicsko

Vlagyimir Klicsko volt edzőpartnerével, Francesco Pianetával vív világbajnoki címmérkőzést május 4-én Mannheimben. 


Az ifjabbik Klicsko fivér soron következő hivatalos ringprogramját menedzsmentje jelentette be, hozzátéve, hogy az összecsapáson a 36 éves világbajnok címvédőként negyedszer teszi kockára a négy nagy világszervezetnél (WBA, IBF, WBO, IBO) őrzött öveit (bátyja, Vitalij a WBC szervezetnél ül a nehézsúly trónján). 

Titulusait az a 28 esztendős, 193 centis Pianeta próbálja elorozni, aki tavaly még edzőtársként segítette az ukrán bokszoló felkészülését.
A kihívó mérlege nem rossz, hiszen még nincs veresége a hivatásosok táborában, eddigi 29 meccséből 28-at megnyert, egyet pedig döntetlennel zárt. 

A 198 centi magas Klicsko ugyanakkor háromszor kapott ki eddig, s 59 nyertes mérkőzést számlál. 

Pianeta mindenesetre kiütést ígér, mondván, éppen mert edzőpartnere volt a világbajnoknak, ismeri tökéletesen Vlagyimir Klicsko gyengéit is, és ezért bízik KO-győzelmében. 

forrás: MTI

WRC: Hirvonen a No. 1 a Citroennél

Mikko Hirvonen-re nagy feladat vár, ugyanis most kerülhet igazán rivaldafénybe… A Citroen csapata a 7-én kezdõdõ Mexikó ralin hosszú idõk óta elõször fogja nélkülözni a kilencszeres bajnokot, Sebastien Loeb-et.



Hirvonen elmondása szerint hiányozni fog a mezõnybõl csapattársa, de most megragadhatja az alkalmat, hogy bebizonyítsa, méltó követõje lehet a franciának.

"Számomra igazából most kezdõdik majd a szezon. Így két futam után már az ellenfeleket is jobban átlátom, és sejtem, mi vár rám Mexikóban. Mindent el fogok követni annak érdekében, hogy a legjobb idõket hozzam össze a dél-amerikai szakaszokon." - mondta Hirvonen.

A szezon elsõ két futama nem éppen a legjobban sikerült a finnek, hiszen a Montén egy negyedik helyet hozott össze, míg a svédeknél a pálya szélén kötött ki. Mexikói mérlegét tekintve azonban az esélyei megvannak, ugyanis az elmúlt két évben a második helyen ért célba Loeb mögött.

"Tavaly nagyon közel voltam Sebastien-hez, szinte csak egy hajszállal nyert. Idén nem lesz ott, így mindent megteszek majd annak érdekében, hogy én legyek az elsõ."

forrás: Rallysport.hu

Nyomravezetői díjat ajánl a Honvéd

A Budapest Honvéd labdarúgóklubja egymillió forintos nyomravezetői díjat ajánlott fel annak, aki információt szolgáltat a múlt szerdán a Győr elleni Magyar Kupa-negyeddöntő visszavágóján több mint négyszázezer forintos kárt okozó huligánokról.  
A kispesti egyesület - az MTI-hez eljuttatott hétfői közleménye szerint - akkor fizeti ki a felajánlott összeget, ha "a rendőrségi bejelentés után a szemtanú jelentkezik a Budapest Honvéd FC igazgatóságánál és regisztrálja kilétét". A klub hangsúlyozza, "minden információt abszolút bizalmasan kezel", valamint "az elkövető és bűnsegédei nem részesülhetnek a nyomravezetői díjból".

A kifizetés további feltétele, hogy "az elkövetőket bíróság elé állítják és jogszerűen elítélik a bűncselekmény elkövetéséért". A Honvéd ez esetben az ítélet jogerőre emelkedését követő 15 napon belül kifizeti a nyomravezetői díjat.

A fővárosi klub hivatalos honlapjának korábbi beszámolója szerint a kispesti szurkolók egy csoportja a mosdóban tört-zúzott, valamint Simon Peresz izraeli államfőnek címzett rasszista üzenetet írt a falra. A huligánok 428 031 forintos kárt okoztak, ezt a pénzt a Honvéd megtéríti.

A párharcból a Győr kettős győzelemmel, 3-0-s összesítéssel jutott az elődöntőbe.

forrás: MTI

Újpest: A „szégyenteljes Paks elleni vereség” Daerden állásába került

A labdarúgó NB I-ben szereplő Újpest hivatalos közleményben jelezte, hogy Jos Daerden vezetőedző távozik a klubtól. A lila-fehérek vezetősége és a belga tréner a Paks elleni hazai fiaskó (0–6) után közös megegyezéssel döntött az edző leváltásáról.



„A szombati szégyenteljes Paks ellen vereség kiértékelése után kedd reggel az Újpest FC vezetősége és Jos Daerden közös megegyezéssel úgy döntött, hogy a belga szakember nem folytatja vezetőedzőként a munkáját, de a klub alkalmazásában marad. 

Amíg nem találjuk meg Jos Daerden megfelelő utódját, addig ideiglenesen a klub másodedzője, Marc Leliévre irányítja a csapat felkészülését" – olvasható az Újpest hivatalos közleményében.

Az NB I első tavaszi fordulójában az Újpest hazai pályán súlyos vereséget szenvedett a Pakstól, ami Jos Daerden állásába került tehát. Az 58 éves belga tréner a legutóbbi szezon végeztével, május 31-én lett a lila-fehérek edzője, tétmeccsen a 2012–2013-as idényben ült először az együttes kispadján.

Az Újpest a Paks elleni fiaskó után a 11. helyre csúszott vissza a tabellán, s mint arról beszámoltunk, a lila-fehér szurkolók a találkozó után Daerden távozását követelték. A fővárosi csapat a legutóbbi három bajnokija közül egyet sem tudott megnyerni, a DVTK-val és a Videotonnal ikszelt, a tolnaiaktól pedig kikapott.  

A vezetőedzői feladatokat ideiglenesen átvevő Marc Leliévre másodedzőnek nem lesz egyszerű dolga, hiszen vasárnap rendezik a fővárosi derbit, amelyen az Újpest a Ferencvároshoz látogat.

Az Újpest a kilencedik NB I-es klub (a Paks, az FTC, a Lombard, a KTE, a DVTK, a PMFC, a Videoton és az Eger után) a 2012–2013-as idényben, amely edzőt váltott.

forrás: NSO.hu

Mourinho: Nem fogok sírni, ha kiesünk

José Mourinho, a Real Madrid vezetőedzője szerint kedd este megáll a világ, hogy figyelemmel kövesse: vajon az ő csapata vagy a házigazda a Manchester United jut-e tovább a Bajnokok Ligája nyolcaddöntőjének párharcából. A hangzatos szavak mellett a hétfői, manchesteri sajtótájékoztatón az is kiderült, hogy madridiak vezetőedzője rendkívül tiszteli az ellenfelet, és tisztában van vele, bármi lehetséges az első meccs után 1–1-ről induló második felvonáson.

 

„A világ megáll majd, hogy megnézze ezt a párharcot. Kétlem, hogy bármilyen meccs előtt lehetne nagyobb a várakozás ennél. Senki nem tudja, hogy mi várható, mert minkét csapat jó formában van” – érzékeltette Mourinho, hogy igazi csúcsmeccs vár a résztvevőkre.

A Real szakvezetője arról is beszélt, védekező felfogású ellenfélre számít a holnapi mérkőzésen. „Úgy gondolom, hogy amikor nálunk lesz a labda, nagyon defenzívek lesznek, és ez fordítva is igaz lehet. Nagyon erős támadósoruk van, és makacsul kell tartanunk majd magunkat, ha leveszítjük a labdát. Viszont egy egy az állás, és támadnunk kell, amikor nálunk lesz a labda” – mondta a portugál szakember, aki a találkozóra vonatkozó konkrét taktikáról mindössze annyit érdemlegeset árult el, hogy Iker Casillas nem játszik az összecsapáson.

Mourinho szerint a mérkőzésre előretekintve nem lehet nagy tanulságokat levonni abból, hogy csapata az elmúlt hét során kétszer is megverte a Barcelonát, ugyanakkor semmiképp sem hátrány. „Bármi is lett volna az eredmény, hasonló érzésekkel jönnénk ide. 

A Barcelona elleni első találkozón bejutottunk a Király-kupa fináléjába, a második bajnoki volt, egy bajnokságban, amit nem nyerhetünk meg – ez pedig a Bajnokok Ligája. Ezek független sorozatok, egymástól független érzésekkel, de természetesen jobb ide olyankor érkezni, amikor a játékosok tele vannak pozitív töltettel, és előtte legyőzték a riválist kétszer. Ez jó pillanat.”

„Legutóbb, amikor itt jártam, az Interrel veszítettünk a Bajnokok Ligájában, de szerepeltem itt a Portóval, az Interrel és a Chelsea-vel több alkalommal is – cáfolt rá arra is a portugál, hogy bármit is jelentene az ő és az MU közös múltja. – Volt már győzelem, döntetlen és vereség is. Nem foglalkoztat a statisztika, ami érdekel az az, hogy a holnapi egy olyan meccs, ahol még bármi megtörténhet. Ismerem elég jól a futballt és a nagy meccseket ahhoz, hogy tudjam, tovább is juthatunk és ki is eshetünk holnap.”

 Mourinho a Porto nagy BL-menetelésének idején pályafutása egyik legszebb győzelmét aratta az Old Traffordon, amelyet emlékezetes ünneplés követett. „Az volt az első szezonom a Bajnokok Ligájában. Azóta már több, mint száz meccs van a hátam mögött, és már képes vagyok másként kezelni az érzelmeimet. Ha veszítünk holnap, nem fogok sírni és ha nyerünk, nem fogok száz métert sprintelni, ez biztos” – utalt a portugál szakember arra, mennyit változott az elmúlt kilenc évben.

Sir Alex Ferguson, a Manchester United labdarúgócsapatának menedzsere hétfői sajtótájékoztatóján megerősítette: Phil Jones bokasérülése nem jött rendben, így a védő kihagyja a Real Madrid elleni BL-nyolcaddöntőt. Mint ismert, a párharc első, spanyolországi felvonásán 1–1-re végeztek a csapatok, kedden az Old Traffordon rendezik a visszavágót.


A nyolcaddöntő első meccsén Cristiano Ronaldót kisebb-nagyobb sikerrel hatástalanító Phil Jones bokasérülése még nem jött rendbe, így biztosan kihagyja a Real Madrid elleni BL-nyolcaddöntőt. Ryan Giggsnek meglesz az 1000. tétmérkőzése a klub színeiben, mivel Ferguson megerősítette, hogy biztosan pályára lép a rutinos középpályás. 
 
„Tudjuk, hogy a Real Madrid Európa egyik legjobban kontrázó csapata, ezt a Barcelona ellen is bebizonyította. Meg kell találnunk az ellenszert, de ne feledjük, mi is veszélyesek vagyunk támadásban – nyilatkozta Sir Alex Ferguson. – Úgy vélem, mindkét csapat jó formában van. A Real két fantasztikus meccset produkált a Barca ellen, kedden a helyszínen láthattam, hogyan futballozik a csapat."

„Kagava tehetsége felől sohasem voltak kétségeink – mondta az MU menedzsere a Norwich elleni szombati bajnokin triplázó japán középpályásról. – Három hónapig sérüléssel bajlódott, de hosszú idő után visszatért, remekül futballozik, a következő szezonban még jobb lesz. A szombati góljai megmutatták, hogy egy igazi topjátékos."

„Ha ezen a szinten készülsz egy csapat ellen, tiszteletben kell tartanod az erősségeit – a formáját, a taktikáját, a legjob játékosait, stb. –, mi is ezt tesszük. Végezzük a munkánkat, ugyanakkor tisztában vagyunk a saját erősségeinkkel is.

Tudjuk, hogyan menjünk neki egy ilyen meccsnek, remélhetőleg ez segíteni fog kedden" – zárta mondandóját Sir Alex Ferguson.

Manchester United–Real Madrid Tv: Sport1 HD 20.45

forrás: NSO.hu

 

 

Spies: Katarra rendben leszek

Ben Spies meg van róla győződve, hogy a jelenlegi nehézségek ellenére teljesen egészségesen vághat majd neki a 2013-as szezont nyitó katari viadalnak, ennél fogva pedig mindent meg is tesz annak érdekében, hogy ez valóban így legyen. 


 „Ha Katarban nem vagyok 100%-os akkor elég dühös leszek, azonban úgy vélem, hogy minden esélyem megvan rá, hogy egészséges legyek addigra. Napról napra jobb a helyzet, mindössze annyiról van szó, hogy kicsit hosszabb ideig tart a gyógyulási folyamat, mint arra előzetesen számítottam. Továbbra is dolgoznom kell rajta, hogy jobban legyek. A jerezi tesztig szerintem lényegesen többet fejlődhetek.” – kezdte Spies. „A legutóbbi teszt jobban sikerült, mint az előző, hiszen akkor a rossz fizikai állapotom miatt kénytelen voltam kihagyni a harmadik napot. 

Ezúttal mindhárom napon mentem és bár nem teljesítettem sok kört, mégis hasznosabbnak bizonyult a teszt. A vállam például harminc kör után kezdett gyengülni, ami már most jobb, mint legutóbb volt. A teszt utolsó napján már épp kezdtünk volna belejönni és egy új szett abroncsot feltenni, azonban kisebb problémák akadtak a felfüggesztéssel, így erre végül nem volt lehetőségünk.” – magyarázta az amerikai, aki hozzátette, hogy a Desmosedicinál nagyon fontos, hogy a versenyző kiváló fizikai állapotban legyen. „Egészen másként kell ezt a motort vezetni, azonban én egyelőre nem tudom úgy kezelni és irányítani, ahogyan szeretném.”

„A Ducatival agresszívnan kell menni és minden területen felkészültnek lenni, viszont ez nekem most még nem megy. Mindenképpen fokozatosan kell felépítenünk az előszezonunkat, mivel nekem több időre van szükségem a motoron. Mivel új alkatrészek nem nagyon várhatóak, ezért muszáj türelmesnek lennünk.” – figyelmeztetett a 2009-es Superbike világbajnok. Spies számára eddig nem alakul valami fényesen a ducatis kaland, hiszen a vállsérülése miatt a márkatársaihoz képest eleve némi lemaradással tudta csak kipróbálni a Desmosedicit. 

Míg Haydennnek, Dovinak és Iannone-nak már tavaly volt lehetősége tesztelni – igaz az rossz időjárás nagyban korlátozta őket – addig az amerikainak ez kimaradt és csak az első sepangi teszten ismerkedhetett meg közelebbről a GP13-mal. Eddig egyébként Spies rendre a legrosszabb prototípusok között zárt, sőt nem egyszer a legjobb CRT-s is jobb időeredményt ért el nála, így a jerezi tesztig, pláne a szezonnyitóig mindenképpen fejlődnie kellene a 11-es rajtszámmal versenyző motorosnak.

forrás: P1Race.hu

A Ferrarit nem aggasztja a Red Bull formája

A Ferrari pilótái, Fernando Alonso és Felipe Massa beismerték, nem aggódnak azért, mert a Red Bull a téli tesztek alapján az a csapat, amelyet le kell győzni.


A csapatok között elfogadott tény, hogy RB9-esével a Red Bull kisebb előnyben van, de az élcsapatok között alig csak néhány tizedmásodperc a különbség.

A Ferrari párosa elmondta, nem az övék a leggyorsabb autó, de azt sem bizonyítja semmi, hogy nem lehetnek harcban a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj megnyeréséért.

"Nehéz az ellenfeleket felmérni - lehetetlen" - mondta el Alonso. 


"Nem tudod megmondani a barcelonai focicsapat edzésén sem, hogy megnyerik-e a vasárnapi meccset, mert még csak bemelegítenek. Nem hiszem, hogy látva Rafael Nadalt, vagy Novak Djokovicsot bemelegíteni meg lehetne mondani, ki nyeri a meccset. Majd Ausztráliában kiderül. Nem szabad elfelejteni a célt és azt sem, hogy 0.7-0.8 másodperc volt a különbség a tavalyi év végén. De közelebb vagyok a Red Bullhoz és a McLarenhez, akik a legerősebbek az idei évben."
 
Massa elmondta, a Red Bull pályán mutatott teljesítménye különösen lenyűgözte.

"A Red Bull nagyon versenyképes autó. Nagyon stabil és ahogy látni lehet nagyon jó a hátsó része is. Kiegyensúlyozottak a gumikopással hosszú etapokon. De vannak más erős autók is. A Mercedes jó ezen a pályán (Barcelona) egy körön és hosszú etapokon sem rosszak. De az első versenyen és az első időmérő edzésen pontosan meg fogjuk tudni, hol állunk. Remélhetőleg jobban kezdjük a szezont mint tavaly és remélem, ezt meg is tudjuk valósítani."

Habár a Red Bull talán kimagaslik a mezőnyből, Alonso nem lát okot arra, miért ne tudna a Ferrari Ausztráliában dobogós helyezésért harcolni.

"Nem mi vagyunk a leggyorsabbak, de a tavalyi évvel ellentétben nincs 1.6 másodperces lemaradásunk. Jobb pozícióból kezdünk. Így ha tavaly negyedikek lettünk, miért ne lehetnénk idén jobbak?"


forrás: f1hungary.fw.hu

Az RML Mullerrel és Chiltonnal indul idén

Végre megérkezett a várva várt bejelentés: a tavalyi világbajnok alakulat, az RML két Chevrolet Cruze-zal áll rajthoz idén, amelyeket a háromszoros világbajnok Yvan Muller, valamint a brit túraautó-bajnokság 2011-es privát bajnoka, Tom Chilton fog vezetni.


Sokáig húzták a döntés, de végül megszületett: a tavaly még a Chevrolet gyári támogatását maga mögött tudó RML-istálló megtartotta 2008, 2010 és 2011 világbajnokát, Yvan Mullert, mellé pedig Tom Chiltont szerződtette. Így három helyett ezúttal két Chevrolet Cruze-t indít majd az alakulat 2013-ban. A tavaly a csapat színeiben világbajnoki címet szerző Rob Huffról már pár napja tudjuk, hogy idén az ALL-INKL.COM Münnich Motorsport versenyzője lesz, míg Alain Menu sorsára a szerdai genfi Motorshow-gálán fog fény derülni.


„A Chevrolet-val való együttműködésünk természetes befejezéséhez érkezett, és miközben mérhetetlenül büszkék vagyunk arra, amit elértünk, az idő halad és úgy tekintünk erre, mint egy teljesen új kihívásra” – idézi a vezérigazgató, Roy Mallock szavait az fiawtcc.com.

„A versengés a WTCC-ben továbbra is félelmetes és nem becsüljük alá az előttünk álló kihívást, különösen azért, mert elég szűkös szezon előtti tesztlehetőségeink lesznek.”

„Örülünk, hogy időben sikerült szerződést kötnünk” – nyilatkozta a WTCC-projektért felelős Ron Hartvelt. „Mindenki keményen dolgozott, hogy ott lehessünk a rajtrácson Monzában, így most előretekinthetünk az Yvannal és Tommal közös munkára, hogy ez az év emlékezetes legyen. Yvan 2010 óta velünk van, szóval profitálni tudunk ebből a folyamatos részvételből.
Tom új az RML-nél, de első idénye során bizonyította természetes képességeit és sebességét, szóval úgy gondolom, az elejétől nagyon értékes lehet.”

Yvan Muller, aki tehát negyedik szezonjára készül a csapattal, s az eddigi három alkalomból kétszer világbajnok lett, így nyilatkozott: „Nagyon fel vagyok tüzelve az új szezonra és rendkívül motivált vagyok, hogy újra a címért harcoljak. Négy éve az RML-nél vagyok és nagyon örülök, hogy folytatjuk ezt a hosszú együttműködést. A legnagyobb tisztelettel érzek a csapat iránt és maximálisan bízom benne, hogy képesek felkészíteni és versenyeztetni egy nyerő autót.”

Tom Chilton, akinek az öccse, Max idén mutatkozik be a Formula-1-ben a Marussia istállónál, hasonlóan vélekedett: „2013 nagyon izgalmasnak tűnik számomra. A tavalyi igazi tanulóév volt nekem, mind az új bajnoksághoz, mind az új pályákhoz való alkalmazkodás tekintetében. Most már megvan a tapasztalatom, és a célom az, hogy az elejétől kezdve versenyképes legyek és a folyamatos dobogót érő teljesítményre koncentráljak. 

Az RML egy topcsapat és már tényleg alig várom, hogy a Cruze volánja mögé ülhessek. Tudom, hogy sok dolgot kell gyorsan megtanulnom, de hiszem, hogy az egyik legjobb csapatnál vagyok, hogy megtanítsák nekem ezeket.”

forrás: P1Race.hu