Rosberg végzett az élen az utolsó tesztnapon

Nico Rosberg és a Mercedes volt a leggyorsabb az utolsó tesztnapon, közvetlen az évadnyitó Ausztrál Nagydíj előtt. Fernando Alonso, aki ezúttal a második leggyorsabb volt az F138 volánja mögött, a német társához hasonlóan a Pirelli lágy abroncsaival autózta meg a legjobb idejét. A harmadik pozícióban Jenson Button jelöletlen gumikkal tette meg ugyanezt, de minden valószínűség szerint ő is lágy „tappancsokat” használt. 



A Lotustól Mark Slade versenymérnök úgy nyilatkozott, hogy a finn “Jégember” leghamarabb csak az ebédszünetet (13:00-14:00) követően térhet vissza a pályára.

Nos, a Lotus 5 perccel az ebédszünet leintése előtt újra kiküldte a pályára (lágy gumikon) a finnt. A nagy időveszteség és az új alkatrészek miatt a csapat nem teljesített versenyszimulációt.


A fő problémát az jelentette, hogy a csapatnak nem volt új sebességváltója, így a rendelkezésükre álló elemekkel kellett megoldaniuk a problémát.
A csapatok nem tétlenkedtek, és rögtön belekezdtek a munkába. Alig telt el pár perc a zöld jelzés után és már mindenki kint volt a pályán, méghozzá egyszerre. A Mercedes, a Ferrari, a Red Bull és a Williams is szenzoros mérésekkel kezdte a napot.

A Williams szombathoz hasonlóan egy új aerodinamikai csomagot próbált ki, melynek részeként egy frissített kipufogó is helyet kapott a gépen, míg a Red Bull többek között egy új diffúzort vitt pályára. A csapat ezúttal is sokat titkolózott a színfalak mögött, ahol már Dietrich Mateschitz tulajdonos, és a Red Bull Motorsport tanácsadója, Dr. Helmut Marko is helyet foglalt.

A Ferrari főként a kipufogó elrendezésén dolgozott, mely hasonló ahhoz, mint amit a Red Bull használ. A Williams után az olaszok is ezt az “utat” választották, de az új maranellói csomag csak Ausztráliában lesz elérhető, így még sokat változhat az F138 a startig.



A délutáni etapok főként a magasabb üzemanyag-terhelésről szóltak, miközben a Williamsnél Valtteri Bottas, addig a Marussiánál Max Chilton vette át a munkát. A briteknél Pastor Maldonado, míg az oroszoknál Jules Bianchi tesztelt délelőtt, aki rendkívül elégedett volt az MR02 fejlődésével.


1. RosbergMercedes1:20.130m / 131 kör
2. AlonsoFerrari1:20.494m / 122 kör
3. ButtonMcLaren1:21.444m / 120 kör
4. HülkenbergSauber1:21.541m / 118 kör
5. RäikkönenLotus1:21.658m / 50 kör
6. Di RestaForce India1:21.664m / 112 kör
7. MaldonadoWilliams1:22.415m / 42 kör
8. VettelRed Bull1:22.514m / 100 kör
9. BottasWilliams1:22.524m / 31 kör
10. PicCaterham1:23.115m / 116 kör
11. BianchiMarussia1:23.167m / 62 kör
12. RicciardoToro Rosso1:23.628m / 85 kör
13. ChiltonMarussia1:24.103m / 45 kör
forrás: f1-live.hu

Agyonlőttek egy drukkert, megkéseltek egy gyereket az argentin meccsen

Szörnyű események árnyékolták be a Gimnasia La Plata és a Nueva Chicago argentin másodosztályú bajnokiját. A két csapat szurkolóinak összecsapása halálos áldozatot követelt.



A mérkőzés előtt agyonlőttek egy férfit és megkéseltek egy gyermeket, a meccs pedig botrányba fulladt a lelátói zavargások miatt és kevesebb mint tíz perccel a vége előtt félbeszakították. 

A helyi beszámolók szerint a találkozó előtt az utcán, a stadion környékén csaptak össze a két csapat szurkolói. A zavargásokban egy férfit agyonlőttek, egy gyermeket pedig combon szúrtak, a kisfiút kórházban ápolják. 

A történtek ellenére a meccset megrendezték, melyyen a hajrába érve már 4-0-ra vezetett a Gimnasia. Az utolsó tíz percben elszabadult a pokol a tribünön, a Nueva Chicago szurkolói csatatérré változtatták a szektorukat.

A rendőrök vízágyút is bevetve próbálták megfékezni a tomboló tömeget, ami nem járt túl nagy sikerrel, így a játékvezető a csapatokkal és a vezetőkkel egyetértésben úgy döntött, beszünteti a mérkőzést.

forrás: sport365.hu

BL: A Fradi már ma követheti a Győrt az elődöntőbe

Szombaton a győriek már biztosították a helyüket a női kézilabda Bajnokok Ligája elődöntőjében (ráadásul csoportelsőként), és ha minden a legjobban alakul, ma a Ferencváros csatlakozhat hozzájuk.



Nem kis bravúr kellene a ferencvárosiaktól ahhoz, hogy már vasárnap elődöntősnek mondhassák magukat, de az utóbbi hónapokban bizonyították: bármire képesek. 

Már az is kisebb csodának számított, hogy két hete Elek Gábor tanítványai hazai környezetben legyőzték a Krim Ljubljanát (30–26-ra), idegenben pedig még nagyobb fegyvertény lenne tőlük a pontszerzés. Már csak azért is, mert a szlovén csapat játékosai nagyon fogadkoznak, és egyik legjobbjuk, Carmen Martín el is árulta, mi lehet a sikerük kulcsa.

„Nem szabad még egyszer úgy védekeznünk, mint a magyarországi meccsen, mert az volt a vereségünk oka – nyilatkozta a spanyol jobbszélső. – Nem játszhatunk olyan hullámzóan, végig össze kell szednünk magunkat, mert nagyon feszült és nehéz mérkőzés vár ránk.”

Tragédia akkor sem történne, ha kikapna az FTC, hiszen a hátra lévő két fordulóban még biztosíthatná a továbbjutását.

A Krim edzője, Tone Tiselj érdekes párhuzamot vont a Ferencváros és két másik európai élklub, a Larvik és a Buducsnoszt között.

„Nagy múlttal rendelkezik a magyar csapat, amely az utóbbi években felemelkedőben van – nyilatkozta a szakember. – Megnyerték a második legerősebb európai kupasorozatot (a KEK-et – a szerk.), éppúgy, mint a Buducsnoszt és a Larvik is, e két együttes pedig később a Bajnokok Ligájában is a csúcsra ért. A Ferencváros nagyon jó csapat, a legjobban felkészített a csoportban. Minden helyzetben veszélyes, így kemény feladat vár ránk.”


Krim Ljubljana–Ferencváros 19.30 Tv: Digi Sport1


forrás: NSO.hu

NASCAR: Mark Martin 56. pólja

SPRINT CUP, AVONDALE - Mark Martin a szabadedzésen elért harmadik helyével már jelezte, hogy ott lehet az élmezőnyben Subway Fresh Fit 500-as az időmérőjén.




Martin pályafutása 56. pólját 26,073-as idővel szerezte meg pénteken délután. Érdekes összevetni idejét a tavaly márciusban, még az előző CoT generációval futott körével. Martin egy évvel ezelőtti is a pólból rajtolhatott, akkor 26,313-mal. Azonban az őszi futam időmérőjén Kyle Busch 35,943-at ment.

Martin köre még azért lehet érdekes, mert azon kevesek közé tartozik, akik nem egy vadonatúj autót használnak Phoenixben, hanem egy a tavalyi alvázra építettett.

"Egy már bizonyítottan jó autót vettek alapul, és ismét pólgyőztest csináltak belőle." mondta az 54 éves, 1 hónapos Martin, aki ezzel a hetedik helyre lépett előre a pól örökranglistán, ahol Bill Elliottal holtversenyben állt Phoenix előtt. "Ez egy kis trófeát ért nekünk ma, reméljük a nagyobbért is versenyben leszünk holnap."



Martin az eddigi 55 pólból mindössze 7-szer tudott futamot nyerni, viszont teljesítményével minden idők második legidősebb rajtelső lett (csak Harry Gant 54 éves 7 hónapos volt Bristolban).



A Hendrick autók Daytonához hasonlóan fantasztikusan szerepeltek, öten fértek be az első tízbe. Kasey Kahne a második leggyorsabb időt érte el.



"Az első körben kicsit megcsúsztam - az első kerekek elsősorban, de a második körben már sokkal jobb volt a tapadás, így bátrabban nyomhattam a kanyarokban." mondta Kahne.



A Daytona 500 győztese Jimmie Johnson a harmadik idővel szerzett előkelő helyet a "rajtrácson". Johnson autóját háromszor kellett végig küldeni a bevizsgáláson - arról nincs információ, hogy azért, mert valami rendellenesnek bizonyult vagy mert a NASCAR új, lézeres mérőeszköze Daytona után ismét csütörtököt modott...

"Nos, ez sosem szórakoztató." mondta Johnson. "Ott álltam beöltözve, mert épp a kvali előtt végeztek az autóval, másra már nem maradt idő. Nem túl kellemes érzés, hogy már majdnem rajtam a sor, és az autó még sehol. Kapkodnunk kellett. Még azt sem tudom, hogy pontosan hol végeztünk."

Kurt Busch a pénteki edzésen összetörte az elsőszámú autóját, így biztosan a mezőny végéről rajtol majd a tartalékkal.

Danica Patrick azok után, hogy csak a gázt kellett nyomnia Daytonában, először szembesülhetett a kanyarok okozta nehézségekkel. A szabadedzésen még 26,8-as köröket futott (amivel a 30. legjobb volt), az időmérőn csak 27,090 jött össze, amivel a 40. lett. Szerencséjére pont 43 csapat nevezett, így nem kellett izgulnia, amiatt hogy lemarad a versenyről (az előző hét után felfokozott várakozások miatt elég nagy szégyen lett volna).

Mivel azonban közel tucatnyi autó potenciális parkoló, ha Patrick nem hibázik a futamon, akkor akár az első 20-ban is lehet a végén.

“Tudom, mennyire fontos az időmérő a rövid pályákon.” mondta Patrick, akit 300 az 1-hez odds-szal adnak a futamgyőzelemre - ezzel utolsó a listán, míg Johnson 6 az 1-hez odds-szal a legesélyesebb a fogadóirodáknál. "Ebből a szituációból az egyedüli kiút, ha már az elején odatesszük magunkat vasárnap."

A széria másik újoncjelöltje, Ricky Stenhouse Jr. a 12. időt érte el.

 


A NASCAR változtat a szabályokon az autók stabilitásának érdekében. Már Daytonában feltűnt, hogy a 6. generációs mennyire érzékeny a turbulens áramlatokra. Phoenixben ezért nem lesz tetőkamera az autókon (a versenynaptár 2/3-adát enélkül fogják lefutni, annyi biztos, hogy Sonomában, Watkins Glenben, Talladegában és Daytonában lesz kamera).



"A spoiler nagyon sokat segít az elöl haladónak, sokkal kevesebbet az üldözők esetében. A tetőkamera 36-40 kilogrammnyi leszorító erőt képes generálni, de csak a versenyben első autón nyilvánul meg ez is." mondta John Darby a széria versenyigazgatója.



Korábban az lett volna az álláspontunk, hogy minden autó legyen kamera, hogy azonosak legyenek a feltételek, de azt tapaztaltuk, hogy míg az élen plusz stabilitást ad az autónak a kamera, addig pl. a hatodik-hetedik helyen már szinte csak turbulens levegő van, ahol az ég világon semmi haszna. Ezért úgy döntöttünk, hogy egyeik autón sem lesz ott a tetődudor.



"Már dolgozunk különböző megoldásokon, melyek leválthatják a tetőkaerákat." mondta Rich Feinberg az ESPN sportközvetítésekért felelős igazgatója. "Az egyik alternatíva a belső visszapillantó tükör elé helyett kamera."



"Nem nagy dolog, mi már számítottunk erre." mondta Chad Knaus, a #48-as autó csapatfőnöke. "Az "intermediate" pályákra épített autóinkat már a kamera nélkül teszteltük januárban."


Ezen a hétvégén a Sprint és a Nationwide is azonos gumiabroncsokat használ majd, melyek most debütálnak mindkét szériában. A Goodyear a tavalyi keverékhez képest változatatott a jobb tapadás érdekében - az adatokat a 2012 októberében tartott teszten nyerték. 

A gumibelső kötelező lesz.


Érdekességek a versenyről:


2012 februári győztes: #11-Denny Hamlin, a 13. helyről
2012 novemberi győztes: #29-Kevin Harvick, a 19. helyről
Legöregebb győztes: Mark Martin, 50 év, 3 hónap, 9 nap, 2009/04/18
Legfiatalabb győztes: Kyle Busch, 20 év, 6 hónap, 11 nap, 2005/11/13
2012 februári pól: #55-Mark Martin, 9. lett
2012 novemberi pól: #18-Kyle Busch, 3. lett
Pályarekord: Kyle Busch, 138.766mph, 2012/11/09
Legöregebb pól győztes (Phoenixben): Mark Martin, 54 év, 1 hónap, 24 nap, 2013/03/01
Legfiatalabb pól győztes: Kyle Busch, 20 év, 11 hónap, 20 nap, 2006/04/22

A pályát 1964 januárjában fejezték be. Alan Kulwicki nyerte az első Sprint (akkoriban Winston) futamot 1988. november 6-án (Geoffrey Bodine pedig a pólt). Az első tavaszi futamot 2005. április 23-án rendezték. Az első újraaszfaltozásra 2011-ben került sor (átalakították a 2-es és 3-as kanyarokat, illetve a pitroad bejáratát is), melynek során változó dőlésű kanyarokat kapott a pálya, így két használható nyomvonal alakult ki.

2004 óta rendeznek évente két versenyt. Eddig 19 különböző pól nyertese van a pályának, Ryan Newman vezeti a listát néggyel. Newman (hármat 2002-2004 között, Carl Edwards (2010 ősz-2011 tavasz) és Jeff Gordon (2006 ősz-2007 tavasz) nyert egymást követő alkalommal pólt.

Eddig 23 különböző győztese volt az itt rendezett versenyeknek. Heten nyertek egynél többször, a listavezető Johnson négy diadallal. Kevin Harvicknak van három, Davey Allisonnak, Jeff Burtonnek, Dale Juniornak, Gordonnak és Martinnak 2-2 elsősége, de csak Martin mondhatja el magáról, hogy két különböző márkával is első tudott lenni (Ford 1993, Chevrolet 2009).

Eddig négyszer sikerült a pólt megszerző pilótnak nyernie: Jeff Gordon (2007 tavasz), Jimmie Johnson (2008 ősz), Mark Martin (2009 tavasz) és Carl Edwards (2010 ősz). Az eddigi 33 futamoból 17-et Top10-es rajtpozícióból nyerték meg. A legrosszabb helyről (29.) Ricky Ruddnak sikerült 1995-ben (Matt Kenseth 2002-ben a 28. helyről).

Két pilóta szerezte is pályafutása első pólját: Denny Hamlin (2005 november) és AJ Allmendinger (2010 április), ketten pedig első győzelmüket: Alan Kulwicki (1988 november) aés Bobby Hamilton (1996 október)

A Hendrick Motorsport kilenc győzelemmel a legeredményesebb istálló (a Roush Fenway-nek 6 sikere van).

Jeff Gordonnak tartott legtovább megszerezni az első győzelmet, 16-szor rajtolt mire 2007-ben végre sikerült nyernie. Bobby Labonte viszont már 28-szor versenyzett a Phoenix Internationalon és még egyszer sem tudott győzni.

Az elektronikus mérés bevezetése óta, a legszoorsabb befutót a 2010-es verseny produkálta, Newman 0,13 másodperccel előzte meg Gordont a célban.



RAJTSORREND:
PozNo.PilótaSzponzorMárka
155Mark MartinAaron's
Toyota
25Kasey KahneQuaker State
Chevrolet
348Jimmie JohnsonLowe's
Chevrolet
418Kyle BuschM&M's
Toyota
524Jeff GordonPepsi Max
Chevrolet
614Tony StewartBass Pro Shops/Mobil 1
Chevrolet
729Kevin HarvickJimmy John's
Chevrolet
811Denny HamlinFedEx Ground
Toyota
920Matt KensethHome Depot/Husky
Toyota
1039Ryan NewmanQuicken Loans
Chevrolet
112Brad KeselowskiMiller Lite
Ford
1217Ricky Stenhouse Jr.Best Buy
Ford
1315Clint Bowyer5-Hour Energy
Toyota
1456Martin Truex Jr.NAPA Filters
Toyota
1599Carl EdwardsSubway
Ford
1627Paul MenardMenards/Serta
Chevrolet
1716Greg Biffle3M/Novec
Ford
1843Aric AlmirolaFarmland
Ford
191Jamie McMurrayMcDonald's
Chevrolet
2031Jeff BurtonCheerios
Chevrolet
2188Dale Earnhardt Jr.National Guard
Chevrolet
229Marcos AmbroseDeWalt
Ford
2351AJ AllmendingerGuy Roofing
Chevrolet
2434David RaganFront Row Motorsports
Ford
2578Kurt BuschFurniture Row Racing
Chevrolet
267Dave BlaneySany
Chevrolet
2736J.J. YeleyAccell Construction
Chevrolet
2895Scott SpeedLeavine Family Racing
Ford
2942Juan Pablo MontoyaTarget
Chevrolet
3093Travis KvapilBurger King/Dr. Pepper
Toyota
3138David GillilandLong John Silver's
Ford
3222Joey LoganoShell-Pennzoil
Ford
3347Bobby LabonteGLAD
Toyota
3483David ReutimannBurger King/Dr. Pepper
Toyota
3519Mike BlissPlinker Tactical/Value Place
Toyota
3635Josh WiseBlockbuster Video
Ford
3730David StremmeSwan Racing
Toyota
3833Landon CassillRichard Childress Racing
Chevrolet
3944Scott RiggsNo Label Watches
Ford
4010Danica PatrickGoDaddy.com
Chevrolet
4187Joe NemechekNEMCO Motorsports
Toyota
4232Ken SchraderSafe Skies Locks
Ford
4313Casey MearsGEICO
Ford
Tv: Sportklub hétfő 01.00ó
 forrás: Irace.hu

Rosberg nyerte az utolsó tesztnap első részét

Nico Rosberg vezeti az utolsó tesztnapot a Mercedes volánja mögött Barcelonában. A némethez hasonlóan Fernando Alonso is a Pirelli lágy keverékeivel gurult pályára a Ferrarival. A csapatok trükköznek a gumijelölésekkel, addig Kimi Räikkönen problémái megoldódni látszanak. 



A csapatok a szombati tesztnaphoz hasonlóan ma is napos és száraz időre virradtak, ami mindenképpen pozitív volt a csütörtöki és a pénteki esőzések után.

A reggeli órákban a legnagyobb kérdést Räikkönen szereplése jelentette, mely egészen a zöld jelzésig kérdéses volt. A finn „Jégember” végül vállalni tudta a körözgetést és pályára vitte a frissített Renault motorral hajtott E21-es versenygépet. Sokáig azonban nem örülhetett, hiszen az installációs kört követően kiderült, hogy problémák vannak a sebességváltójával, amiből folyt az olaj.

A szombati napot az erős gyomorfájdalmai miatt kellett kihagynia. Akkor Davide Valsecchi, a Lotus harmadik vezetője, és Romain Grosjean ült autóba.
A Lotustól Mark Slade versenymérnök úgy nyilatkozott, hogy a finn “Jégember” leghamarabb csak az ebédszünetet (13:00-14:00) követően térhet vissza a pályára.

Nos, a Lotus 5 perccel az ebédszünet leintése előtt újra kiküldte a pályára (lágy gumikon) a finnt, ami jó hír lehet számára a folytatást illetően. A fő problémát az jelentette, hogy a csapatnak nincs új sebességváltója, így a rendelkezésükre álló elemekkel kellett megoldaniuk a problémát. 

A csapatok nem tétlenkedtek, és rögtön belekezdtek a munkába. Alig telt el pár perc a zöld jelzés után és már mindenki kint volt a pályán, méghozzá egyszerre. A Mercedes, a Ferrari, a Red Bull és a Williams is szenzoros mérésekkel kezdte a napot.

A Williams szombathoz hasonlóan egy új aerodinamikai csomagot próbált ki, melynek részeként egy frissített kipufogó is helyet kapott a gépen, míg a Red Bull többek között egy új diffúzort vitt pályára.

Ugyanez a Mercedesnél egy frissített első szárny volt.

Az ebédszünetig több rövidebb etapot is láthattunk a Pirelli lágy keveréken.

A csapatok rendkívül óvatosak voltak, és a fotósok bizonyos mértékű kitiltása mellett több alkalommal is jelöletlen abroncsokkal gurultak ki a bokszból.

Körök száma a szünetben: Alonso (64) – Bianchi (62) – Vettel (59) Rosberg (53) – Pic (53) – Ricciardo (46) – Hülkenberg (46) – Button (44) – Maldonado (42) – Di Resta (38) – Räikkönen (7)


1. RosbergMercedes1:20.130m
2. AlonsoFerrari1:20.494m
3. ButtonMcLaren1:21.444m
4. HülkenbergSauber1:21.541m
5. Di RestaForce India1:21.664m
6. MaldonadoWilliams1:22.415m
7. VettelRed Bull1:22.514m
8. PicCaterham1:23.115m
9. BianchiMarussia1:23.167m
10. RicciardoToro Rosso1:23.628m
11. RäikkönenLotus1:24.369m
forrás: f1-live.hu

Sam Soliman is pozitív tesztet produkált

A Német Boksz Szövetség (BDB) bejelentése szerint pozitív doppingtesztet produkált a február 1-i Felix Sturm elleni IBF középsúlyú eliminációs mérkőzés után a találkozót pontozással megnyerő Sam Soliman. 


A szövetség első embere, Thomas Pütz a Bildnek nyilatkozva elmondta, az ausztrál bunyós „A” mintájában egy nagyon nehezen kimutatható, úgynevezett designer drogot találtak, amelyet stimuláló hatása miatt használnak. 

Az illetékesek már értesítették a Nemzetközi Doppingellenes Ügynökséget, illetve a IBF szövetséget, Solimanra pedig vélhetően meghallgatás vár a jövőben. 

Érdekesség, hogy a hírek szerint Soliman a mérkőzést megelőzően még azok táborát erősítette, akik a véletlenszerű, vérvétellel is kombinált doppingtesztek bevezetése mellett kardoskodnak.

forrás: profiboksz.hu

NBI: A Veszprém Tatabányán hengerelt

A férfikézilabda-bajnokság szombati játéknapján az MKB Veszprém és a Pick Szeged is nyerni tudott.

 

Nehezebb dolguk a szegedieknek volt, hiszen az Orosháza jól tartotta magát, és a szünetben egál volt: 16-16-nál vonultak pihenőre a felek. Sőt, a 40. percig is ikszre állt a Szeged, ám a hajrát jobban bírták, és végül behúzták a kötelezőt: 35-31-re hozták a találkozót.

A Veszprém ennél jóval könnyebben nyert. A Tatabánya vendégeként már a szünetben eldöntötték a mérkőzést, hiszen 17-8-ra megléptek. A második félidőben a különbség pedig csak nőtt, végül közte 13-al fejezték be az összecsapást.

A hölgyek mezőnyében a Vác és a Békéscsaba izgalmas mérkőzést vívott: a szünetben a vendégek még háromgólos hátrányban voltak, végül eggyel mégis nyerni tudtak.

férfiak:
Orosháza-Linamar - Pick Szeged 31-35 (16-16)
Grundfos-Tatabánya - MKB Veszprém 20-33 (8-17)


nők:
Budapest Bank-Békéscsaba - Vác 25-26 (14-11)
Siófok-Galérius Fürdő - DVSC-Fórum 28-19 (14-9)
ÉTV-Érd - BSE 30-20 (16-10)

 forrás: sport24.hu

 

 

Talmácsi inni és enni sem tud rendesen

Elhagyta a szegedi arc-, állcsont- és szájsebészeti klinikát Talmácsi Gábor. A világbajnok motorost saját kérésére Piffkó József professzor műtötte Szegeden, miután egy hete súlyos balesetet szenvedett Ausztráliában.

 „Örülök, hogy Szegedet választottam - mondta a delmagyar.hu-nak Talmácsi. - Nagyon jó kezekbe kerültem. Nem gondoltam volna, hogy a fővároson kívül is találok ilyen minőségű egészségügyi intézményt."

 A világbajnok magyar motorost saját kérésére műtötték meg Szegeden – a melbourne-i kórházból utazott ide. Éppen egy héttel korábban szenvedett Ausztráliában súlyos balesetet: a Superbike gyorsaságimotoros-világbajnokság idénynyitó viadalának szabadedzésén hatalmasat bukott. 

A 31 éves pilóta egy olajfolton megcsúszva esett el, rövid időre az eszméletét is elvesztette. Hétfőn hagyta el a melbourne-i kórházat, majd repülőre ült és hazautazott. A versenyző számára azonban nem kérdés, hogy amint lehet, visszatér a versenyhez.

"Bár nem ez volt a legnagyobb balesetem, úgy még soha nem estem, hogy elvesztettem volna az eszméletemet - folytatta Talmácsi. - Nem is emlékszem semmire, csak a fájdalmak maradtak meg. De érvényes szerződésem van, jó helyen is vagyok, így nem kérdés, hogy visszaülök a nyeregbe. Ez volt az első vb-verseny idén, nem ilyen kezdésre számítottam. 
De próbálom a dolog pozitív oldalát nézni, hiszen akár járhattam volna ennél sokkal rosszabbul is."

Talmácsi Gábor egyelőre sem inni, sem enni nem tud rendesen, Szegedről is szülei vitték haza tegnap délelőtt. Bízik azonban benne, hogy nem vesz majd sok időt igénybe a gyógyulása, és hamarosan újra versenyezhet.

forrás: hatharom.hu

 

 

Oriola: Norbert bármikor bármire képes lehet

Ha valaki, akkor Pepe Oriola biztosan jól ismeri Michelisz Norbertet riválisként, hiszen ők ketten 2012-ben egy egész éven átívelő, izgalmakban bővelkedő harcot folytattak egymás ellen a Yokohama Trophy megnyeréséért. A WTCC privát bajnoka végül a Zengő Motorsport magyar pilótája lett, és spanyol riválisa szerint nem kérdés: Norbi a jövőben is bármire képes lehet a WTCC-ben.



Pepe Oriola szombaton, néhány nappal 2013-as terveinek hivatalos bejelentése után válaszolt a P1race kérdéseire. A vele készített interjúnkból kiderül, bár a makaói történések után (tudniillik, Oriola a szezon utolsó futamán kilökte Norbit) jócskán megcsappant idehaza a 18 éves spanyol népszerűsége, ám ő továbbra is barátként tekint Michelisz Norbira, hálás Zengő Zoltánnak, amiért mindig otthonossá varázsolja számára a magyarországi futamokat, és idén is a hungaroringi hétvégét várja a legjobban. 

 - Hogyan készülsz az új, 2013-as szezon kihívásaira? Hogy tartod formában a testedet és az elmédet?

Pepe Oriola: - Az elmúlt három hónap minden napján egy személyi edzővel dolgoztam együtt, emellett heti háromszor gokartoztam, mindezt az ügyvédi tanulmányaimmal összeegyeztetve. Próbálok nyugodt maradni, miközben az idei WTCC-szezon rajtjára készülök.


- A motorsportokban az utóbbi időben minden változik. Új gyártók jönnek és mennek, a versenyzők egyik csapatból és egyik sorozatból a másikba vándorolnak, és kevés stabil pont van. Olyan kicsit, mintha minden mozogna. Örülsz, hogy Neked biztos helyed van a SEAT-nál a WTCC-ben? 

- Nos, ami azt illeti, ez sem igaz így teljesen. Valóban idén is egy SEAT-tal fogok versenyezni a WTCC-ben, de nem a hivatalos csapatban, mert a SEAT nem indít ilyet. Ehelyett a privát csapatom, a Tuenti Racing színeiben fogom folytatni, a SEAT Sport támogatásával. De a költségvetésemet is a saját szponzoraimnak köszönhetem, és nem egy hivatalos márkának.


- A Lukoil SEAT Team megszűnésével, és Gabriele Tarquini, Alekszej Dudukalo és Tiago Monteiro márkaváltásával úgy tűnik, a Münnich Motorsporthoz frissen igazoló Rob Huff mellett Te lehetsz idén a SEAT elsőszámú reménysége a WTCC-ben. Készen állsz rá, hogy sikerre vezesd a spanyol márkát?

- Számomra megtiszteltetés, hogy a SEAT egyik modelljét vezethetem a WTCC-ben, de ne feledjük, hogy a világbajnoki címvédő, Robert Huff, és a jelenlegi GT1-es világbajnok Marc Basseng is SEAT-tal fog versenyezni idén. Szóval jelen állás szerint mi hárman fogjuk képviselni és vezetni a sikerek felé ezt a márkát.



- Michelisz Norbert idén BMW-ről Hondára vált, és többé nem indulhat a Yokohama Trophy küzdelmeiben, ahol tavaly előtted lett bajnok nagy csatában. Mi a helyzet Veled? Te indulhatsz idén a privát értékelésben?

- Nem. Tavaly év végén második lettem Norbert mögött a Yokohama Trophy éves értékelésében, és ennek következményeképpen a szervezők nem engedik, hogy 2013-ban is elinduljak a Yokohama Trophy-ban. Ez egyben azt is jelenti, hogy folytathatom a harcot a barátommal, Norberttel, csak épp ezúttal már az abszolút értékelésben.


- Nagyon jól ismered Norbit riválisként. Mit gondolsz, képes lehet idén megszorongatni a Honda gyári pilótáit, Tarquinit és Monteirót?

- Norbertre én úgy tekintek, mint aki bármikor bármire képes lehet, és álmom, hogy az idei szezon végén mindketten a top5-ben végezzünk.



- Rengeteg márka lesz idén a mezőnyben. Honda, Chevrolet, SEAT, BMW, Lada. Melyik márka lehet szerinted a nyerő?

- Úgy gondolom, hogy bármelyik márka eséllyel veheti célba idén a világbajnoki címet. Remélem, a SEAT jár majd sikerrel.


- Idén nem szerepel spanyol helyszín a WTCC versenynaptárában. Csalódott vagy, hogy ezúttal nem versenyezhetsz majd hazai szurkolóid előtt? Melyik versenyt várod így a legjobban?

- Számomra nem olyan nagy probléma, hogy idén nem jön a mezőny Spanyolországba, mivel nagyon fiatal vagyok még, és így eleve keveset versenyeztem eddig idehaza. Nem illendőségből mondom, mert őszinte vagyok, de a legnagyobb örömmel a magyarországi fordulót várom, mert ott sokkal több ember van a lelátókon, mint bármelyik másik helyszínen, és mindig nagyon élvezem a hungaroringi versenyeket. Ott tényleg otthon érzem magam. Zengő úr mindig gondoskodik róla, hogy így érezzek, és rengeteg mindenben szokott segíteni, amikor ott vagyok.


forrás: P1Race.hu

V8 Supercars: Stoner a fél mezőnyön átrágta magát

A MotoGP tavaly év végén visszavonult kétszeres világbajnoka, Casey Stoner e hétvégén túlesett a tűzkeresztségen, hiszen teljesítette első versenyhétvégéjét autóversenyzőként, az ausztrál V8 Supercars bajnokságban. Stoner az adelaide-i szezonnyitó pénteki első futamán még egy defekt miatt kiesett, szombaton viszont a fél mezőnyön átrágta magát, és 15.-ként ért célba.


Az előzőnapi kiesése miatt ugyanis ezúttal a 30 fős mezőny végéről kellett rajtolnia, de becsületére legyen mondva, hogy nem kevesebb mint 15 pozíciót tudott javítani rajthelyéhez képest a leintésig, miközben a verseny 8. leggyorsabb körét is megfutotta. Semmiképp sem vallott tehát szégyent első versenyhétvégéjén autóversenyzőként, de nem tagadja, van még hová fejlődnie.

„Tegnap végre megízlelhettem az autóversenyzés valós ízét, és összességében azt kell mondanom, hogy most már valamivel több sejtésem van a dolgokról. Volt néhány dolog, ami miatt aggódtam előzetesen, de végül jobban ment, mint gondoltam. Rengeteg mindenre kell figyelni a pilótafülkében, illetve a beállítások és a futómű-geometria kapcsán, és miután 24 éven át csak a motorokról tanultam, sok időre lesz szükségem, mire mindent megértek a versenyautók működéséről” – kezdte élménybeszámolóját az autosport.com-nak nyilatkozva az ausztrál.


„Kifejezetten elégedettek vagyunk a teljesítményünkkel. Tegnap nem tudtuk megfelelő működésre bírni az autót, de ma már kétségkívül jobban boldogultunk vele, és én is magabiztosabbnak éreztem magam a volán mögött. Remélhetőleg idővel minden jön majd magától, de őszintén szólva én csak szeretném jól érezni magam, és versenyezni egy jót néhány fickóval” – árulta el fő indítékait Stoner, akinek tehát világmegváltó szándékai és tervei nincsenek az autósportokban.

„A fő célom ma az volt, hogy ne fékezzem defektesre a kereket, ahogy tegnap, beérjek a célba, és megpróbáljam minél jobban élvezni a vezetést. Mindenkivel nagyon jó volt versenyezni, mindannyian hagytunk egymásnak elég helyet, és volt néhány komoly csatám a pályán. Ez nagyon-nagyon élvezetes volt, és most azt kívánom, bárcsak holnap is lenne egy verseny. De sajnos ez a hétvége most ennyi volt” – fogalmazott lelkesen új „játékszeréről” az ausztrál, akinek a V8 Supercars következő versenyére május első hétvégéig kell várnia.

forrás: formula.hu

Hamilton állítja, a Mercedes versenyt nyerhet idén

Amióta megérkezett a Mercedeshez, Lewis Hamilton végig igyekezett alacsonyan tartani a várakozásokat - a pontok elérését, a versenyek befejezését tartotta a csapat legfőbb célkitűzésének az idei szezonra.
Utolsó tesztnapját követően azonban némileg átértékelte a helyzetet. 


Hamilton szombaton 1:20,556-os legjobb köridőt jegyzett Barcelonában, aminek egyik riválisa sem tudott a közelébe kerülni, és amire a sport résztvevői és követői egyszerre kapták fel a fejüket.
„Azt hiszem, a szezon egy pontján képesek leszünk majd arra, hogy versenyt nyerjünk” - jelentette ki Hamilton a szombati nap végén. - „Legalábbis remélem, hogy így lesz, de hogy pontosan a szezon melyik szakaszában, azt nem tudom.”

Mindehhez azonban gyorsan hozzátette az ilyenkor szokásos mondókát is, felhívva mindenki figyelmét, hogy ne lássanak bele a kelleténél többet a tesztbe, hiszen ő nem a riválisokhoz, hanem a csapat 2012-es formájához viszonyította a Mercedes fejlődését.

„Valójában nem történt semmi olyan, amin meg kellene lepődni, Mindenki a saját programját végezte eltérő üzemanyagszinttel, szóval csak egy átlagos tesztnap volt” - mondta.
„Fontos, hogy továbbra is két lábbal álljunk a földön, és felismerjük, hogy még mindig rengeteg feladat áll előttünk. A Mercedes mindenesetre kiváló munkát végez a motorok és az autó terén is. Mindenképpen jobb a helyzet, mint tavaly.” 

forrás: hírado.hu

A Bükkben és a Zemplénben is lehet síelni

A Bükkben és a Zemplénben is lehet még síelni, kiváló hóviszonyok várják a téli sportok kedvelőit.

A bükki síparadicsomban, Bánkúton 29 centiméteres a hó vastagsága, a síklub honlapja szerint a hőmérséklet mínusz 2 fok.

Vasárnap 9 órakor két felvonót üzemelnek be, és négy pályán lehet síelni.

A sátoraljaújhelyi Zempléni Kalandpark pályáit a hóágyúzásnak köszönhetően 175 centiméteres hó borítja, ebből 25 centiméter a természetes hó. Itt három pályán hódolhatnak szenvedélyüknek a síelők.

forrás: MTI

NHL: 13 gól és hosszabbítás Montrealban

A Pittsburgh Penguins hosszabbítás után 7–6-ra nyert a Montreal Canadiens otthonában az észak-amerikai profi jégkorong-bajnokság (NHL) legutóbbi játéknapján. A Vancouver Canucks 5–2-re megverte az ötmeccses győzelmi szériával hozzá látogató Los Angeles Kingst.


 ALAPSZAKASZ, 43. JÁTÉKNAP

Philadelphia Flyers–Ottawa Senators 2–1


Boston Bruins–Tampa Bay Lightning 3–2


Buffalo Sabres–New Jersey Devils 4–3 – szétlövéssel


Winnipeg Jets–Washington Capitals 0–3


Montreal Canadiens–Pittsburgh Penguins 6–7 – h.u.


Caroina Hurricanes–Florida Panthers 6–2


Phoenix Coyotes–Anaheim Ducks 5–4 – szétlövéssel


Vancouver Canucks–Los Angeles Kings 5–2


San Jose Sharks–Nashville Predators 2–1


forrás: NSO.hu

NBA: Jennings 19 asszisztot jegyzett a Toronto ellen

Brandon Jennings karriercsúcsot jelentő 19 assziszttal segítette győzelemhez az észak-amerikai profi kosárlabda-bajnokság (NBA) legutóbbi játéknapján a Milwaukee Buckst, amely hosszabbításban verte meg 122–114-re a Toronto Raptorst.


 ALAPSZAKASZ, 113. JÁTÉKNAP

Philadelphia 76ers–Golden State Warriors 104–97


Chicago Bulls–Brooklyn Nets 96–85


Milwaukee Bucks–Toronto Raptors 122–114 0 h.u.


Portland Trail Blazers–Minnesota Timberwolves 109–94


forrás: NSO.hu

Végeztek az egyik legismertebb lesifotóssal

Végeztek Rómában egy ismert, többek közt Beyoncét és Brad Pittet is fotózó paparazzóval: Daniele Lo Presti holttestét az utcán találták meg, fejbe lőtték.
 
A rendőrség szerint lehetséges, hogy kapcsolat van a férfi munkája és halála között. "Kivégzésének" módja vélemények szerint maffiaszerű módszerekre emlékeztet.
 
A 42 éves fotós holttestére az olasz főváros Testaccio nevű kerületében találtak rá, egy ottani sportpályára járt futni. Barátai vették észre, akikkel közös edzést beszélt meg a pályára csütörtökön.
 
Daniele Lo Presti többek közt Rihannáról, Beyoncéról, Scarlett Johansonról készített lesifotókat, de sikerült lencsevégre kapnia Stefano Dolcét és Domenico Gabbanát is jachtjukon. Egyik "legnagyobb dobása" az volt, amikor Máltán Brad Pittről és asszisztenséről készített fényképeket, amelyek a hírek szerint igencsak felbőszítették a színész menyasszonyát, Angelina Jolie-t.
 
Egy nyomozásban részt vevő forrás szerint a fotóssal egyetlen lövés végzett, amelyet egy kis kaliberű fegyverből adtak le. "Lo Presti jól ismert paparazzo volt, képei sokakat kellemetlen helyzetbe hoztak" - mondta a rendőrségi forrás, megjegyezve, nem zárják ki, hogy munkája okozta a vesztét. "Átnézzük legutóbbi megbízatásait, telefonját és a számítógépét" - részletezte. Egyelőre azonban semmi jele annak, hogy a hírességek, akiket "célba vett", bármilyen módon is érintettek lennének.
 
A fotóst öt évvel ezelőtt zsarolók kezdték ki, felgyújtották kocsiját, megfenyegették családját. Még bonyolultabbá teszi az ügyet, hogy múlt hónapban rejtélyes körülmények között motorbalesetben meghalt egy kollegája, Danilo Ceretti, akivel a LaPresse ügynökségnél dolgozott együtt - írta a The Daily Mail című brit lap.

forrás: MTI

Osztrák és német lapok Matolcsy jegybankelnöki kinevezéséről

Matolcsy György jegybankelnöki kinevezéséről közöltek cikkeket a vezető osztrák és német lapok szombaton.

Matolcsy György kinevezésével egy olyan embert tett meg Orbán Viktor a pénzügyi stabilitás legfőbb őrévé, aki a pénzügyi szegmens üzleteit hókuszpókusznak, a rablás és lopás egy kedvesebb módjának minősíti - írta a Der Standard című liberális napilap. Noha az EU-ban a független központi bankok szentnek számítanak, Matolcsy gyakran taglalta, mi mindent tudna tenni a jegybank annak érdekében, hogy a kormánnyal közösen felélénkítse a növekedést - fogalmazott jegyzetében András Szigetvari.

Önmagában véve Orbán sok vitatott lépése jól alátámasztható - állt a cikkben. Példaként a banki különadót említette a szerző. Más lépések - írta - problémásak, nem különböznek azonban nyugat-európai eljárásoktól, ahol "szintén politikai színezet szerint választják ki a jegybankelnököt" - írta a Der Standard.
http://derstandard.at/1362107216689/Orban-nimmt-Notenbank-ein-Nationalistische-Trutzburg

Orbán bizalmasát helyezi a jegybank élére - fogalmazott a Die Presse. Matolcsy György a névadója a "matolcsyzmus" kifejezésnek, amely "nemcsak féktelen öntömjénezést, nagyszabású bejelentéseket és fellengzős víziókat takar, hanem egy olyan gazdaságpolitikát is, amely +unortodoxnak+ nevezi magát és Magyarország +gazdasági szabadságharcát+ írta a zászlajára" - írta Peter Bognar, a konzervatív napilap budapesti tudósítója.

A távozó jegybankelnök, Simor András kezdettől szálka volt Orbán Viktor szemében, mégis vonakodott a jegybankot a kormány szolgálatába állítani - állt a cikkben. "Nyilvánvalóan éppen ezt fogja most tenni Matolcsy" - fűzte hozzá. Mint azt már kinevezése előtt sejteni engedte - írta a lap -, az új MNB-elnök az egyesült államokbeli Federal Reserve mintájára a kormány "stratégiai partnereként" akar hozzájárulni a magyar gazdaság akadozó motorjának felpörgetéséhez.
http://diepresse.com/home/politik/aussenpolitik/1350955/Orbn-setzt-Vertrauten-als-Notenbankchef-ein?from=suche.intern.portal

A Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) című német konzervatív lapban az Orbán Viktor jobbkeze lesz Magyarország valutaőre című írás szerzője, Michaela Seiser kifejtette: Matolcsy miniszteri tevékenységét "kapkodó és antiliberális" gazdaságpolitika jellemezte, ami "felháborította a nemzetközi befektetőket". A felháborodást egyebek között az "újraállamosítási tervek" és a "rajtaütésszerűen bevezetett, bankokat és fontos ágazatokat terhelő válságadók" váltották ki.

A FAZ szerzője hozzátette: Matolcsy a Nemzetközi Valutaalappal (IMF) "is konfliktusban áll", és ellenezte az együttműködést a nemzetközi pénzügyi szervezettel.

A magyar kormány 15 oldalnyi alkotmánymódosítást készített elő a tavaly életbe lépett, 45 oldalas alaptörvényhez, amely "gyakorlatilag visszájára fordít minden olyan engedményt, amelyre a kormányt az elmúlt egy év során rákényszerítették" - írta az Alkotmányos bosszú címmel, pénteken megjelent újabb vendégpublikációjában Kim Lane Scheppele, a Princetoni Egyetem jogászprofesszora Paul Krugman Nobel-díjas közgazdász The New York Times-blogján.

Scheppele szerint az alaptörvény tervezett módosítása "újabb bizonyítéka annak, hogy Orbán Viktor miniszterelnök nem ismeri el hatalmának semmilyen korlátozását".
http://krugman.blogs.nytimes.com/2013/03/01/guest-post-constitutional-revenge/

forrás: MTI

NB I: A Paks és Lázok gólfesztivált rendezett Újpesten

A labdarúgó NB I 18. fordulójában az Újpest hazai pályán szenvedett súlyos, hatgólos vereséget a Pakstól. Az első félidő 16. percében szerzett vezetést Lázok tizenegyesből, ezzel indult a gólfesztivál. A paksi csatár nagy formában játszott, négyszer is beköszönt. A mérkőzés krónikájához hozzátartozik, hogy a tizenegyes előtt Antónt kiállították. 



 ÚJPEST–PAKS 0–6
(G: Lázok, 16., 36., 71., 82., Tököli, 39., 78.)


A tizenkettedik Szombathelyi Haladás a sereghajtó Siófok csapatát fogadta. Némi meglepetésre a vendégek szereztek vezetést a 39. percben Nagy Tamás fejesgóljával, ám a második félidőben hét perc leforgása alatt két büntetővel fordítani tudtak a hazaiak. Előbbit Iszlai Bence, utóbbit Halmosi Péter értékesítette. Közben két kiállítás is volt: az első büntetőnél a siófoki Takács Zoltán, a kettő között pedig éppen az első értékesítő Iszlai mehetett idejekorán zuhanyozni.


HALADÁS–SIÓFOK2–1 

(G: Iszlai 69. – 11-esből, Halmosi 76. – 11-esből, ill. Nagy T. 39.)

Gól nélküli döntetlent játszott a címvédő DVSC-Teva a 13. helyen álló Kecskeméti TE-Phoenix Mecano. 

Kecskeméti TE-Phoenix Mecano-DVSC-Teva 0-0

A listavezető Győr a télen visszatért Tarmo Kink hajrában szerzett góljával 2-1-re győzött Kaposváron.

Kaposvári Rákóczi-Győri ETO FC 1-2
(G: Oláh (77.), illetve Andric (65.), Kink (90.)



forrás: NSO.hu

El Clásico: A Real másodszor is megverte a Barcelonát

Ezen a héten immár másodszor csapott össze egymással a spanyol labdarúgás két gigásza, a Real Madrid és a Barcelona: a Spanyol Király-kupa után a bajnokságban is megverte legfőbb riválisát a királyi gárda.



A hazai tartalékok nem sokáig várattak azzal, hogy felhívják magukra a nagyvilág figyelmét: a 6. percben Morata szép beadását elvétették a középső védők, nem úgy Karim Benzema, aki közelről a hálóba passzolta a labdát. 1–0

Nem sokáig örülhetett azonban a vezetésnek a gólja után teljesen visszaálló Real: a 18. percben egy védelmi kihagyást követően Lionel Messi megszerezte 18. Real Madrid elleni gólját, beállítva ezzel Alfredo Di Stéfano rekordját. 1–1.


Az egyenlítést követően sem ugrott neki ellenfelének a hazai csapat, sőt kínai falat húzott 16-osa és a felezővonal közé, amellyel a vendégek szemlátomást nem tudtak mit kezdeni. A mérkőzés emiatt borzalmasan lelassult, néha nem is edzőmérkőzésre, hanem laza bemelegítő cicázásra hasonlított, 90 százalékhoz közelítő Barca-labdabirtoklással...  Bár egy Messi- és egy Morata-ziccert még láthattunk, de nem csodálkoztunk, hogy élénk füttyszó kísérte a csapatokat az öltözőbe.

Az öltözőben alapos fejmosást kaphattak a játékosok, mert ha nem is szökkent az egekbe az iram és a színvonal, sokkal izgalmasabbá vált a mérkőzés. Némi üresjárat után Morata kapott csodás labdát a szűrőként játszó Pepétől, de a fiatal játékos elhibázta ziccerét. 


Szép lassan elfogyott a lendület a Barcából, és újra előnyhöz jutott a madridi csapat: a kiválóan játszó, Messit rengetegszer szerelő Luka Modric szögletét Sergio Ramos a 82. percben tanári módon fejelte hat méterről a kapuba, három védő között. 2–1. 
 
Nem tudott már újítani a Barcelona, sőt, C. Ronaldo lőtte szét a kapufát egy szabadrúgásból – a legvégén azért Adriano érdekes körülmények között esett el a 16-oson belül Sergio Ramos mellett. Ezért is reklamált a lefújás után Victor Valdés magából kikelve, amiért piros lapot kapott.

 Real Madrid–Barcelona 2–1
 Gólszerző: Benzema (6.), S. Ramos (82.), ill. Messi (18.)

forrás: NSO.hu

BL: Csoportelsőként elődöntős a Larvik-verő ETO

A Győri Audi ETO KC 30–24-re nyert hazai pályán a Larvik ellen a női kézilabda Bajnokok Ligája középdöntőjében, ezzel biztosította helyét az elődöntőben, ráadásul mivel a címvédő Podgorica 20–20-as döntetlent játszott a Randers vendégeként, a magyar csapat két fordulóval a vége előtt megnyerte középdöntős csoportját.



 1. FÉLIDŐ

1–5. perc: Leganger és Lunde is védte a kapujára tartó első lövést. Rédei-Soós is hiába próbálkozott, Breivang pedig a kaput sem találta el. A 3. perc végén Görbicz talpról, test mellől szerezte meg az első gólt, majd Amorim is betalált egy szép testcselt követően. Riegelhuth a szélről felkanyarodva lőtte át a falat, már Lunde sem volt ezután hibátlan. 2–1

6–10. perc: Pontatlan győri támadás után Hammerseng indult és értékesítette a ziccert, de Rédei-Soós azonnal visszavette a vezetést. Sulland átlövését könnyedén védte Lunde. Leganger sem kezdett rosszul, Görbicz hétméteresét hárította, de Lekics lövésével szemben már tehetetlen volt. Breivang is talpról tüzelt, szintén eredményesen. Rédei-Soós második találatához egy blokkoló kéz segítségére is szükség volt, míg Breivang úgy vette be a hazai kaput, hogy közben kapott egy pofont. 5–4
 
11–15. perc: Lekics ügyesen került helyzetbe, de azt kihagyta. Az első norvég hetest Riegelhuth belőtte, pedig Lunde hozzáért a labdához. Leganger védett, Hammerseng lőtt, előnybe került a Larvik (5–6). Radicsevics a szélről egyenlített. Amorim előbb keményen megfogta Sullandot, majd ellökte egyik ellenfelét, sárga lap lett a jutalma. Thea Mörk előbb harcosan labdát szerzett, majd néhány másodperc múlva gólt lőtt. Amorim mintaszerű átlövéssel válaszolt. 7–7
 
16–20. perc: Szepesi is megszerezte első gólját, ismét az ETO vezetett. Az első idegborzoló játékvezetői döntést (Radicseviccsel szemben szabálytalankodtak, ám belemenést fújtak ellene) követően újból egyenlítettek a vendégek. Nem sokáig örülhettek ennek, két győri gól következett. 10–8
 
21–25. perc: Szepesi ejtésével 3–0-s győri rohamot láthattunk. Lunde védésével folytatódott a játék, majd Breivangot másodszor is kiállították két percre. Szepesi újabb találatával már néggyel ment az ETO. Hogy ne legyen minden szép, Lökét is kiállították. Amorim is követte a padra, kettős emberhátrányba került a Győr. Blanco beállóból volt eredményes. 12–9
 
26–30. perc: Edin használta ki a nagy területet, Ambros Martín 12–10-nél időt kért. Öt másodperccel Amorim kiállításának letelte előtt a vendégek is időt kértek. Sullandra jött ki a figura, egy gólra zárkózott a Larvik. Végre kiegészült a Győr, Lekics meg is törte a gólcsendjét. Hammerseng harmadik góljával ismét csak egy volt közte (13–12). A rutinos norvég klasszis a védelemben sem tétlenkedett, Görbicz szája bánta, de legalább emberelőnybe került az ETO, amit Orbán Adrienn használt ki egyből. Blanco harcolt ki büntetőt, Riegelhuth nem hibázta el. Az izraeli bírópáros erősen véleményes belemenést ítélt Lekics ellen. Az utolsó szó a félidőben Amorimé volt, góljának köszönhetően 15–13-as előnnyel vonulhatott pihenőre a magyar csapat. 15–13

 
2. FÉLIDŐ


31–35. perc: Szepesi elügyetlenkedte támadásban, Riegelhuth hetesből szerezte meg a második félidő első gólját. Lekics felavatta a Legangert váltó Rantalát. A 44 éves dán kapusnak Amorim is lőtt egy gólt (17–14). Sulland átlövését újra jól olvasta Lunde, Radicsevics ziccerénél ugyanakkor Rantala „analfabéta” volt. 18–14 az ETO-nak, norvég időkérés.

36–40. perc: Löke emberelőnyben, indításból szerezte meg első gólját, öttel vezet a Győr. Görbicz lövését spárgázta ki Rantala, majd Edin villant meg. Amorim passzából Lekics állította vissza az ötgólos különbséget. Amorim pihenhet két percig kétkezes lökését követően. Szerencsére a vendégek két támadást is gól nélkül zártak. 20–15
 
41–45. perc: Edin lövését Lunde hárította, 0–0-val kihúzta az emberhátrányt a Győr. Rantala védése után Mörk került nagy helyzetbe a másik oldalon, és bevarrta a léc alá a labdát. Görbicz büntetőjére Leganger állt vissza a kapuba, de hiába ment be. Mörk újabb lövését Lunde védte, de a továbbcsúszó szélső elvitte a kapus lábát, aki így rövidebb ápolásra szorult. Szepesi a szélről berepülve lövés helyett Lökének passzolt, aki beállóból nem hibázott. Hammerseng átlövésből kozmetikázta az eredményt. 22–17

46–50. perc: Ismét gondba került az ETO a visszarendeződéssel, Breivang büntetett. Görbicz varázsolta Lökének a labdát, ő pedig a hálóba juttatta. Hammerseng átlövése nem nagyon lehetett volna pontosabb, Lunde azonban hatalmas bravúrral kiütötte a labdát. Két újabb rossz győri támadás után Riegelhuth és Mörk indításból volt eredményes (23–20). Ambros Martín magához hívta játékosait, akik kisebb hullámvölgybe kerültek. 23–20
 
51–55. perc: Sikerült megállítani a Larvik rohanását (Lekics talált be), 24–20-nál a norvégok kértek időt. Amorim Rantala feje fölé bombázott, Sulland a kapu bal oldalába. Ezután a két irányítóklasszis következett: Görbicz betalált, Hammerseng nem. Amorim talált rést a falon, onnantól pedig már rutinmunka volt a számára.  Lekics bal kézzel játszotta meg Lökét, aki szintén betalált. 28–21
 
56–60. perc: Orbán indult meg, és már-már megalázó módon tette be a bal alsóba Leganger mellett a labdát. Eldőlt a mérkőzés, Herr Orsolya váltotta a hazai kapuban Lundét, és mezőnyben is pályán a győri fiatalok. Herr tehetetlen Riegelhuth hetesével szemben, de most már senkit sem érdekel ez, mint ahogy Edin gólja sem. 

Sirián Szederke is betalált, Herr pedig még védett egyet, így 30–24-re nyert a Győr, amely csoportelsőként biztosította helyét a Bajnokok Ligája elődöntőjében. 30–24

 I. CSOPORT, 4. FORDULÓ
Győri Audi ETO KC–Larvik (norvég) 30–24

forrás: NSO.hu

Hamilton „űridővel” végzett az élen, lerobbant kerék és felfüggesztés a Ferrarinál

A Mercedes AMG Petronas versenyzője már 12 óra 11 perckor megfutotta a nap legjobb idejét, mellyel jócskán a mezőny előtt végzett. Felipe Massához (Ferrari) és Adrian Sutilhoz (Force India) hasonlóan a brit is a Pirelli lágy keverékeivel autózta meg a legjobb idejét.



A Forma-1 mezőnye szép, napos időre virradt Montmelóban, mely egy igazán jó hírt jelenthet a versenyzők számára, akik csütörtökön és pénteken is javarészt esős feltételek mellett körözgethettek.

A körülmények most messze ideálisabbak voltak a helyszínen, és a csapatok aktívak lehettek.

Nem sokkal a zöld jelzés előtt a Lotus hivatalosan is megerősítette, hogy az eredeti tervekkel ellentétben nem Räikkönen, hanem a harmadik vezető, a GP2-es bajnok Davide Valsecchi ül be az E21-es volánja mögé.

A gyors üléspróba és eligazítás után a 26 éves bajnok pályára is gurult az autóval, amit ezelőtt soha nem tesztelt. A Lotus beugrója délelőtt a szokásos beállítások után összesen 16 kört tett meg a pályán és a 9. legjobb idő volt az övé. Az olasz azonban nagyon jól érezte magát a volán mögött.
 
Sőt, Davide adott esetben még Ausztráliában is szívesen vezetné 2007 világbajnokának autóját.

Délután a “visszafordított” Romain Grosjean vezette az autót, aki eredetileg szombatra és vasárnapra kimenőt kapott.

Egyelőre kérdéses, hogy mi lesz Räikkönennel, aki feltehetőleg ételmérgezéssel küzd. A csapat és a személyi edzője is bízik abban, hogy vasárnap, az utolsó tesztnapon autóba ülhet.

A Lotus számára ez nem a legjobb jó hír, mivel eredetileg Räikkönen tesztelte volna az új csomagot szombaton és vasárnap.

Eric Boullier csapatfőnök elmondása szerint ma este hoznak döntést arról, hogy ki teszteljen vasárnap a gárdánál.

Hamilton már a reggeli órákban az élre állt, aki ugyan jelöletlen gumikkal futotta a legjobb körét, Paul Hembery, a Pirelli Motorsport vezetője elmondta, a Mercedes versenyzője a lágy keverék prototípusát vitte akkor pályára.

A folytatásban közepes keveréken is gyors tudott lenni a brit, aki az ebédszünet előtt ismét beerősített, de azt már a lágy “tappanccsal” tette meg, akárcsak Sutil és Massa.
Tekintve azt, hogy a hajrában vagyunk és ez az utolsó előtti tesztnap az évadnyitó Ausztrál Nagydíj előtt, a mezőny többsége “telepakolta” az autóját. A Ferrari, mely a végleges csomagját csak Melbourne-ben próbálja ki, egy módosított első légterelőt, valamint egy új kipufogó konfigurációt és diffúzort tesztelt.

A csapatok közül a Williams rukkolt elő a leglátványosabb megoldással, mely egy Red Bullhoz hasonló kipufogó elrendezést kapott. A Mercedes sem maradt le a sorban: padlólemez, első szárny, és új motorborítás a W04-en.

Apropó, Red Bull: egy új első szárny, átdolgozott hátsó rész, módosított kipufogó konfiguráció, frissített diffúzor.

Délelőtt két alkalommal kellett félbeszakítani a tesztet. Először a Caterham, majd a Lotus leállása miatt. A maláj kiscsapat megerősítette, hogy Giedo Van der Garde egy szenzorhiba miatt állt meg.

A fejlesztéseket most nagyon óvták a csapatok, melyek kérvényezték, hogy csak az állandó FIA (piros) pass-szal rendelkező sajtósokat engedjék be a boxutcába… Ez már csak azért is kellemetlen, mert a “nagy” médiáktól is sokan tartózkodnak ott hagyományos, tesztekre készített belépővel…

A délután javarészt a hosszabb etapokról szólt. Az időjárás végig száraz maradt, mely a folytatásban sok kört eredményezett a publikum előtt.

A legnagyobb kérdést a Mercedes teljesítménye jelenti, miután a paddockban vannak olyanok is, akik szerint csak „PR” áll a gyors kör mögött.

Paul di Resta szerint a W04 különösen a harmadik szektorban volt gyors, de ő sem mer ítélkezni a gép felett. Egy biztos, az autó ma is kiegyensúlyozottan futott.

A teszt leintése előtt 22 perccel Massa incidense borzolta a kedélyeket. A brazil autójának bal első kereke egyenes szakaszon szakadt le. Valami eltörhetett az autón, ami leszakította a kereket. Valószínűleg egy elem adta meg magát a bal első felfüggesztésen.  Sérülés nem történt. Az autó megállt.


1. HamiltonMercedes1:20.558m / 116 kör
2. MassaFerrari1:21.266m / 94 kör
3. SutilForce India1:21.627m / 109 kör
4. MaldonadoWilliams1:22.305m / 34 kör
5. BottasWilliams1:22.468m / 31 kör
6. GutierrezSauber1:22.553m / 99 kör
7. WebberRed Bull1:22.658m / 58 kör
8. PerezMcLaren1:22.694m / 101 kör
9. Jean-Eric VergneToro Rosso1:23.223m / 114 kör
10. GrosjeanLotus1:23.380m / 45 kör
11. ValsecchiLotus1:23.448m / 16 kör
12. BianchiMarussia1:24.028m / 73 kör
13. Van der GardeCaterham1:24.235m / 126 kör
forrás: f1-live.hu