Az elmúlt szombaton 28 néző sérült meg a Nationwide széria utolsó méterein bekövetkezett súlyos balesetben. Kettő kivételével már mindannyian elhagyhatták a kórházat, és a két súlyos sérült állapota is stabilizálódott - egyiküket a kerítésen átrepülő kerék találta vállon illetve fejen.
Az érintett nézők közül hárman már hivatalosan is megbízták a személyi sérülésekre specializálódott Morgan & Morgan nevű jogi céget. A hírek szerint további négy családnál is látogatást tesznek a cég képviselői abból a célból, hogy őket is megnyerjék a keresetük számára, melyet a Daytona International Speedway ellen szándékoznak benyújtani.
"Amikor valaki kilátogat egy kosármeccsre és a palánk alatt foglal helyet, előfordulhat, hogy a labdáért harcoló Shaquille O'Neil az ölébe pottyan és ettől esetleg kificamodik a néző válla" - mondta John Morgan a cég alapítója. "Ebben az esetben a néző tisztában van a kockázattal. A mostani eset viszont merőben más, hiszen a néző jóhiszeműen foglalt helyet, abban a tudatban, hogy a védőkerítés meg fogja akadályozni, hogy bármi feljusson a pályáról a lelátóra."
A beadvány annak kiderítését célozza, hogy milyen magas és milyen ellenálló kell, hogy legyen egy ilyen kerítés. Morgan elmondta, hogy amennyiben kártérítésre kerül sor, a pálya üzemeltetője minden bizonnyal a kerítés gyártóját is be fogja vonnai a kifizetési tételbe.
A pályát már kétszer fogták perbe korábban, egy elcsúszásos baleset miatt és egy golfautó okozta sérülés miatt. Mindkét alkalommal peren kívül egyeztek meg a felek.
A pálya szóvívője is reagált a hírre:
"Minden jegyen olvasható az alábbi apróbetűs szöveg:" mondta Andrew Booth. "Ezen jegy tulajdonosa vállalja az esemény előtt, alatt felmerülő kockázatot, és elfogadja, hogy annak részvevői, a széria felügyeleti szerve, az esemény szervezői, az ő alkalmazottaik, ügynökeik, hivatalnokaik és a Daytona International Speedway illetve annak partnerei, beszállítói mindennemű - beleértve a gondatlanságot is - felelősség alól mentesülnek."
Ez nagyjából azt jelenti, hogy még a kerítés gyártóját sem terheli semmilyen felelősség, így nem valószínű, hogy jogilag kötelezhetik a pályát a fizetésre. Az persze más kérdés, ha szolidaritásból úgy dönt a DIS, hogy támogatja a sérültek családjait.
Tony Stewart a Daytona 500-at követően, még vasárnap délután látogatást tett a Halifax Health Medical Centerben, és bár ragaszkodott az inkognitójához, az alkalmazottak értesítették a médiát. Ezt követően az SHR megerősítette, hogy valóban ott járt a pilóta. Rick Hendick - a Kyle Larson autójából kiszakadó erőforrás a Hendrick műhelyben készült - elmondta, hogy szerinte a kerítés végezte a dolgát, viszont azt szeretnék kideríteni, hogy a váltó és a motor miért vált szét. Ehhez viszont össze kellett volna gyűjteniük minden alkatrészt, viszont a váltó darabjai közül sok eltűnt a zűrzavarban.
TOVÁBBI HÍREK
Emelkedő nézettség:
Az Egyesült Államok két legnagyobb érdeklődéssel várt és legnagyobb presztízsű autóversenye a Daytona 500 és az Indianapolis 500. Bár utóbbi szinte mindig több nézőt ültet a lelátókra - az Indianapolis Motor Speedway nagyobb kapacitása is közrejátszik -, előbbi viszont több nézőt késztet a közvetítés megtekintésére.
Kikerültek a legfrissebb nézettségi adatok a Daytona 500-zal kapcsolatban. A 2013-as futam egyértelműen sikeresnek mondható, hiszen a Nielsen Media Research mérése szerint 16,7 millió nézőt csábított a képernyők elé. Ez az elmúlt 5 év legmagasabb nézettségét jelenti (2012-ben 13.699 millió, 2011-ben 15.6 millió, 2010-ben 13.294 millió, 2009-ben 15.958 million, 2008-ban viszont 17,8 millió). A Fox eddig 10 alkalommal közvetítte az év nyitóversenyét, és ebből az idei volt a 6. legnézettebb (csak az elmúlt 4 évet sikerült felülmúlni). Az eddigi rekord egyébként az NBC-hez fűződik, 2006-ban az ő közvetítésüket 19,4 millióan látták. 2006 volt a Chase legsikeresebb éve is, azóta csökken minden évben drasztikusan az érdeklődés. De ki tudja? Lehet, hogy idén megfordul a negatív tendencia?
Johnson cáfolta, hogy szándékosan rongálta volna meg az ünneplés közben autóját:
A Daytona 500 győztese Jimmie Johnson csak nevetett a vádak hallatán, miszerint az ünneplés közben azért rongálta meg az orrát, mert valamilyen csalást szeretett volna leplezni.
"Szerencsére az autó orrának magasságát már nem ellenőrzik" - mondta Johnson arra célozva, hogy semmi értelme tönkretenni az autót, hiszen azt a részét senki sem nézegeti közelebbről.
Az összeesküvés elméleteknek éppen csapatfőnöke - az amúgy már hat alkalommal elcsípett - Chad Knaus szolgáltatott muníciót 2010-ben, mikor egy szemfüles hangfelvételen azt magyarázza a pilótának Talladegában a futam előtt, hogy amennyiben nyer, mindenképpen törje meg az autó hátulját az ünneplés során.
Az autó egyébként átment a futam utáni inspekción.
forrás: Irace.hu