Forgalomkorlátozás

Aktuális információk


EseményForgalomkorlátozás M5-ös autópálya és az M0-s autóút déli szektorának csomópontjában

Esemény kezdete

2012.03.30. 21:00

Helyszín

M5-ös autópálya Budapest felé vezető oldal, 17-es km

Esemény típusa

Hídjavítás

Korlátozás

Az autópálya Budapest felé vezető oldaláról nem lehet lehajtani az autóút M1-es autópálya felé vezető oldalára

Érintett megye

Pest megye
 
Megjegyzés  A következő csomópontban visszafordulva lehet kerülni.

Pályabejárás és az utolsó kanyar

Sokan, sokféleképpen próbálták megmagyarázni, hogy pontosan mi is történt a tavalyi valenciai futam utolsó kanyarjában. 

Michelisz Norbinál jobban azonban senki sem tudhatja, miért pördült meg méterekkel a leintés előtt. Besétáltunk át a pályára, hogy testközelből vegyük szemügyre a helyszínt, s hogy felidézzük a történteket.

Teljes cikket itt találjátok + Videó!

forrás: zengomotorsport.hu

Böjte Csaba atya Dabason

Dabasra érkezik Böjte Csaba atya, ferences rendi szerzetes, a dévai Szent Ferenc Alapítvány alapítója.

Április 1-jén, virágvasárnap 18.00 órától szentmisét mutat be a Dabas-Diego Sportcsarnokban. Minden keresztény testvért hívnak és várnak erre az ünnepi alkalomra!

A rendezvényen  adományaikkal segíthetik Böjte Csaba atya karitatív szolgálatát!

forrás:  dabas.info.hu

Visszavonták az államfő doktori címét!

A Semmelweis Egyetem szenátusa csütörtök este az egyetem médiaoldalán közzé tette azt a határozatot, amellyel a nap folyamán Schmitt Pál államfőt megfosztotta az 1992-ben megszerzett kisdoktori címétől.

Tulassay Tivadar, az egyetem rektora a szenátusi ülést követően tartott sajtótájékoztatóján jelentette be, hogy 33 igen és 4 nem szavazattal döntöttek az államfő doktori címének visszavonása mellett.

A dokumentum szerint Schmitt Pál, mint egykori pályázó úgynevezett kisdoktori dolgozata nagy terjedelmű szövegazonos fordításon alapul, az egyetemi doktorátus megszerzésének feltételei közül a tudományos munka módszereinek alkalmazásával készített értekezés szakmai-etikai kritériumainak nem felelt meg, ezért dr. Schmitt Pál egyetemi tudományos fokozatát (dr. univ. címét) a Semmelweis Egyetem Szenátusa visszavonja.

Az államfővel kapcsolatos plágiumgyanú miatt felállított, a Semmelweis Egyetem által felkért tényfeltáró testület megállapításainak összefoglalóját az intézmény kedden a honlapján hozta nyilvánosságra. A tényfeltáró bizottság jelentése szerint a doktori eljárás hiányosságokkal ugyan, de formailag megfelelt az akkor még önállóan működő Testnevelési Egyetem gyakorlatának, az egyetem azonban szakmai hibát követett el, amikor a szövegazonosságokat nem tárta fel időben.     Schmitt Pál Szöulban az MTI Hírcentrum tudósítójának szerdán úgy nyilatkozott: nem mond le a köztársasági elnöki posztról, és - mint közölte - számára a plágiumgyanút vizsgáló tényfeltáró bizottság végkövetkeztetése "egyfajta elégtétel".

Az államfő elmondta, egy pillanatig sem gondolta, hogy le fog mondani, mivel szerinte nem azért választották a köztársaság elnökének, hogy húsz évvel ezelőtt milyen kisdoktorit írt, hanem "valószínű más egyéb kvalitások miatt". Leszögezte: a munkáját "változatlan felelősséggel" végzi.

Húsvéti Nyuszivonat

Kis vonat indul március 31-én 14.00 órakor a rendőrség parkolójából.

Útirány:
Bartók Béla út–Vörösmarty utca–Vasút út–Kossuth Lajos út–Szent István út–Fő út–Szent János út–sári templom–Sári Szlovák Udvar
Visszaindulás:
18.00 órakor a fenti útvonalon
Programok:
Március 31. (szombat) 15.00–18.00 óráigHúsvétváró délután a Sári Szlovák Udvarban – locsolószokások, kézműves foglalkozások, állatsimogató

Március 31. (szombat) 15.00–18.00 óráigHúsvéti ünnepváró délután a Kossuth Művelődési Központban – kézműves foglalkozás, kézműves kirakodóvásár
Kis vonat indul április 6-án 15.00 órakor a rendőrség parkolójából.
Útirány: Bartók Béla út–Szent István út Kossuth Lajos út–Vasút út–Dabasi-szőlősi Közösségi Ház
Visszaindulás:
18.00 órakor a fenti útvonalon (felszállás a kijelölt autóbuszmegállókban)
Program: Április 6. (péntek) 16.00–20.00 óráiga Dabasi-szőlősi Közösségi Házban húsvéti kézműves foglalkozások és játékok
Kedves Gyerekek! A kis vonaton az önkormányzati nyuszi fogad benneteket. Ha elmondjátok neki kedvenc locsolóverseteket, vagy énekeltek egy kedves kis dalt, egy festett nyusziarcot és más apró ajándékot kaptok.
Érvényes viteldíjak a gumikerekes kis vonaton:
  • 3 éves kor alatt: ingyenes
  • 3–6 éves kor között: 80 Ft
  • 6–70 éves kor között: 250 Ft/fő
  • 70 év felett: ingyenes
  • 3 év alatti gyermekkel utazó személy: 150 Ft
forrás:  dabas.info.hu

Az FIA és a Red Bull sem bünteti meg Vettel-t

Dr. Helmut Marko, a Red Bull Motorsort tanácsadója egyértelművé tette, hogy a világbajnok osztrák istálló sem tervezi azt, hogy megbünteti 2010 és 2011 bajnokát a Malajziában történtek miatt.
Sebastian Vettel nyugodtan várhatja a Kínai Nagydíjat.

Sebastian Vettel egy nagyon gyenge hétvégét zárt Malajziában, ahol még pontot sem szerzett. A német versenyző könnyedén behozhatta volna a gépét a negyedik helyre, ám a lekörözéseknél összeakadt Narain Karthikeyan (HRT) autójával, és defektet kapott.

A címvédőnél azonnal elszakadt a cérna, és keményen bemutatott az indiainak az RB8 volánja mögött.

Annak ellenére, hogy Seb vétett az FIA etikai kódexe ellen, a szövetség nem indít eljárást ellene.

A német pilótának eredetileg le kellett volna állítania az autóját a verseny végén, de ennek nem tett eleget, és a korábbi hírek arról szóltak, hogy a történtek miatt megfedésre, vagy büntetésre számít a Red Bull istállótól.

Most Dr. Helmut Marko, a Red Bull Motorsport tanácsadója a német Sport Bild hasábjain elmondta, szó sincs erről és hülyeségnek tartja a sajtóban megjelent híreket.

„Semmit sem akarunk tenni. Az igazság az, hogy biztonsági okokból ki akartuk őt hozni, mivel a fékei túlhevültek, de problémái voltak a rádiójával, így fordult elő az, hogy befejezte a futamot.”
forrás:  f1-live.hu

Irány Valencia!

A hétvégén ismét szurkolhatunk a Zengő Motorsport csapatának, hiszen második állomásához érkezik a Túraautó Világbajnokság. Michelisz Norbert és Wéber Gábor Valenciában, Spanyolországban bizonyíthatja majd újra tehetségét. 
 
A verseny helyszínére való kiutazás előtt beszélgettem Norbival a felkészüléséről, terveiről, céljairól…

- A hétvégi futam előtt csináltatok valamilyen felkészülési programot?

- Nem igazán. Valenciában már négy alkalommal is versenyeztem, a pályát már viszonylag jól ismerem. Nem éreztem így nagy jelentőségét most annak, hogy utazás előtt még leüljek szimulátorozni. Csütörtökön-pénteken majd valószínűleg körbesétálom, körbebiciklizem a pályát egy-kétszer, hogy minden emlékem megvilágosodjon.
- Sok időd nincs is most pihenni a futam előtt…
- Sajnos nincsen, hiszen a mai nap folyamán még utazom fel Pestre, egy fotózásra. Az új főszponzorom, a MOL által kiadott újságnak leszek a címlapján, s ahhoz készítenek majd néhány képet. A holnapi napomat is a fővárosban kell töltenem, így valószínűleg már haza se jövök Pécsre az utazás előtt. Azért bízom benne, hogy miután megérkeztünk Valenciába, a hétvégéig lesz egy kis időm, hogy kikapcsoljak… A szombati időmérőre pedig már teljesen koncentráltan fogom odatenni magamat.
- Milyen érzésekkel vágsz neki Valenciának?
- Nagyon izgatottan várom a hétvégét. Ha a pálya jellegét nézem, akkor úgy gondolom, hogy hasonló szereplésre lesz esélyünk, mint amilyet Monzában is produkáltunk. Viszont az tény, hogy a mezőny nagy része a bajnokság kezdete előtt több ezer kilométert tudott itt tesztelni, így nagy a valószínűsége annak, hogy több pilótának is már a kisujjában lesz a pályavezetés. Nekünk is tervben volt egy tréning, de sajnos nem tudtuk megvalósítani, pedig nagyon hasznos lett volna. Így arra számítok, hogy nehéz dolgunk lesz a spanyol futamon, még akkor is, ha a BMW versenyképes lesz, és figyelembe vesszük azt is, hogy Gáborral együtt már többször álltunk rajthoz ezen a pályán. Kevés lesz az a kétszer fél órás szabadedzés, hogy megváltsuk a világot.
- Lesz most valami közös taktikátok Gáborral?
- Valenciában már nem kell követnünk a szélárnyék-taktikát, így most az elsődleges célunk, „taktikánk” az lesz, hogy ne törjük össze, ne hátráltassuk egymást. Nem kell majd nagyon összejátszanunk, most elsősorban mindenki saját magáért fog autózni, küzdeni. Nagyon jó ösztönző ő számomra, sokat tudok tanulni tőle a vezetéstechnikában. Kiválóan tudunk együtt dolgozni, s ez megalapozza a csapaton belül jó hangulatot is, ami egy kulcsmotívuma a sikeres szereplésnek.
- Mit tartasz reálisnak a hétvégi eredményedet illetően?
- Úgy gondolom, hogy egy nagyon jó szerepléssel lesz esélyünk belekerülni az első tízbe az időmérőn. Ha már a 10. hely körüli pozíciót meg tudnám csípni, azzal elégedett lennék, hiszen a szabályok értelmében akkor a második futam az első-második sorból tudnék rajtról. Ez pedig sokat számítana, hiszen Valencia nem arról híres, hogy sokat lehet a pályáján előzni. Ha sikerülne az élről rajtolnom, akkor azt gondolom, hogy a dobogós helyezések valamelyikét is meg tudnám szerezni. Ehhez azonban kell az is, hogy megfelelő körülmények között versenyezzünk. Be kell látnunk, hogy jelenleg még nem tudjuk igazán felvenni a kesztyűt se a Chevrolet-ekkel, se a Seatokkal. A biztonságos célba érkezés lesz most a cél, s ha mindkét futamról világbajnoki pontokkal térhetek haza, akkor az már nekem nagy örömet fog jelenteni.
forrás: xlsport

Újra indul a Nike Futóklub

Vasárnaptól a Margitszigeten újra indul a Nike Futóklub, ahol ingyenes cipőtesztek, illetve szakképzett edzők várják tanácsaikkal az érdeklődőket.

  
"Nagyon remélem, hogy idén is sok új tagot üdvözölhetünk a körünkben, kezdőket és haladókat egyaránt. Hiszek abban, hogy a futás az egyik legjobb és leghatékonyabb mozgásfajta, amelynek fantasztikus testi és lelki hatása van. Várunk mindenkit szeretettel" - idézi a cég közleménye Vajda Zsuzsát, a Futóklub egyik vezetőjét.
  
A futóklub hétfőtől péntekig 17 és 20 óra között várja a vendégeket, míg szombaton 10 és 12 óra között találkozhatnak a futni vágyók.

Massa már csak tesztversenyző?

A Ferrari hatalmas hibát követ el” – írja Livio Oricchia, a brazil O Estado de S. Paulo című lap Formula-1-es szakírója, aki szerint a maranellói istálló már csak tesztversenyzőnek használja Felipe Massát.
A brazil pilóta jelenleg kap hideget-meleget a nemzetközi sajtótól, és mivel teljesítménye az elmúlt két futamon jócskán elmaradt kétszeres világbajnok csapattársa, Fernando Alonso mögött, lábra kaptak a találgatások Massa leváltását illetően.

Bár az olasz csapat határozottan cáfolta, hogy Massa helyét Serigo Pérez foglalhatja el, de a pletykák szerint már a következő futamon a mexikói pilóta ülhet majd a tűzpiros versenyautóban.
A legélesebb kritikát az olasz sajtó, azon belül is a La Stampa fogalmazta meg, mely szerint hiába tett meg a Ferrari mindent azért, hogy segítsen a brazil versenyzőn, minden igyekezet értelmetlen volt.
Az egyetlen megoldás az lenne, ha egy másik csapatot találnának neki, egy gyengébb csapattárssal.”

A Ferrari egyik meg nem nevezett munkatársa a következőt árulta el a német Auto Motor und Sportnak a kialakult helyzetről:
Mióta Jean Todt elhagyta a Ferrarit, a csapat ismét elkezdett hallgatni a sajtóra.”

Oricchio éppen ezért állítja, hogy a Ferrari nem teremt egyenlő feltételeket Massa számára.
Mostanra Massa egy tesztversenyzővé vált. Mivel a privát teszteket betiltották, ő volt az egyetlen versenyző az elmúlt két futamon, aki új alkatrészekkel kísérletezett. Ezek közül némelyik teszten olyan kicsi volt a leszorítóerő az autóján, ami teljes mértékben megmagyarázza a nehézségeit.”
De a Ferrari ezt nem árulja el, szóval ezek a nehézségek csak megerősítik a Massáról kialakult, már így is erősen megrongált képet, ami szinte már fenntarthatatlan a közvélemény előtt.”

Schmitt Pál - puskakirály

dr. Schmitt Pál - puskakirály! (csak pillants rá a logóra és nézz magadba)

Üzenet Pálnak:
Kedves doktor úr vagy nem doktor úr ha én puskáztam az iskolában attól még nem a tanár hibázott és kapott egyest hanem én!
Arról meg ne is beszéljünk ha utólag kiderül, hogy másról másoltam, akkor még az is szerencse ha felajánlják, hogy megírhatom újra  a dolgozatot.
Schmitt-jelentést itt tudod megtekinteni.

ui.: Ezek szerint az egyetemnek az összes doktoriját át kellene vizsgálni mert valószínű, hogy más politikai doktorinál is hibáztak vagy hibázhattak. Vagy nem?...
írta: Laura

Aki autót akart, most utcára kerülhet

Kik lehetnek az autóhitel-károsultak? Akik a válság előtt a lakótelepi konyhapulton kialakított utcácskák közt indították a reggelt, majd a következő húsz percben elégedetten szemlélték rongyos függöny mögül az első generációs S8 sebzett, de büszke testét a lúzerautókkal tömött parkolóban? Jó lett volna, de a válság logikája egészen más.

A bedőlt autóhitelek mögött családi drámák, évekig tartó adósságok, visszavett Suzukik, Opelek és Skodák állnak. Az autó sokszor már rég másnál van, és lehet, hogy otthon sem lesz sokáig, ha nem történik csoda. De nem történik.
Több tízezer autósról van szó, átlagemberekről, akik egyetlen aláírással tették pokollá az életüket, mert nem voltak tisztában a pénz, a tartozás és a kötelezettségvállalás fogalmával. A tragédiának évekkel a válság után sem lesz vége, mindig újratermelődik. Lénárd Mariann, a Banki Hitelkárosultjainak Egyesületét vezető közgazdász szerint, sokan csak akkor tanulják meg átlátni pénzügyeiket, amikor már elkerülhetetlen a csőd. A bajt csak tetézi, hogy sokan még ekkor sem látják át, pontosan miben hibáztak, mi az amiről a bank tehet, és miről a gazdasági válság.
A teljes cikket megtaláljátok a Totalcar.hu oldalán.
forrás: totalcar.hu

Rekorderedményes focimeccs: 58:0

58:0-ra végződött egy focimeccs Nagy-Britanniában, ami új országos csúcs.


A "rangadó" a devoni Torquayben volt vasárnap, a Wheel Power verte tönkre a Nova 2010 nevű csapatot. A győztes már eleve lendületesen kezdett, mert öt perc elteltével 5:0-ra vezetett. Ezek után kicsit kiengedett, de így is 20:0 volt az állás az első félidő végén. A másodikban azután jobban rákapcsolt, és újabb 38 góllal örvendeztette meg rajongótáborát. A mérkőzés gólkirálya 18-szor talált az ellenfél kapujába.

A korábbi brit meccseredmény-rekord 55:0 volt, 2010 novembere óta élt. 

A mostani mérkőzés további érdekessége, hogy nehezen telt ki a létszám: a megalázottak csak kilencen voltak, de lehengerlőik is csak tízen a szokásos 11-11 fő helyett. Kilenc emberrel viszont már engedélyezett a játék, így a meccs teljesen szabályos volt - adta hírül a The Sun című brit lap.

Andy Woodward, a győztes csapat menedzsere - és egyúttal játékosa - elismerőn szólt az ellenfél sportszerűségéről, nevezetesen, hogy abszolút reménytelen állásnál is folytatta a játékot. Hozzátette, hogy a sok gól jól jöhet még a bajnokság végén, ha netán a gólkülönbségen múlik a helyezés...

A vesztes oldaláról Lewis Parker edző csak annyit mondott, hogy várható volt a vereség, mert több játékosa meg sem jelent, de ekkora "ruhára" nem számított.
forrás: mti.hu

Christian Horner - gumiproblémánk van...

A Red Bull Racing megközelítőleg sem tudja hozni tavalyi formáját, Christian Horner csapatfőnök szerint a gumiproblémát nem tudják megoldani. 

A Pirelli abroncsainak megértésén dolgozik a Kínai Nagydíjat megelőző három hétben a Red Bull Racing alakulata, Christian Horner csapatfőnök szerint ugyanis ez szükséges ahhoz, hogy felzárkózzanak legfőbb riválisaikhoz.
Az osztrák alakulat Malajziában sem tudta hozni tavalyi formáját, és képtelen volt beleszólni az élen zajló küzdelmekbe: Mark Webber ugyan negyedikként ért célba, ám a kétszeres világbajnok Sebastian Vettel pont nélkül zárta a versenyt.
A Ferrari és a Sauber eközben tündökölt: Fernando Alonso meglepetésszerű győzelmet aratott, miközben Sergio Perez mindenki nagy megdöbbenésére gyakorlatilag a leintésig hajszolta a kétszeres világbajnokot.
Christian Horner úgy véli, muszáj jobban megérteniük a Pirelli gumijait ahhoz, hogy következetesebb teljesítményre legyenek képesek.
„A következetesség az egész szezon során fontos lesz. Mi kizárólag a saját teljesítményünkre összpontosítunk, ragaszkodunk terveinkhez” – mondta a szakember. „A szokásos kettő helyett Kína előtt három hét áll rendelkezésünkre, így azon fogunk majd dolgozni, hogy következetesebb teljesítményre legyünk képesek és jobban megértsük a Pirelli abroncsait.”
Adrian Newey, Sebastian Vettel Fotó: EPA
 
„Tavaly óta ugyanis a gumik változtak a legtöbbet, és azt is láthattuk, hogy különféle autók különböző helyeken tudnak gyorsak lenni. Kimi (Räikkönen) például nagyon begyorsult a maláj futam végére, hirtelen elkezdte futni a gyors szektorokat, tehát a gumik nagy szerepet játszanak.”
Horner elmondta, továbbá, ugyan már két futam lement az idei bajnokságból, az erőviszonyokat illetően továbbra sem kaptunk még tiszta képet, és véleménye szerint azok drasztikusan megváltoznak majd a szezon előrehaladtával.
„Ha a vasárnapi teljesítményt vesszük alapul, akkor egyértelmű, hogy Sergio Perez az új favorit” – viccelt a Red Bull csapatfőnöke. „Tényleg le a kalappal előtte, hiszen kiváló versenyt futott.”
„A rajongókra remek év vár, az erőviszonyok sokat változnak majd, és Malajziában is érdekesen alakultak, hiszen Sergio gyakorlatilag a leggyorsabb volt a pályán. Zárkózott fel a Ferrarira, és folyamatosan növelte a távolságot a McLaren előtt, úgyhogy az első két versenyből nem nagyon szabad messzemenő következtetéseket levonni.”
Újságírók természetesen arra is rákérdeztek, mennyire tartja esélyesnek a Szepangban parádézott Saubert arra, hogy a következő futamokon is a győzelemért szálljon harcba. „A vasárnapi versenyen az ő autójukat kellett megverni. Valójában az ő versenyző/autó kombinációjuk volt a legerősebb. Le a kalappal előttük, nem hiszem, hogy sokan számítottak erre” – válaszolt Horner.
A http://www.hirado.hu/formula1 oldalon a Forma-1 minden további híréről, érdekességéről, kulisszatitkáról is olvashatnak.
forrás: hirado.hu / formula1 / telesport.hu

Pacquiao ellen adócsalás miatt vizsgálódnak

A világbajnok bokszoló szerint a vizsgálat csak zaklatás. Viszont ha vádat emelnek, két évet is kaphat. 

Adócsalás miatt vizsgálat indult Manny Pacquiao Fülöp-szigeteki bokszzseni ellen, de az csak később derül ki, hogy elegendő bizonyíték gyűl össze egy esetleges vádemeléshez.

Manny Pacquiao-Miguel Cotto

A 33 éves, nyolc különböző kategóriában is világbajnoki címig jutott ökölvívó egyszerűen csak zaklatásnak tartja az eljárást.

 Amennyiben bűnösnek találnák, akár kétéves börtönt is kaphat.

 Pacquaio jelenleg a Boksz Világszervezet (WBO) váltósúlyú világbajnoka. Profi pályafutása alatt 54 győzelmet aratott – ebből 38-at KO-val -, háromszor kikapott és volt két döntetlenje is.
forrás: telesport.hu

Távozik a Williams csapatától Adam Parr.

A Williams Formula-1-es csapata hivatalos közleményben jelentette be, hogy távozik a csapattól Adam Parr. 

A  Williams Grand Prix Holdings PLC elnöki pozícióját a továbbiakban Nick Rose tölti majd be. A vállalat felügyeletét továbbra is az istálló névadó csapatfőnöke, Sir Frank Williams végzi majd, kinek munkáját Toto Wolff részvényes, Alex Burns vezérigazgató, illetve az igazgatótanács többi tagja segíti majd.

„2006 végén kértem fel Adamet arra, hogy csatlakozzon hozzánk és segítsen nekem a csapat irányításában – fogalmazott Frank Williams. - Az elmúlt öt évben Adam eredményei felülmúlták várakozásaimat, és hálásnak kell lennem neki az elvégzett munkáért. Fontos szerepet játszott az elmúlt évi technikai átszervezésekben, melyeknek hála idén jóval versenyképesebbek lehetünk.”
Adam Parr
fotó: WilliamsF1
 
Maga Adam Parr úgy fogalmazott, hálás a Williamsnek az elmúlt évekért, arra azonban nem tér ki, hogy miért távozik az alakulattól öt esztendőnyi szolgálat után.

„Nagyon hálás vagyok Franknek azért, hogy a Williamsnél dolgozhattam az elmúlt öt évben” – mondta. - A Williams egyedülálló csapat, több mint 500 tehetséges és nagy szívvel rendelkező emberrel, és kiváló partnerekkel úgy a Formula-1-ben, mint azon kívül. A Williams most készen áll az előrelépésre, én pedig minden jót kívánok a csapatnak.”

Parr egyébként tavaly májusban egyszer már felajánlotta lemondását a csapat vezérkarának, mivel úgy érezte, felelős azért, hogy a Williams F1-es történetének legrosszabb idényét produkálta.

Parr hivatalosan március 30-án, pénteken távozik az istállótól.

2011-ben – noha több új szakember is érkezett – számos kulcsembere hagyta ott a Williams alakulatát, többek között Sam Michael, aki idén már a McLaren Mercedes sportigazgatójaként tevékenykedik.
 
A http://www.hirado.hu/formula1 oldalon a Forma-1 minden további híréről, érdekességéről, kulisszatitkáról is olvashatnak. 
forrás: hirado.hu / formula1 / telesport.hu

Dumaszínház Dabas Motel

2012.04.14 Dumaszínház Dabas Motel

2370 , Bartók Béla út 91.

kezdés: 20:30-kor

fellépők: Badár Sándor és Kőhalmi Zoltán

forrás: dumaszinhaz.hu

Romain Grosjean vs Michael Schumacher

Romain Grosjean, a Lotus F1 Team francia versenyzője az igencsak esős körülmények között megcsúszott E20-as versenygépével, és azzal egyenesen Michael Schumacher Mercedesébe ütközött Malajziában. 

 Ebben csak az az erős, hogy ő váltig állítja, hogy Schumacher volt a hibás.




-aszerk: Kis pofám, előbb be kellene tudnod fejezni egy Forma1-es futamot és utána vádaskodni. Egyenlőre valami oknál fogva folytatod a tavalyi évben hátrahagyott Vitalij Alekszandrovics Petrov stílust.
De ajánlom figyelmedbe a videót!



Malajziai Nagydíj - Fernando Alonso győzött

Fernando Alonso nyerte vasárnap a Forma-1-es Malajziai Nagydíjat, az idei világbajnokság második futamát.

A Ferrari spanyol pilótája mögött nagy meglepetésre a mexikói Sergio Perez (Sauber) lett a második és a brit Lewis Hamilton (McLaren) a harmadik.

    A nyolcadik helyről rajtoló, kétszeres világbajnok Alonso pályafutása 28. futamgyőzelmét szerezte meg, és az élre került a pontversenyben. Perez pályafutása legjobb eredményét érte el, eddigi legjobbja egy hetedik hely volt tavaly a Brit GP-n.
    A viadal a szakadó eső miatt 51 percig állt.
    Nagy zivatarban kezdődött meg az 56 körös verseny, Hamilton megtartotta vezető pozícióját, az első kör végén a melbourne-i nyitóversenyen győztes brit Jenson Button (McLaren), az ausztrál Mark Webber (Red Bull), Alonso és Nico Rosberg (német, Mercedes) volt a sorrend mögötte. A harmadik helyről startoló, hétszeres világbajnok német Michael Schumacher (Mercedes) megpördült és visszaesett.
    Az eső következtében alaposan felázott pálya miatt szinte az összes pilóta gumit cserélt, majd a hetedik körben beküldték a biztonsági autót.
    A versenybíróság a futam kilencedik körében döntött úgy, hogy az irreális időjárás miatt időlegesen felfüggeszti a viadalt.
    A kényszerszünet után a biztonsági autó a 13. kör végén hagyta el a pályát, a pilóták gumit cseréltek. A cserék után Button összekoccant az indiai Narain Karthikeyannal (HRT), megsérült a vezetőszárnya, ezért kénytelen volt újra bemenni a boxutcába, és visszaesett a 21. helyre.
    Az újabb boxlátogatások után - jobb kerékcseréjének köszönhetően - Alonso került az élre.
    A huszadik körben változatlanul a Renault-val kétszeres vb-győztes spanyol volt az élen, mögötte Perez, Hamilton, Rosberg és a világbajnoki címvédő német Sebastian Vettel (Red Bull) következett.
    Féltávnál továbbra is Alonso vezetett, mögötte Perez, Hamilton, Vettel, Kimi Räikkönen és Webber haladt.
    Alonso az élről a 41. körben cserélt harmadszor is kereket, majd Vettel, Hamilton és Perez, valamint a többiek is a boxutcában jártak.
    Tíz körrel a leintés előtt változatlan volt a helyzet az élen, Perez egyre jobban megközelítette az első helyen robogó Alonsót.
    A 48. körben Vettel összeütközött Karthikeyannel, az autó bal hátsó kereke defektes lett, kénytelen volt kimenni a boxutcába, így Alonso és Perez után Hamilton volt a harmadik.
    A hajrában már nem változott a sorrend az élen. A venezuelai Pastor Maldonado, aki Melbourne-ben az utolsó pillanatokban esett ki a hatodik helyről, ezúttal - motorhiba miatt - a tizedik pozícióból csúszott le a 19-re.
    A címvédő Vettel végül 11. lett.
forrás: mti.hu 

 
A Forma-1-es Malajziai GP (56 kör, 310,408 km össztáv) elsõ 10 helyén - vagyis pontszerzõként - 

végzettek sorrendje:
1. Fernando Alonso (spanyol, Ferrari) 2:44:51,812 ó (átlag: 112,969 km/ó)
2. Sergio Perez (mexikói, Sauber) 2,263 mp hátrány
3. Lewis Hamilton (brit, McLaren) 14,591 mp h.
4. Mark Webber (ausztrál, Red Bull) 17,688
5. Kimi Rdikkönen (finn, Lotus) 29,456
6. Bruno Senna (brazil, Williams) 37,667
7. Paul di Resta (brit, Force India) 44,412
8. Jean-Eric Vergne (francia, Toro Rosso) 46,985
9. Nico Hülkenberg (német, Force India) 47,892
10. Michael Schumacher (német, Mercedes) 49,996
 
A pontversenyek állása a második futam után (még 18 van hátra):


pilóták:
1. Alonso 35 pont
2. Hamilton 30
3. Jenson Button (brit, McLaren) 25
4. Webber 24
5. Perez 22
6. Sebastian Vettel (német, Red Bull) 18
7. Rdikkönen 16
8. Senna 8
9. Kobajasi Kanui (japán, Sauber) 8
10. di Resta 7
 
csapatok:
1. McLaren Mercedes 55
2. Red Bull 42
3. Ferrari 35
4. Sauber 30
5. Lotus 16
6. Force India 9
A következõ futam: Kínai Nagydíj, április 15., Sanghaj

A Mercedes az F1 elhagyásával fenyeget?

A Mercedes akár a Forma-1 elhagyásával is megfenyegetheti Bernie Ecclestone-t annak érdekében, hogy érvényt szerezzen akaratának az új Concorde Egyezmény kapcsán. A kiscsapatok még csak másolatot sem láttak a dokumentumból.
Mivel egyelőre csak a Forma-1-es csapatok „többsége” írta alá az új Concorde Egyezményt, azaz a Ferrari, a Red Bull Racing és a McLaren Mercedes, továbbra is kérdéses, hogy mi lesz a Mercedes sorsa – és a Williamsé is.
A Sauber és a Toro Rosso biztos aláírta az új egyezményt, (és talán a Force India is) – ezt arra alapozzák, hogy mindkét csapat korán kilépett a FOTA-ból, és mindketten kapcsolatot ápolnak nagyobb csapatokkal (Ferrari és Red Bull), melyek már aláírták a dokumentumot.
A kiscsapatok sorsa annyira nem érdekli Ecclestone-t, hogy a Caterham, a Marussia, és a HRT állítólag még csak másolatot sem kapott az új dokumentumból.
A csapatok nemcsak a jelenlegi teljesítményük szerint kapják a pénzt, hanem a múltban elért sikerekért is, és a Forma-1-ben eltöltött idő alapján is – és a minél tovább tartó változatlan névhasználatért is.
A Mercedes több szempontból is hátrányos helyzetben van a pénzosztásnál, mivel csak három éve van jelen gyári csapatként, és jogelődjei (BAR, Honda, Brawn) kevés sikert értek el – leszámítva a Brawn GP-t, mely azonban csak egy évig létezett. Ráadásul mióta Mercedes néven indulnak, csak pár dobogós helyezés jutott a csapatnak.
A paddockból érkező hírek szerint a Mercedes kész az Európai Unióhoz fordulni jogorvoslatért, és ha ez sem jár sikerrel, akkor a Forma-1 elhagyását is kilátásba helyezik – motorszállítóként is.
Utóbbi nehéz helyzetbe sodorná a McLarent és a Force Indiát is.
Telegraph szerint teljesen érthető, hogy a Mercedes és annak anyacége, a Daimler készen áll rá, hogy felvegye a kesztyűt, és kemény kézzel bánjon a Forma-1-gyel.
A Mercedes egyelőre nem kívánta kommentálni az eseményeket:
„A megértésüket szeretnénk kérni, mert a csapatunknak jelenleg nincs mondanivalója ezzel kapcsolatban”- mondta a Mercedes sajtósa.

„Természetesen azonnal informálni fogjuk önöket a megfelelő időben.”
Norbert Haug hozzátette: „Nem tudom, hogy ki írta alá. Közzétettünk egy rövid közleményt, és ez minden, amit mondani akartunk.”
forrás:  f1-live.hu